Vijesti iz zemlje

Počinje zimska sezona: Neophodno pripremiti vozilo za zimske uslove vožnje

Prema prizorima iz automehaničarskih radionica, vlasnici automobila u Sarajevu uveliko se pripremaju za zimske uslove vožnje dok vulkanizeri ističu kako imaju pune ruke posla
 Od 15. novembra, bez obzira na vremenske uvjete, na snagu stupa zakonski propisano obavezno posjedovanje zimske opreme za sva putnička i motorna vozila u BiH koje važi do 15. aprila naredne godine, javlja Anadolu Agency (AA).

Prema prizorima iz automehaničarskih radionica, vlasnici automobila u Sarajevu uveliko se pripremaju za zimske uslove vožnje dok vulkanizeri ističu kako imaju pune ruke posla. Poručuju kako je savjet svim vozačima da posjete ovlašteni servis kako bi obavili tehnički pregled kompletnog vozila i tako spremno dočekali zimu.

Pod zimskom opremom podrazumijevaju se pneumatici sa zimskim profilom na svim točkovima te pneumatici sa ljetnim profilom čija je dubina gazećeg sloja minimalno četiri milimetra.

“Za teretna vozila i autobuse potrebna je zimska oprema u koju se ubraja i lopata i vreća pijeska i ono što je važno – vozila ne mogu koristiti pneumatik sa ekserima”, kazala je stručna saradnica za bezbjednost saobraćaja u Bosanskohercegovačkom auto-moto klubu (BIHAMK) Mersiha Imširović.

Zimske gume, kako je istakla, imaju do četiri puta bolji kontakt sa snježnom podlogom od ljetnih guma. Pored toga, pravilo je da se one koriste tokom zimskih mjeseci bez obzira na to da li na cesti ima snijega ili ne. Najveća prednost zimskih guma jeste bolje pokretanje, vođenje i kočenje na snijegu.

Imširović je rekla kako će vozači u BiH koji se ogluše na zakonsko propisano posjedovanje zimske opreme od 15. novembra biti kažnjeni novčanom kaznom u iznosu od 40 konvertibilnih maraka (KM).

Osim zimskih guma, nepovoljne temperature, klizavi kolovozi, so i pijesak na ulicama u zimskom perodu još više dovode do izražaja tehničke slabosti automobila stoga je važno provjeriti i tekućine u vozilu. Imširović ističe kako vozači trebaju koristiti ulja manjeg viskoziteta jer se motorno ulje na niskim temperaturama zgušnjava zbog čega je teže startovati motor.

Također, tekućine za pranje vjetrobrana treba obogatiti tekućinom protiv zamrzavanja kako ne bi došlo do oštećenja njenog rezervoara.

Akos.ba

Povezani članci