Objavljena Kritika racionalne teologije Safera Grbića

Nova knjiga Safera Grbića „Kritika racionalne teologije: odnos vjerovanja i znanja u epistemologiji Immanuela Kanta“ objavljena je dvojezično na bosanskom i engleskom jeziku u izdavaštvu Institut de Recherche, d’Education et de Dialogue Interculturel, sa sjedištem u Luksemburgu.

Ovo djelo je nastalo kao produkt magistarske disertacije autora koju je odbranio na Odsjeku za filozofiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu 2018. godine.

Centralno pitanje koje autor problematizira u ovome djelu jeste pitanje odnosa vjerovanja i znanja tijekom povijesti mišljenja i to s posebnim osvrtom na njihovu relaciju u epistemologiji Immanuela Kanta. Da li vjerovanje može biti predmet izučavanja u znanosti? Zašto racionalna teologija želi od vjerovanja načiniti znanje? Kako znati ono što ne vidimo, ne čujemo, ne možemo osjetiti…? Kako naš razum dolazi do saznanja o onome što je nevidljivo? Da li možemo dokazati (ne)postojanje onoga u šta (ne)vjerujemo? Da li su uopće mogući ateizam i agnosticizam s pozicije znanosti? Koja je razlika između nauke i znanosti? – Odgovore na ova i mnoga druga slična pitanja možete potražiti u knjizi.

Osim autora na djelu je radio tim od oko 15 ljudi za engleski, bosanski, latinski i njemački jezik tijekom cjelokupnog procesa od pisanja djela do objavljivanja u izdanju Instituta u Luxemburgu.

Pogovor za ovo djelo piše akademik prof. dr. Ferid Muhić koji između ostaloga navodi:

Djelo Kritika racionalne teologije: odnos vjerovanja i znanja u epistemologiji Immanuela Kanta Safera Grbića, predstavlja sistematski izložen, kompetentno i metodološki konsekventno realiziran prikaz jednog od najvažnijih problema u dugoj povijesti filozofije. Riječ je o odnosu vjerovanja i znanja, dva ključna kognitivna kapaciteta na kojima se temelji i iz kojih se izvodi cjelokupno naše znanje, kako ono o empirijskom, tako i ono o trans-empirijskom svijetu […] Pisana stručnim, povremeno hermetičnim jezikom filozofske tradicije karakteristično prezentirane upravo Kantovom filozofijom i generalno filozofijom Njemačkog klasičnog idealizma, ova knjiga evocira autentični duh Kantove filozofije, nudeći kompetentnu, akribičnu, logički konsekventnu sintezu Kantove filozofske argumentacije […] Ostajući u horizontu Kantove kritike racionalne teologije, Safer Grbić je u cijelosti opravdao predmet, temu i okvire svog istraživanja naznačene već samim naslovom.

Značajno je spomenuti da će Institut IREDI u svojstvu izdavača, a u prethodnom dogovoru sa autorom, pola tiraža knjige pokloniti visokoobrazovnim institucijama u Bosni i Hercegovini, Sandžaku, Kosovu i Makedoniji.

O kako važnom djelu je riječ u teorijskom smislu, ali još više u praktičnom zbog situacije u kojoj se nalazimo kao zajednica, te odgovora i rješenja koje djelo iznosi vjerujemo da će se pokazati samo vrijeme.