Islamske teme

Kako ramazanske noći pretvoriti u džennetske bašče?

Skrušena sedžda, traženje oprosta u praskozorju, suze koje liju dok u tami noći doziva svoga Gospodara, osobine su koje odlikuju samo vjernike

Stanovnici dunjaluka su obmanuti jer misle da je istinska slast u dunjaluku, u imetku, ženama, prostranoj kući i udobnoj postelji. Nisu svjesni da je istinski Džennet za čovjeka na dunjaluku njegov noćni namaz, kada u tami noći napusti svoju postelju, ostavi svoju suprugu, posveti se Uzvišenom Gospodaru, Njemu padne na sedždu i tihim i plačnim glasom ga doziva, kada savlada lijenost i odazove se pozivu svoga Gospodara: O ti umotani, probdij noć na namazu osim malog dijela nje, polovinu ili još manje. O ti umotani u toplu postelju, ustani, imaš sastanak sa svojim Gospodarom i Stvoriteljom. On te doziva riječima: “Ko Me nešto moli da mu udovoljim? Ko od mene nešto traži da mu dadnem? Ko moli za oprost grijeha da mu oprostim?”

Noćni namaz – a jesi li shvatio šta je noćni namaz?

To je veličanstveni sunnet koji smo zapostavili, predivni užitak koji nismo još ni okusili. Noćni namaz je Džennet vjernika na ovome svijetu u koji mi nismo ušli i čije ljepote nismo vidjeli.

Noćni namaz je škola u kojoj se odgaja duša, oplemenjuje moral i čisti srce. Noćni namaz je naporno i zahtjevno djelo koje mogu obaviti samo istinske muškarčine junaci i čedne i plemenite žene: i strpljivi, i iskreni, pokorni i oni koji udjeljuju i oni koji u praskozorje oprost od grijeha mole…

Noćni namaz je osobina generacija prije nas, on čisti naše grijehe, približava nas Allahu i liječi bolesti našega tijela…

Zbog čega govorimo o noćnom namazu?

O noćnom namazu, na prvom mjestu, govorimo zato što je on početak povratka ummeta njegovoj slavi i preporodu i osnovni preduvjet da islamski ummet povrati svoju dominaciju u svijetu. Zbog toga nije ni čudo što je noćni namaz u prvom periodu islama, prije nego su propisani ostali namazi bio naređen muslimanima. U hadisu stoji da je Hizam upitao Aišu, r.a., o Poslanikovom, s.a.v.s., noćnom namazu, pa ga je ona upitala: “Jesi li čitao suru el-Muzemmil?” On je odgovorio da jeste, a ona reče: “Na početku ove sure je Uzvišeni Allah propisao Poslaniku obavljanje noćnog namaza i on ga je sa svojim ashabima obavljao punu godinu dana, da bi Allah tek nakon 12 mjeseci objavio kraj ove sure u kojem dolazi olakšica i nakon čega noćni namaz postaje biti dobrovoljan.”

I Ibn Abbas, r.a., također kaže da je noćni namaz bio naređen Poslaniku, s.a.v.s., i ashabima prve godine da bi na kraju sure el-Muzemmil taj propis bio derogiran.

Čistota srca i istančanost duše mogu biti samo posljedica noćnog namaza.

Druga stvar koja nas podstiče da govorimo o noćnom namazu jeste nastojanje da naše noći, ispunjene igrom i zabavom, dangubom i traćenjem vremena učinimo kao noći prvih generacija, ispunjene namazom, ibadetom i pokornošću Uzvišenom Allahu.

Mnogo je hadisa koji ukazuju na vrijednost noćnog namaza. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Naš Uzvišeni i Plemeniti Gospodar svake noći silazi na dunjalučko nebo u zadnjoj trećini noći i kaže: ‘Ko me doziva da mu odgovorim? Ko me nešto moli da mu dam to? Ko me moli za oprost da mu oprostim?’”

Omer b. Abese kaže da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže: Čovjek je najbliže svome Gospodaru u tami na kraju noći, pa ako možeš biti od onih koji tada spominju Allaha, onda budi.

Treći razlog zbog kog treba pričati o noćnom namazu jeste što je grubost srca, praznina duše i očaj posljedica čovjekove otuđenosti od Kur’ana, njegove nemogućnosti da uživa u plemenitim ajetima Allahove knjige. U situacijama kada na čovjekovo srce i dušu ne djeluju ajeti, ne ostavljaju traga opomene i savjeti, treba ustati u tami noći i obratiti se svome Gospodaru, liječiti svoje srce i svoju dušu noćnim namazom.

I još jedan razlog zbog čega govoriti o noćnom namazu jeste nastojati oživjeti jedan od Poslanikovih, s.a.v.s., sunneta.

Koliko rekata klanjati?

Allahov Poslanik, s.a.v.s., bi tokom noći klanjao jedanaest ili trinaest rekata noćnog namaza i govorio je: Noćni namaz se klanja dva po dva.

Ibn Abbas govori koliko je Allahov Poslanik, s.a.v.s, podsticao svoje ashabe da klanjaju noćni namaz: “Govorio nam je: Klanjajte noćni namaz, pa makar jedan rekat.

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: Ko bude klanjao noćni namaz učeći na njemu deset ajeta, neće biti upisan među nemarne. Ko bude učio stotinu ajeta bit će upisan među pokorne.

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

IslamBosna.ba

Povezani članci