Kao diler droge koji vam prvi put neće naplatiti: Vrijeme da se izbrišemo s Facebooka?
Facebook je kao diler droge koji vam prvi put neće naplatiti. Kada postanete ovisni dođe vrijeme za naplatu.
Piše: E. Alex Jung
Kada su istraživači iz Facebooka i Univerziteta Cornell objavili rezultate studije o emocionalnoj zarazi među korisnicima Facebooka prošli mjesec, uradili su to na činjeničnom jeziku društvenih nauka: “Ovim eksperimentom izmanipulisana je mjera do koje su ljudi izloženi emocionalnim izrazima u svojoj sekciji Novosti.”
Internet je bio izvan sebe. Kritičari su popljuvali ovu studiju kao neodgovornu, neetičnu i jezivu. Korisnici, ipak, nisu znali da na njihova raspoloženja utječe odabrani sadržaj. Štaviše, kako su naučnici mogli izgledati tako arogantno u vezi sa svojom metodološkom etikom?
Naučnik Adam Kramer, jedan od autora studije, na to je odgovorio: “Razlog zbog kojeg smo uradili ovo istraživanje je to što brinemo o utjecaju Facebooka na emocije i o ljudima koji koriste naš proizvod.”
Došli su do saznanja da sretnije objave vode do veće aktivnosti, a tužnije do manje. Argument o optimizaciji sličan je još jednoj obavijesti koju je Facebook izdao prošli mjesec, a koja je naišla na dosta manje negodovanja, da će pretraživati historije aktivnosti korisnika da “poboljša reklame i da korisnicima da veću kontrolu u vezi s reklamama koje vide”.
Opširnije na portalu Al Jazeere: