Priče za djecu: Oprostite gospodine, molim za vašu pažnju
Bio je mjesec oktobar. Vrijeme se znatno promijenilo. Puhao je hladan i oštar vjetar. Tarik je zajedno sa svojim babom išao kod brice. Čovjeku koji je išao ispred njih ispala je iz džepa telefonska kartica. Nekoliko ljudi koji su ovo također primjetili stadoše ga dovikivati: „ Halo, pogledaj! Hej, ti, okreni se!“ , u nastojanju da mu skrenu pažnju. I Tarikov babo također je primjetio da je nesretnom čovjeku ispala kartica te mu se obrati: „ Oprostite, gospodine, molim za vašu pažnju!“- Čovjek se okrenu. Pogledao je u gospodina Hasana, a zatim u karticu na koju mu je pokazivao. Čovjek se uljudno zahvali, podiže karticu, stavi je u džep i nastavi.
Tarik reče ocu: „Ostali ljudi su tako ružno i grubo dozivali čovjeka. Ti si bio tako ljubazan i naočit. Baš mi se svidio ovaj tvoj gest.
Gospodin Hasan pomilova sina po kosi, te uz osmijeh reče: „ Sine moj, mnogo je važno obratiti se ljudima na dostojanstven način. Nastoj uvijek da ih osloviš riječima ‘gospodine’ ili ‘gospođo’. Ukoliko poznaješ osobu, možeš joj se obratiti po njenoj tituli. Recimo kada je riječ o doktoru možeš ga pozvati tom titulom, isto tako i nastavnika, učitelja ili hirurga dodajući riječ gospodin ili gospođa.“
Babo je dugo objašnjavao sve načine ljubaznog dozivanja ljudi te načine obraćanja nepoznatoj osobi. Tarik je na ovaj način naučio mnogo toga u vezi sa svakodnevnom komunikacijom s ljudima oko sebe.
IZVOR: Priče za djecu: 365 dana lijepog ponašanja
Autor: Ali Karačam-Sulejmen Ezber
Za Akos.ba pripremila: Arnela M.