Poslovni uspjeh tuzlanske firme: Intral će za Austrijance proizvoditi obuću
U 2016. godini zaposlili su 80 novih radnika, a zbog povećanja obima proizvodnje, očekuju se i dodatna radna mjesta.
Za firmu Intral BH 2016. godina mogla bi biti najuspješnija u historiji. Zbog širenja obima poslovanja, kompanija se iz Lukavca preselila u Tuzlu, a preseljenju je prethodio najam proizvodnih pogona Fabrike obuće Aida u stečaju. Intral BH početkom 2016. godine zapošljavao je 230 radnika, a samo u ovoj godini zaposleno je dodatnih 80 ljudi. Do kraja godine očekuju se novi poslovi, proizvodnja i izvoz na strana tržišta, jer je tuzlansko preduzeće uspjelo dogovoriti saradnju sa prestižnom austrijskom kompanijom Lorenz Shoe Group, piše Faktor.ba.
Radna snaga
Direktor firme Intral BH Alija Šehović izjavio je za Faktor da je saradnja tek uspostavljena i da je cjelokupan projekat s Austrijancima u povojima.
– Lorenz Shoe Group ima sjedište u Austriji i Njemačkoj, a fabrike u Mađarskoj – rekao je Šehović i dodao da ne može iznijeti više detalja u javnost, zbog klauzule ugovora koji je potpisan.
Lorenz Shoe Group ima više od 1.200 zaposlenih, od čega 200 u sjedište firme u Pramu u Austriji. U svojoj kolekciji imaju brendove obuće Hogl, Ganter i Hassia, godišnji prihod od 90 miliona eura i proizvode više od 1,5 miliona pari visokokvalitetne obuće godišnje. Izvoz austrijske kompanije učestvuje sa 90 posto u ukupnoj prodaji, a njihovi proizvodi zastupljeni su u 40 zemalja.
Nagađa se da bi Intral BH mogao proizvoditi žensku modnu obuću za Austrijance, za što će biti potrebno angažirati i obučiti dodatnih između 70 i 100 radnika.
Direktor Intrala pojašanjava da su u saradnji sa nadležnim institucijama u Tuzlanskom kantonu i Srednjoškolskim centrom Tuzla pokušali iznaći model kako obučiti dodatnu radnu snagu.
– Generalno sve proizvodno orijentirane firme imaju problem sa pronalaskom adekvatnih kadrova. U saradnji sa partnerima, trebao bi biti otvoren smjer za obućara u Srednjoškolskom centru Tuzla. Učenici s ovog smjera obavljali bi praksu u našim proizvodnim pogonima sa našim mentorima. Cilj je proizvesti radnike za potrebe obućarske industrije, koja ima perspektivu – precizirao je Šehović.
Na pitanje da li ima problema sa nabavkom sirovine, naš sagovornik je odgovorio da njihovi partneri iz inostranstva nabavljaju sve sirovine i repromaterijal i da nema problema.
– Neke sirovine nabavljamo i u BiH. Nažalost, bazna industrija u BiH je zamrla sa početkom agresije na zemlju i više se nije oporavila, zbog čega nema dovoljno domaćih sirovina naveo je Šehović.
Prema njegovim riječima, 2016. godina u poslovnom smislu je odlična za Intral BH.
Rekao je da firma sada zapošljava 310 radnika, a zabiljžen je i rast obima proizvodnje od 40 posto u prvih šest mjeseci u odnosu na isti period 2015. godine.
– Cjelokupna naša proizvodnja namijenjena je izvozu, a izvozimo na tržišta Njemačke, Italije, Austrije, dijelom i Francuske. Našu obuću partneri distribuiraju na tržišta EU-a, Sjeverne i Centralne Amerike, te Bliskog istoka – spomenuo je Šehović.
Razvoj brenda
Naš sagovornik je dodao da je dugoročni strateški cilj Intrala razvoj vlastitog brenda i podvukao da trenutno ne postoje kapaciteti za takav poduhvat, jer je firma orijentirana na lohn poslove.
– Da bi se vlastiti brend razvio, potrebno je posložiti više komponenti. Potrebno je razviti projektni plan i sastaviti tim od dizajnera, tehnologa i uključiti marketing. Najbitnije je pronaći tržište na koje možete plasirati vlastiti brend, a tek onda ga proizvoditi. Potrebno je strateško planiranje razvoja brenda, ali za sada to nismo napravili – zaključio je Šehović.
Akos.ba