Istraživanje: Mnogo bitnije šta učenici nauče u školskim klupama nego koliko godina sjede u njima
Posljednje istraživanje je pokazalo da se poboljšanjem kvaliteta u sektoru obrazovanja u osnovnim i srednjim školama može doprinijeti napretku zemlje
Rezultati posljednjeg naučnog istraživanja su pokazali da kvalitetnije obrazovanje može doprinijeti ekonomskom rastu određene zemlje, javlja Anadolu Agency (AA).
Dosadašnja istraživanja su pokazala kako dugoročan ekonomski rast može biti postignut poduzimanjem većeg rizika kompanija, ali i pokretanjem više malih i srednjih preduzeća. Ipak, nijedno od ovo dvoje nije lako postići vrlo brzo, niti vlasti u zemlji mogu poduzeti brze korake kako bi se to desilo.
Posljednje istraživanje je pokazalo da se poboljšanjem kvaliteta u sektoru obrazovanja u osnovnim i srednjim školama može doprinijeti napretku zemlje.
Kako piše britanski “Independent”, dosadašnja istraživanja su se uglavnom koncentrisala na broj godina koje učenici provedu u obrazovanja.
Ipak, istraživači Erik Hanushek sa Instituta Hoover i Ludger Woessmann sa Instituta za ekonomska istraživanja Ifo u Njemačkoj smatraju da je mnogo bitnije šta učenici nauče u školskim klupama nego koliko godina sjede u njima.
Ovaj dvojac u svome opsežnom istraživanju o obrazovanju iznosi dokaze o utjecaju učenika do 15 godina na svjetskim takmičenjima iz matematike na ekonomski rast zemalja iz kojih dolaze.
– Sposobnosti učenika povezane sa ekonomskim rastom
Statistički podaci koje iznose pokazali su da su matematičke sposobnosti učenika uveliko povezane sa ekonomskim rastom i da služe za rješavanje određenih problema.
Istraživači u svojoj studiji navode kako bi povaćenje od 25 poena na međunarodnom testu iz matematike, gdje je prosjećna ocjena 500, uzrokovalo dobit od dodatnih 40 triliona dolara u sektoru proizvodnje tokom narednih 20 godina u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD).
Jedan od rezultata ove studije je i da bi smanjenje jaza u znanju i vještinama doprinijelo i samom smanjenju razlika u ličnim primanjima građana jedne zemlje.
U studiji se preporučuje da se vlasti u svakoj zemlji u svijetu trebaju zapitati na koji način da omoguće učenike da povećaju svoje znanje i vještine.
Napominju kako bi jedan od mogućih odgovora možda bio poboljšanje kvaliteta samih nastavnika i profesora u cilju postizanja boljih rezultata sa učenicima.
Direktor sektora za obrazovanje pri OECD-u Andreas Schleicher napominje kako je pomenuta studija pokazala da kvalitet obrazovanja može utjecati na ekonomski rast zemlje.
“Kvalitet obrazovanja u određenoj zemlji je snažan pokazatelj blagostanja u toj zemlji koji će biti postignut u dugoročnoj perspektivi”, rekao je Schleicher.
Akos.ba