Vi ste ovdje
Home > Naše aktivnosti > Kultura i obrazovanje > Kako djeci priuštiti ugodan i zabavan ljetni raspust?

Kako djeci priuštiti ugodan i zabavan ljetni raspust?

Na našim prostorima ljetni raspust obično traje blizu 80 dana. To je vremenski period koji je sasvim dovoljan da se djeca odmore od svakodnevnih školskih obaveza i da se adekvatno spreme za nove izazove koji im dolaze početkom septembra.

Sjećam se da sam se kao školarac počesto sa drugovima dobrano znao dosađivati na ljetnom raspustu onih ljeta kad nismo imali kakvih zanimljivih novih sadržaja kojim bi popunili taj period raspusta.

Danas su druga vremena. Prije su se djeca više međusobno igrala i družila, nego to čine danas. Danas, nažalost, puno više vremena provode u virtuelnom, nestvarnom svijetu. Slušaju, gledaju i prate ono od čega počesto nemaju skoro nikakve koristi. Tu mislimo na razne vidove igrica ili slično, koje djeca upražnjavaju putem mobitela, računara, tableta, laptopa, tv ekrana i dr.

Stručnjaci kažu da je ovakvo višesatno svakodnevno trošenje vremena veoma štetno za djecu. Umjesto u stvarnom, oni na ovaj način žive u nekom sasvim drugom, izmišljenom, svijetu.

Da bi se djeca odvojila od ovog virtuelnog svijeta i vratila u našu društvenu zbilju, te odrastali na zdravim temeljima i osnovama, potrebno je u toku raspusta osmisliti nešto korisno što će privući pažnju djece i učiniti ih sretnim, a da im bude istovremeno sve to i korisno i opuštajuće.

Ljetne škole sa tačno utvrđenim planom i programom rada koji u sebi sadrži korisne raznovrsne sadržaje za djecu, pravo su rješenje i za roditelje i za djecu.

Kako se djeca u tih 80 dana ne bi dosađivala i bavila nečim nekorisnim i štetnim, potrebno im je pružiti neke raznovrsne sadržaje koji u sebi imaju određene vidove učenja, zabave, radionica i rekreacije (izleti, zajedničke posjete muzejima, pozorištima, promocijama knjiga, gradskim galerijama i slično).

Jedan od takvih projekata je upravo i dogogodišnji projekat Ljetne škole u organizaciji udruženja ”Svitanje” Sarajevo, te udruženja ”Selsebil” Živinice. Ova Ljetna škola traje 15 radnih dana i u sebi sadrži niz korisnih rekreativnih, zabavnih, ali i edukativnih sadržaja, kroz koje djeca sasvim lagano i usputno prolaze, zabavljajući se i učeći bez ikakvog opterećenja.

I sam sam dio ovog korisnog tima. Na to sam posebno ponosan. I roditelji i djeca, ali i svi ostali insani uključeni u ovaj projekat su posebno sretni, jer se kroz ovu Ljetnu školu istinski družimo i uživamo.  Bude tu dosta simpatičnih momenata. Steknu se vrlo korisna prijateljstva, a prije svega djeca svoje vrijeme maksimalno iskoriste da nešto novo nauče, saznaju, ali se i zabave. Poveže se ugodno s korisnim.

Svijest o važnosti društveno-korisnog angažmana uveliko je prisutna kod naših prijatelja u Svitanju, Selsebilu, ali i samom AKOS-u uopće. Da li još neko pravi ovakav vid društveno-korisnog angažmana, ne znam, ali sam siguran da svim našim gradovima trebaju ovakvi projekti koje bi realizirali svi oni koji svojoj djeci žele sretniju i ljepšu budućnost.

Djecu treba učiti da se znaju igrati s drugom djecom, ali i sa njima zajedno učiti. To je neophodno činiti i kroz školu, radeći na širenju dječije svijesti o važnosti iskrenog drugarstva, prijateljstva, te zajedničkog udruživanja u svemu onome što je lijepo, dobro i za zajednicu korisno.

Neka djeca vide da je ovaj stvarni svijet ipak ljepši od onog izmišljenog svijeta igrica i drugih virtuelnih izmišljenih pojava i događaja.

Kroz ovakve ili slične korisne projekte učimo djecu marljivosti, radu, druženju i kreativnosti. Neka znaju sami sebi osmisliti nešto korisno, zdravo i zabavno, daleko od obične dangube od koje ni oni ni roditelji niti zajednica  neće imati nikakve koristi.

Pokrećimo kreativne radionice sa djecom i učimo ih važnosti sporta, zdrave ishrane, te bitnih osobina čestitosti, pravde, poštenja, ali i marljivosti i odgovornosti.

Jer, ipak: NA MLAĐIMA SVIJET OSTAJE.

Za Akos.ba piše: Admir Iković

 

 

 

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top