Poslanikove, a.s., aktivnosti u Medini: Bratimljenje muhadžira i ensarija
Pet mjeseci od dolaska Allahovog Poslanika u Medinu organiziran je sastanak kom su prisustvovali oni pristiglai iz Mekke (muhadžiri) i vođe medinskih porodica (ensarije). Cilj ovog sastanka bila je normalizacija odnosa muslimana koji su iz Mekke došli u Medinu, i s aspekta materije i aspekta duha, i da se iznesu i u djelo provedu neki konkretni prijedlozi. Allahov Poslanik podsticao je mekkanske i medinske muslimane na iskrenu saradnju. Pobratimio je Muhadžire i Ensarije. Shodno bratskom sporazumu, obje strane radit će zajedno, zaradu će međusobno dijeliti, čak su trebali biti nasljednici jedni drugih. Međutim, dimenzija nasljeđivanja ovog bratstva ukinuta je jednim kur’anskim ajetom objavljenim nakon bitke na Bedru.
„A rođaci su, prema Allahovoj Knjizi, jedni drugima preči.“ (Anfal, 8/75)
Obje strane pozitivno su prihvatile jedan ovakav prijedlog. Na ovaj način pobratimile su se mnoge mekkanske i medinske porodice. Tako su olakšane materijalne muke Mekkelija koji su učinili hidžru radi vjere ostavljajući pritom sve svoje u Mekki, pružen je jedan značajan korak na putu sigurnog života. Na kraju ovog bratimljena Ensarije i Muhadžiri su još više ojačali.
Društveno uređenje i uspostava mira
Zajedno sa Poslanikovom hidžrom u Medinu, društvena struktura Medine oblikovana je na sljedeći način:
1. Muhadžiri – muslimani koji su iz Mekke doselili u Medinu.
2. Ensarije – Starosjedioci Medine, arapska plemena Evs i Haredž koja su prihvatila islam.
3. Jevreji – Starosjedioci Medine, jevrejska plemena Beni Kajnuka, Beni Nadir i Beni Kurajza.
4. Arapska plemena koja još uvijek nisu prihvatila islam.
Allahov Poslanik je bratimljenjem pojačao jedinstvo muslimana. On se također želio dogovoriti i sa jevrejima i Arapima nemuslimanima koji su življeli u gradu. Želio je osigurati grad i sa njima živjeti u harmoniji. Zbog toga jr razgovarao i sa svojim prijateljima i sa ostalim nemuslimanskim življem. Na kraju, sporazumjeli su se oko grad – država tvorevine. Pripremili su tekst principa kojim se iznova uredilomedinsko društvo. Ovaj tekst koji predstavlja društveni sporazum, obuhvatao je unutrašnje i vanjske odnose, upravljačke i sudske konstrukcije, slobodu vjeroispovjesti i savjesti, prava i odgovornosti pojedinca.
Ovim sporazumom pravno je onemogućena pomoć jevreja mekkanskim mušricima u slučaju napada na Medinu. Odlučeno je da muslimani i jevreji djeluju zajedno. Ovim sporazumom ojačano je društveno i pravno postojanje muslimana, a također je jevrejima obezbijeđena sigurnost vjeroispovjesti, života i imetka. Na taj način u Medini je uspostavljen društveni mir.
Izvor: „Moj Poslanik“
Autor: N. Bozkurt
Za Akos.ba pripremila: Adela Kukić