U Fokusu

Poslije pokajanja dolazi iskušenje?

“…a i onoj trojici koja su bila izostala, i to tek onda kad im je zemlja, koliko god da je bila prostrana, postala tijesna, i kad im se bilo stisnulo u dušama njihovim i kada su uvidjeli da nema utočišta od Allaha nego samo u Njega. On je poslije i njima oprostio da bi se i ubuduće kajali, jer Allah, uistinu, prima pokajanje i milostiv je.” (9:118)

Učili smo da su, nevažno šta učinimo, Allahova vrata uvijek otvorena. Nebitno koliku si pogrešku počinio, ili koliko daleko si zalutao, samo se vrati svome Gospodaru s.v.t. Allah je Sveprisutan u svakoj našoj situaciji, jer je On at- Tawwab, i želi da Mu se vratiš. To je kao kada smo kao djeca učili da priznamo i prihvatamo svoje greške, kada nam roditelji kažu: “Neću se ljutiti na tebe,” ili “Samo mi kaži ako razbiješ vazu.” Ali šta će se desiti ako priznamo grešku i učinimo je ponovo, doživimo li još veće teškoće?

Ovaj ajet, upravo, govori o takvoj situaciji. Ka’b b. Malik je učinio veliki propust, odugovlačio je i odlagao pružiti podršku u vrijeme kada su muslimani očajnički trebali svaku vrstu saradnje i pomoći, propuštajući da učestvuje u bici na Tebuku, iako nije imao opravdani razlog. Nakon što se Poslanik s.a.v.s. zajedno sa ashabima vratio iz bitke, Ka’b b. Malik je smišljao kako da slaže Poslanika i opravda izostanak. Međutim, znao je da ne može tako postupiti, jer iako bi slagao Poslanika, bio je siguran da Allah zna šta je učinio, te je stoga odlučio reći istinu.

Možemo li zamisliti koji je bio odgovor? Ka’b je rekao istinu, te bi mu trebalo biti olakšano?

Ovo je slučaj kada se pokajanje pokaže kao najbolje rješenje. Poslanik mu je odgovorio (također, i drugoj dvojici ashaba koji su bili u istoj situaciji, izostali su iz bitke bez razloga, te su Poslaniku saopštili istinu), da čeka Objavu i znak od Allaha dž.š. Za to vrijeme dok su čekali objavu od Allaha, ostalim ashabima je bilo zabranjeno da komuniciraju i razgovaraju sa Ka’bom i drugom dvojicom ashaba. Ka’b je bio uveliko potišten ovom situacijom. Za vrijeme ovog iskušenja, Ka’b se požalio jednom od ashaba, te mu je rekao: “Da li znaš da ja volim Allaha i Njegovog Poslanika?” Stanje izolacije ove trojice od strane ostalih ashaba potrajalo je duže vrijeme.

Mnogi od nas bi u ovakvoj situaciji bili obeshrabreni, možda bi poželjeli da smo slagali Poslanika kako bi se opravdali, ili bi se bojali da pokajanje i istina ne bi bili prihvaćeni. Možda bismo razmišljali, zašto nas ovako kažnjavaju? Treba napomenuti da su neka arapska kršćanska plemena čula za ovaj slučaj, te su Ka’bu predložili da se njima pridruži, nudeći mu podršku.

Kako biste vi postupili u ovakvoj situaciji? Zamislite da ste počinili grijeh, a zatim se pokajali, ali nakon pokajanja ponovo nailazite na poteškoće i iskušenja. Zatim si u iskušenju da ponovo počiniš grijeh. Da li biste odustali?

Slučaj Ka’ba b. Malika nas uči da ne odustajemo poslije pokajanja. On je odbio poziv kršćana, iako je, kako je u ajetu rečeno, osjećao da je “zemlja postala tijesna”. On je bio ustrajan i dalje je nastavio da se klanja i obožava Allaha. Nagrada za to je, kako je rečeno u pomenutom ajetu, džennet. Ovo je primjer i pouka za sve one koji se bore i ustrajni su poslije pokajanja. Allah uvijek prima naša pokajanja.

Ponekad treba da učimo iz naših pogrešaka. Traženje olakšica u nekim situacijama nam ne pomaže, posebno ako znamo da je to što smo učinili pogrešno. Gospodar naš nas podučava ovim primjerom da iako izgleda da nas On kažnjava, to je ustvari za naše dobro. Ako smo strpljivi, okrenimo se Gospodaru, Allah će nam dati ono čemu smo se najmanje nadali, jer nas On podsjeća: “…a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći. I opskrbiće ga odakle se i ne nada.” (65: 2, 3)

Vratimo se Allahu, i pokajmo se, to nam može donijeti samo dobro. Ne dozvoli šejtanu da se poigrava s tobom, i da ti govori da je teška situacija (iskušenje), u kojoj se nalaziš, zato što tvoje pokajanje nije primljeno. Allahovo ime je ‘at- Tawwab’ – Onaj koji prima pokajanja i prima sve one koji se Njemu vraćaju. Allah te nikada ne napušta, i On se ne okreće od slomljenih srca. Samo budi strpljiv, i zapamti da te Allah podučava, kao što je Ka’ba podučavao. Sjeti se da, kao što je Ka’bu dao, Allah će ti dati bolje, nego bi ti ikada mogao zamisliti.

Izvor:suhaibwebb.com

Za Akos.bA preveo: Dženan Karač

 

Povezani članci