Islamske teme

Ko će uživati u džennetskom hladu?

Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao:

Sedmericu će Allah uvesti u hlad Arša na dan kada neće biti drugog hlada osim tog: pravedan vladar, mladić koji je odrastao u  pokornosti Allahu Uzvišenom, čovjek čije je srce vezano za džamiju, dvojica koji se budu voljeli u ime Allaha, koji su se sastali i rastali radi te ljubavi, čovjek koga pozove ugledna i lijepa žena, pa on to odbije i kaže: ‘Ja se bojim Allaha’, čovjek koji tajno podijeli sadaku tako da njegova desnica ne zna šta je udijelila njegova ljevica i čovjek koji se u samoći sjeti Allaha pa mu suze poteku. (Buhari, Muslim, Nesai i Tirmizi)

Veliki broj islamskih učenjaka pod sintagmom Allahov hlad podrazumijeva Allahovu milost i spas od neprijatnosti i kazne.

Pod pravednim vladarom ili predvodnikom podrazumijeva se, kako navodi El-‘Alkami, svaka osoba koja je u prilici da rješava neko pitanje vjernika, bilo da se radi o pitanjima zakonodavne, izvršne ili političke vlasti.

Hadis započinje ovom kategorijom upravo zbog važnosti, ali i široke primjene na koju se može odnositi.

Ovdje se misli na kategorije mladih koji čvrsto prihvate vjeru od najranijih dana i vode računa o halalu i haramu.

Ovdje je spomenut mladić, zato što je ibadet mladića vredniji od ibadeta starca jer se postiže suzbijanjem prohtjeva i strasti koje su kod mlađe osobe itekako izraženije i teže ih je savladati, minimizirati i neutralizirati.

Čovjek čije je srce vezano za džamiju, podrazumijeva osobu koja nije samo fizički prisutna u džamiji, jer to može biti i osoba koja nema čiste namjere ili ne zna gdje će trošiti vrijeme, pa ode u džamiju, nego se misli na osobu čije je srce vezano za džamiju, koji ima namjeru otići, koji se priprema da ode u nju, koji nakon obavljenog namaza razmišlja kako doći na sljedeći namaz i kako namaz u džematu učiniti stalnom životnom praksom.

Nevevi smatra da je to, prije svega, osoba koja vodi računa o obavljanju propisanih namaza u džematu u džamiji.

Poslanikove, s.a.v.s., riječi: Dvojica koji se budu voljeli u ime Allaha, koji su se sastali i rastali radi te ljubavi, odnose se na dvojicu muslimana koji se susretnu i učestvuju u nekom djelu koje Allah voli i, u toj aktivnosti međusobno se zavole. Ovako nastala ljubav ne jenjava ni kada se oni rastanu i odu za svojim dunjalučkim poslovima i obavezama.

Ovo je vrlo značajno, jer na Sudnjem danu bit ćemo s onim koga smo voljeli. Zato je važno da li volimo Džennetliju ili Džehennemliju.

Čovjek koga pozove ugledna i lijepa žena, pa on to odbije i kaže: ‘Ja se bojim Allaha’. Ovakvo iskušenje može prevladati samo bogobojazna osoba. Naime, ovdje se radi o ženi koja je ugledna, i privlačna, i lijepa i bogata… Lahko se oduprijeti ružnoj i odvratnoj ženi. To mogu ljudi i sa slabim imanom, pa čak i oni koji uopće nemaju vjere. Ali, takvoj ženi mogu se oduprijeti samo iskreni vjernici, svjesni Allaha i Njegove srdžbe, ukoliko bi se upustili u takvu vrstu avanture.

Upravo zbog toga će osoba koja očuva moralni kredibilitet biti u posebnoj Allahovoj milosti, Njegovom obećanom i posebnom hladu.

Čovjek koji tajno podijeli sadaku tako da njegova desnica ne zna šta je udijelila njegova ljevica. Ovaj redoslijed neki prenosioci su izmijenili. Pravilno je, kako stoji u Buharijevoj i drugim hadiskim zbirkama: Tako da ne zna njegova ljevica što je udijelila desnica.

Ovdje se misli na tajnu, skrivenu sadaku, tj. dijeljenje za koje niko ne zna. To je znak čvrste vjere poput granita.

Nažalost, neki ne bi nikada udijelili da nije kamera ili pokazivanja pred drugima. Taj, pak, vid udjeljivanja pokazuje stvarnu i iskrenu vjeru u Allaha Plemenitog i uvjerenje da će nas On, zbog takvog čina, nagraditi na budućem svijetu.

Vjerovjesnik, s.a.v.s., završava ovaj hadis sa sedmom osobom, koja će koristiti ljepote džennetskog hlada i džennetskih blagodati. To je: … čovjek koji se u samoći sjeti Allaha pa mu suze poteku. Ovo je vid iskrene vjere i udaljavanja od svih vidova licemjerstva i isticanja pred drugima. Plač u osami je iskreni plač, a plač pred drugima često biva propraćen neiskrenošću i pretvaranjem.

P.S. Poštovani čitaoci, nedavno je ne tržište izašla nova knjiga uvaženog dr. Šefika Kurdića koja govori o džennetu. Svi oni koje su zainteresirani za ovu knjigu, mogu se javiti porukom na facebook profil uvaženog profesora Kurdića i iste naručiti. Također svoje narudžbe mogu izvršiti i viber ili sms porukom na broj 061191229.

Izvor: S POSLANIKOM, S.A.V.S., U DŽENNET

Autor: ŠEFIK KURDIĆ

Za Akos.ba priredila:  Amina B.

Povezani članci