Nauka i tehnologija

Od ummeta izumitelja do parazita: Šta je bio naš posljednji doprinos civilizaciji?

Zamislite, kada su Vikinzi bili zauzeti haranjem po Evropi, El Hvarizmi  je bio zauzet širenjem znanja iz matematike (glavno djelo mu je udžbenik algebre ili hisab el-džebr vel-mukabela). Ibn Sina je širio medicinsko, kao i filozofsko znanje. Fatimijski halifa El-Hakim je uspostavio Darul-Hikmeti ili Kuću mudrosti.

Znanje je moć. Znanje je „posjedovanje informacija, činjenica, ideja, istina i principa.” Ako je znanje moć, onda onaj koji ima znanje ima i moć. Ako su znanje informacije, činjenice i ideje, onda onaj koji posjeduje informacije, činjenice i ideje ima moć.

Zamislite, kada su Vikinzi bili zauzeti haranjem po Evropi, El Hvarizmi  je bio zauzet širenjem znanja iz matematike (glavno djelo mu je udžbenik algebre ili hisab el-džebr vel-mukabela). Ibn Sina je širio medicinsko, kao i filozofsko znanje. Fatimijski halifa El-Hakim je uspostavio Darul-Hikmeti ili Kuću mudrosti. Abasidi su uspostavili institut za istraživanja koji se zvao Bejtul-Hikmeti. Džabir ibn Hajjan je bio prvi hemičar koji je proizveo sumpornu kiselu. Al Zahravi je postao ‘otac moderne hirurgije’. El Zarkali je izumio astrolab (historijski astronomski instrument).

Dok smo generirali znanje, bili smo moćni. Nadvladali smo Španijom. Nadvladali smo Konstantinopoljem, Nimom (u Francuskoj), Sjevernom Afrikom, Kiprom, Sardinijom, Sicilijom, Egiptom, Jeruzalemom, Sirijom, Valačijom (Rumunija), Srbijom, BiH, Albanijom, Perzijom, Venecijom i Mađarskom (u tom redoslijedu). Bili smo u Siciliji 264 godina. Naša vlast u Španiji trajala je 700 godina.

Onda smo prestali proizvoditi znanje prije 1000 godina. Pa su vladari Ummeta uputili Ummet da prestane koristiti znanje koje su proizveli nemuslimani.

Sada smo nemoćni, apsolutno nemoćni. Nemoćni jer ne proizvodimo znanje. Nemoćni jer smatramo da je korištenje znanja koje su proizveli nemuslimani grijeh. Nemoćni jer ne uspijevamo širiti znanje. Nemoćni jer ne uspijevamo primjenjivati znanje.

Taman kad smo mi prestali proizvoditi znanje, oni su osnovali Univerzitet u Bolonji (osnovan 1088.god), zatim Univerzitet u Parizu (1150.god), Univerzitet u Oksfordu (1167.god), Univerzitet u Kembridžu (1209.god), Univerzitet u Salamanki (Španija, 1218. god), Univerzitet u Montpellieru (Francuska, 1220.god), Univerzitet u Napulju (1222.god), Univerzitet u Tuluzu (Francuska, 1229.god), Univerzitet u Madridu (1293.god), Univerzitet u Rimu (1303.god), Univerzitet u Pizi (1343.god), Univerzitet u Beču (1365.god), Univerzitet u Lajpcigu (1409.god), Univerzitet u Kataniji (1434.god), Univerzitet u Glasgovu (1451.god), Univerzitet u Kopenhagenu (1479. god) i Univerzitet u Aberdinu (1494.god).
Sad motajte brzo naprijed do današnjeg dana.

Pitanje: Ko je proizveo najviše znanja do sad u ovoj godini?

Odgovor: Univerzitet Harvard; osnovan 1636.godine, najstarija institucija visokog obrazovanja u SAD-u. Poslije Harvarda je Univerzitet u Kembridžu, osnovan 1209.

Zamislite, od najvećih 100 univerziteta na planeti, 51 ih je u SAD-u. To je manje od pet posto svjetske populacija koja ima 51% najvećih univerziteta.
Zamislite, od najvećih 400 univerziteta, nijedan – čak nijedan – nije u zemljama sa muslimanskom većinom. Začuđujuće, od najvećih 500 univeziteta na ovoj planeti, 6 ih je u Izraelu i 2 u Indiji (izvor: Akademsko rangiranje univerziteta u svijetu, 2006).

Zašto smo tako nemoćni? Kada smo posljednji put nešto izumili? Kada i šta je bio naš posljednji doprinos ljudskoj civilizaciji? Je li i to židovska zavjera? Možda američka? Jesu li nas židovi spriječili da proizvodimo znanje? Jesu li nas Amerikanci spriječili da primjenjujemo znanje?

Autor: Dr Faruk Selim, Islamabada
Prevod: Islambosna

Povezani članci