Liderstvo i menadžment

Kako se riješiti navika koje uništavaju vašu produktivnost?

Svi smo mi stvorenja navika. Jednom kada se naviknemo na nešto na određeni način ili se naviknemo da koristimo jedan isti proizvod, može biti vrlo teško da tu naviku i promijenimo, piše Paula Rizzo na portalu mindbodygreen.com.

1. Ne radite više stvari od jednom

Umjesto toga, pokušajte se bazirati na jednu stvar.

Ova navika nas često može natjerati da se osjećamo kao da radimo mnogo toga odjednom, upravo taj osjećaj nam ne dopušta da tu naviku i ostavimo. Zapravo, vaš fokus je usmjeren na više aktivnosti u isto vrijeme, te je tako jako teško da se koncentriramo. Vjerovatno nećete uštedjeti na vremenu, te sam kvalitet rada neće biti dovoljan. Preporučujem grupiranje, kao što je naprimjer plaćanje računa, ali najbitnije je da se usredotočite na jednu aktivnost do njenog završetka.

2. Nemojte odugovlačiti

Umjesto toga, napravite “lažne” rokove te nagradite sebe kada dođete do ispunjenja tog roka.

Ja sam imam ovu groznu naviku. I mislim da je to jedna od mojih najgorih navika. Zapravo, kako sam pisao ovaj tekst, provjerio sam svoj email dva puta te pogledao par puta na Facebook. Kako bih izliječio ovu naviku dajem sebi lažne rokove.

Za veće projekte koji već imaju rokove, odvojite svoj projekat u manje komade , te će svaki od njih imati svoj rok. Također, volim dati sebi mini nagrade, kao što su čokoladice ili grickalice ili jednostavno razgovor s prijateljima kako bih ostao motiviran.

3. Prestanite biti opsjednuti emailom

Umjesto kontantnog gledanja emaila, pokušajte provjeravati vaš email svaki sat.

Emailovi su veliki izvor gubitka vremena na random mjestu. Posebno jer smo mi proizveli kompulzivnu naviku da konstantno provjeravamo naše inbox-e. Sjetite se da svaki email može pričekati nije toliko hitno.

Postavite alarm koji će vam pomoći u liječenju ove navike te ugasite email prozor dok ne dođe vrijeme za provjeru.

4. Ne nervirajte se

Umjesto toga, pokušate dati sebi vremena da radite na tome.

Kada se pritisak poveća, prvi očigledni korak je da idete direktno u “oluju”. Međutim, ne bi se trebali plašiti da razmislite o tome i da razmislite o svom prvom koraku. Žurba može prouzrokovati gubitak važnih informacija te previđanje jednostavnijih metoda ili drugih prilika.

5. Nemojte odmah pristajati!

Umjesto toga, razmislite o vašim opcijama.

Pristati je vrlo vjerovatno najlakši dio nekog zadatka, ali kada zapravo budete morali završiti ono što ste pristali, tada biste mogli zažaliti zbog svog pristanka. Ako mislite da pristajete jer morate, sigurno ćete se osjećati prezauzeto i ne toliko cijenjeni.

6. Nemojte pretjerivati

Budite dobri prema sebi.

Svi znamo da neko ko priča o svim projektima na kojima radi i ko govori da spava samo par sati jer nema vremena, se čini da ima sve konce u svojim rukama, ali u skorije vrijeme ta osoba će biti premorena i nesposobna za daljnji rad.

Nemojte se osjećati krivim ako uzmete duže pauze ili odspavate 7-8 sati. Način na koji tretirate sebe može imati veliki uticaj na vaš rad i posao.

Za Akso.ba prevela Emina Suljević

Povezani članci