Kršćanin objašnjava zašto posti ramazan- Isus je postio u mnogim situacijama
Umjesto da raspirujem vatru arogancije i neznanja, ja radim samo ono na šta me je Isus pozvao- udružio sam se s čovječanstvom i pružio ruku mira onima koji su označeni kao ‘neprijatelji’. U duhu ovoga sam odlučio da učestvujem u nečemu što je u biti kršćansko i islamsko- post tokom ramazana.
Iftario sam u Islamskom centru Clear Lake i Muslimanskom američkom udruženju u Seabrooku, Teksas. Na iftarskom druženju su prisustvovale osobe različitih društvenih staleža. Imao sam priliku da govorim o modelu društvene integracije Poslanika Muhammeda i kako se danas ovaj model može primijeniti u društvu.
Slušao sam kako drugi govore o slijeđenju Poslanika po pitanju aktivizma u društvenoj pravdi i važnosti činjenja dobrih djela čovječanstvu Sjedinjenih Država i šire. Iako sam prethodno postio s muslimanima, okupljanje u Clear Lakeu je bilo posebno jer tu je bilo mnogo nemuslimana koji su došli da podrže svoje komšije muslimane i nauče više o islamu.
Muslimani vjeruju da je post osnovni stub islama- zaista, post tokom ramazana je jedan od pet stubova islama.
Muslimani tokom ovog svetog mjeseca se usredotočuju ne samo na suzdržavanje od hrane i nečistoća u tijelu/umu, već također posvećuju pažnju svijesti o Višem biću i Njegovim očekivanjima od nas kao ljudskih bića.
Svjesnost o Bogu, ili takva u islamu, muslimani njeguju tokom ramazana kroz milostinju i služenje čovječanstvu.
Također se njeguje kada muslimanske zajednice širom svijeta pozivaju svoje komšije da podijele hljeb s njima i šire poruku mira.
Kršćani poput mene također vjeruju da je post najvažnija kršćanska tradicija. Isus je u mnogim situacijama postio, naročito kada je bio iskušan zlom. Svrha Isusovog posta je bila jednostavna- približiti se Bogu za uputu.
U kontekstu druženja s muslimanima, ramazan me uči da i moje blagostanje ovisi od blagostanja mojih komšija i neprijatelja. Ako musliman pati, ja također patim jer smo mi dio iste zajednice. Naše blagostanje zavisi od zajedničke posvećenosti društvenom skladu i jedinstvu.
Iako solidarnost i međuvjerski dijalog ne moraju biti očigledno povezani postom, oni svakako obuhvataju duh ramazana.
U Kur’anu (sura el-Bekara, 185 ajet) se navodi: ” U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur’ana, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz Pravoga puta i razlikovanja dobra od zla.”
Ovaj dio je usmjeren na čovječanstvo i pravednost, a ne na zatvorene zajednice i nepravdu. Ova univerzalna poruka poziva ljude da budu suosjećajni i pravedni, a ne podijeljeni i okrutni. Poslanik Muhammed je ponovio ovu poruku ravnopravnosti kada je upozorio čovječanstvo da ne posti ako post ne poboljšava zajednicu.
On je kazao: “Ko ne ostavi laž i postupke po njemu, Allahu nije potrebno da on ostavlja svoje jelo i piće“!
Muhammedova izjava otkriva da je ramazan više od uzdržavanja od hrane- riječ je o duhovnom odgoju i kako Bog očekuje od nas dobre odnose među grupama ljudi.
Moj post je više od običnog čina prijateljstva kako bi se izgradili mostovi razumijevanja između muslimana i kršćana. Moj post je o ramazanskom duhu i kako ovo razdoblje približava mene i druge Svemogućem. Postim ramazan ne zbog toga što sam musliman, već zbog toga što sam kršćanin i ljudsko biće koje brine o svojim bližnjima.
Svaki ramazan je prilika da se uključimo u ‘dijalog civilizacija’, gdje se ljudi različitih vjera okupljaju i ujedinjuju pod zastavom čovječanstva. Ovo je formula kojom će se naš svijet izliječiti od mnogih bolesti. Ovo je zapovijed Muhammeda i Isusa.
Napisao: Craig Considine
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba