Vi ste ovdje
Home > Magazin > Kulinarstvo > Izvor zdravlja: Ne zaboravite na kompot tokom ramazana

Izvor zdravlja: Ne zaboravite na kompot tokom ramazana

Prof. dr. Neriman İnanç, dekanesa Fakulteta za zdravstvene studije i direktorica Odjela za ishranu i dijetetiku na Univerzitetu Nuh Naci Yazgan, ističe kako je na sehuru važno koristiti jaja i mlijeko, dok za vrijeme iftara treba ostaviti mjesta za kompot

 Ramazan je stigao i veoma je važno konzumirati jaja i mlijeko na sehuru, a prilikom prekida posta, na iftaru, napraviti mjesta za kompot.

Direktorica Odjela za ishranu i dijetetiku na Univerzitetu Nuh Naci Yazgan, prof. dr. Neriman İnanç, preporučuje da se na ramazanskim soframa često postavljaju mlijeko, jaja i kompot, koji neće nanijeti nikakve štete čak i ako se konzumiraju svakodnevno. İnanç je kao ekspert za prehranu kazala da veliku pažnju u ramazanu valja posvetiti uravnoteženoj ishrani. “Mlijeko dugo vremena daje osjećaj sitosti, uz visoke količine proteina i elemente koji spriječavaju brojne bolesti. Žumance jajeta, s druge strane, sadrži tri četvrtine dnevnih potreba za energijom, zbog prisutnih masnih materija, takođe visok procenat proteina, te vitamina A, D, E i B2.” Profesorica İnanç ističe da se prilikom prekidanja posta treba dati prednost kompotu, voću i povrću. “Konzumiranje voća poput sušenih kajsija i grožđica prilikom iftara, uveliko će nadoknaditi energiju i tečnost.

Osim toga, suho voće je veoma bogato željezom, koje će spriječiti anemiju. U Turskoj se bilježi stopa učestalosti anemije od 50 posto. Dakle, na taj način je možemo spriječiti i sanirati. Osim toga, kajsije i grođžice imaju visok udio vlakana. Dnevne potrebe organizma za vlaknima su oko 25 grama, ali je dovoljno i kad konzumiramo 10 grama.

U ramazanu se čini kako vlakna koristimo ponajmanje, zato je važno skrenuti pažnju na njihov pojačan unos.” Jedan od najvećih izazova u mjesecu ramazanu, naročito u ljetnim mjesecima, jeste balansiranje tečnosti u organizmu, obzirom da visoke temperatue utiču na brzinu metabolizma i količine vode.

Ukoliko se ne unose dovoljne količine tečnosti, postoji rizik od nastaka bolesti bubrega i srca, ali i mnogih drugih organa. Mladima se preporučuje unos oko 2,5 litra, a starijima oko 3 litra tečnosti dnevno.

TRT

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com