Vi ste ovdje
Home > U Fokusu > Konzumerizam velika obmana

Konzumerizam velika obmana

Da li znate kako ljudi postaju zaraženi kupovinom? Kako je to kupovina novih stvari, danas postala hobi? Ovaj fenomen se može sažeti u jednu jednostavnu rečenicu: šopingholičari. U posljednjih nekoliko desetljeća, ovaj fenomen je u potpunosti zahvatio američku ekonomiju. Danas su Amerikanci opsjednuti sporednim stvarima. Oni troše svoj novac sve dok ne uđu u dugove, a još uvijek žele više i više. To postaje neka vrsta ovisnosti i kao što imam Amir Abdel Malik  za njih kaže “više, nije dovoljno” Čak i američka Vlada dovodi sebe u ogromne budžetske krize i prekoračenja. A zašto je to tako? Zašto su tako mnogi američki muslimani postali opsjednuti potrošnjom i okupirani materijalnim stvarima?

Mediji su ti koji populariziraju taj interes u površnim osobama, a šejtan stoji iza svega toga. On ima mogućnost da putem medija kontrolira umove mladih ljudi i indoktrinira ih neupadljivo, učeći ih buntu, nehatu, i materijalizmu. On je uspio u namjeri da nagovori Amerikance da trebaju raditi ono što žele, hraneći njihove strasti i promičući sebičnost i ideologiju “opstanka najjačih.” Očigledno da su mladi u Americi pod jakim utjecajem ovog plana, koji je prouzrokovao to da mnogi muslimani skrenu sa Allahova puta. Te lažne ovosvijetske strasti proizveo je sam šejtan, l.a., i sve one su dio njegovog podmuklog plana kako bi prevario ljude.

Ali to se ne dešava samo američkim muslimanima, a to je ne samo američki, već globalni fenomen. Cijeli svijet je opsjednut njime. Heidegger, utjecajni njemački filozof, ovu ideologiju naziva ideologijom “zaboravljanje bića.” To znači da zaboraviš nečiju duše, da zaboraviš nečije lične vrijednosti i nečije moralne vrijednosti. Razočaravajuće je to da mnogi od nas zaboravljamo ono što je doista važno.

Sada, niko ne osuđuje ideju trošenja imetka kojeg nam je Allah dao. U sure El-Bekare, u prvih nekoliko ajeta, Allah kaže: “Ova Knjiga, u koju nema nikakve sumnje, uputstvo je svima onima koji se budu Allaha bojali; onima koji u nevidljivi svijet budu vjerovali i molitvu obavljali i udjeljivali dio od onoga što im Mi budemo davali (El-Bekare, 2-3)

Rečeno nam je da taj imetak trošimo na naše potrebe, na našu porodicu – ali postoji razlika između potrošnje i rasipanja. Musliman zna kada je postao žrtva pretjeranog trošenja, to se dešava onda kada mu se teško rastati sa novcem u vrijeme kada se skuplja sadaka.

Moja namjera nije da kritikujem ničiji interes i želju da se oblači lijepo i trebamo se prisjetiti da nam je Poslanik, a.s., oporučio umjerenost u svemu što radimo. Musliman bi trebao znati kad je dovoljno potrošio na sebe i istinski doprinijeti islamskoj preporuci da se bude nesebično. Jer kad musliman daje Zekat za isključivo u svrhu božijeg zadovoljstva, on čisti svoju dušu samim činom davanja.

Allahov Poslanik, a.s., je bio primjer nesebičnosti i davanja. Živio je jednostavno i vezao kamen oko trbuha da ublaži svoju glad. To pokazuje kako je Poslanik, a.s., vrednovao svoju dušu, poniznost i njegovu povezanost sa Allahom, umjesto sa dunjalučkim užicima.

Na muslimanima je da pronađu logičnu ravnotežu kada postaju potrošači. Da li mi stvarno treba još jedan par skupih brendiranih farmerki? Jer ako se to dogodi, onda će on ili ona sebi dopustili da žude za materijalnim stvarima više nego za Allahom, i njih će voljeti, željeti i obožavati te stvari više nego Allaha. Ovo je način kako neko propane daleko. Ali gdje nas ovakav način života vodi?

Ne bismo trebali dozvoli mentalitetu koji gleda samo na sporedne stvari, jer iza sve toga je šejtan i uopće nije važno da li ćemo dobiti najskuplje ili najbrendiranije. Allah sudi na osnovu duše i što je duša čišća, što više poboljšate duhovno zdravlje.

“i duše i Onoga koji je stvori  pa joj put dobra i put zla shvatljivim učini, uspjeće samo onaj ko je očisti, a biće izgubljen onaj ko je na stranputicu odvodi!” (Kur'an, 7-10)

Autor:  Hanaa Hamad

Izvor: virtualmosque

Za Akos.ba preveo Fahrudin Vojić

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top