Kultura ponašanja nakon razvoda braka
Za safff. ba : Medina: Husein b. Abdulaziz Alu-šejh
Međutim, ovaj princip uveliko je narušen među supružnicima nakon okončanja bračne veze. Nepravda se čini i sa jedne i sa druge strane, supružnici se međusobno vrijeđaju i nastoje jedno drugo osramotiti, kao da zaboravljaju da je Allah Uzvišeni rekao: ”O Moji robovi, Ja sam Sebi zabranio nasilje, a i vama sam ga učinio zabranjenim, pa nemojte jedni drugima nepravdu činiti!”; ili Allahove riječi: ”A oni koji vjernike i vjernice vrijeđaju, a oni to ne zaslužuju, tovare na sebe klevetu i pravi grijeh.” (El-Ahzab, 58)
Nesloga, nepostojanje ljubavi ili drugi razlozi zbog kojih je došlo do razvoda braka, ne smiju biti povod neučtivom ponašanju ili zakidanju nečijih prava. Kraj bračne zajednice ne znači da je time dokinuto dobročinstvo ili da je to kraj obavezama. Postoje različite forme nepravednog postupanja nakon razvoda, a neke od njih ovdje ćemo istaći.
Često se dešava da muževi ne isplate svojim ženama vjenčani dar u cijelosti ili preostali dio nakon razvoda, ili to namjerno odugovlače, iako im je to naređeno slovom Kur’ana. U različitim okolnostima čovjek je dužan izdržavati razvedenu ženu, kao naprimjer kad je u pričeku u njegovoj kući ili dok se ne porodi.
Drugi primjer nepravde jeste uskraćivanje djeci, koja su ostala sa majkom, potrebnih sredstva za izdržavanje kao i prava na podučavanje i odgoj, a o uskraćenoj očinskoj ljubavi da i ne govorimo. Toj djeci treba obostrana pažnja i posljedice treba svesti na minimum. Još gore od toga, a nažalost često se dešava, da majci ili pak ocu u određenim okolnostima bude uskraćeno pravo na viđanje djece. Iako djeca, do određene starosne dobi pripadaju majci, očevima često ne dopuštaju ni da ih vidi. Nerijetko fizički kažnjavaju djecu kako bi time povećali patnju svojim bivšim suprugama, i obrnuto.
Dešava se također da jedan od roditelja omalovažava onoga drugog pred djecom i o njemu loše govori. Sve u svemu, djeca su ta koja najviše trpe negativne posljedice razvoda. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: ”Nije od nas onaj ko nije samilostan prema našim mlađima i ko ne poštuje naše starije.”
Sljedeća ružna i neprihvatljiva pojava jeste otkrivanje bračnih tajni, nedostataka i mahana. Hasan el-Basri kaže: ”Izdajom se smatra da otkriješ tajnu svoga brata, a kako je tek velika izdaja da otkriješ tajne onoga s kim te je vezala šerijatska veza i spojila vas Allahova riječ.” Nerijetko se izmišljaju laži i potvore, a sve u želji da se osveti svome dojučerašnjem drugu. Na kraju se pitamo: Šta od takvih ljudi mogu očekivati drugi muslimani?!
akos.ba