Vi ste ovdje
Home > Kultura i tradicija > Književni kutak > Imidž Islamske zajednice: Kako imamima vratiti “follow up”?

Imidž Islamske zajednice: Kako imamima vratiti “follow up”?

Iz štampe je izašla knjiga pod nazivom “Imidž IZ u BiH” autora dr. Emira Džambegovića, u izdanju Izdavačkog centra Rijaseta IZ u BiH El-Kalema, koji na stručan i savremen način istražuje stanje Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u današnjem vremenu. Recenziju za knjigu napisala je profesorica sa sarajevskog Fakulteta političkih nauka dr. Fahira Fejzić-Čengić
 

Piše: dr. Fahira Fejzić-Čengić

Mladi autor iz Tuzle, doktor komunikologije Emir Džambegović, u gusto koncipiranom istraživačkom naumu i nadasve empirijski utemeljenom istraživanju i potom sročenom rukopisu propituje Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovini na moderan način – komunikološki, mediološki i komunikacijski. Stajališta zauzima između njene grandiozne historijske uloge da kao najstarija institucija ovdježivućih muslimana (u Bosni i Hercegovini, na Balkanu ili Evropi), svim svojim potencijalima, ljudima i djelovanjima “poziva na dobro a odvraća od zla”, i uvida da IZ u BiH funkcionira između realnog imidža i poželjnog imidža, s blagim naznakama primicanja ovome drugome.

Dakako da ovaj mukotrpan posao i misija nisu na poželjnom nivou i da nikad neće biti dovršeni, ovakve društvene zadaće i organizirana ljudska djelovanja se nikad ne smatraju završenima. U svom dugom povijesnom hodu Islamska zajednica je doista veslala između neizbrojivih Scila i Haribdi baš kao i njeni pripadnici, njeni članovi, njeni simpatizeri, ili njeni oponenti, kakokad i kakogdje. I to je ono što nikada ne treba smetnuti s uma. Nekad traljavo, nekad više vješto, nekad zatvoreno, nekad napredno, no nema sumnje da je IZ pokušavala biti moralna korekcija vlasti, vođenja i rukovođenja, a da se znala i “samozaboraviti” pa korisne samokorekcije ne primjenjivati u vlastitim redovima. Kako da se danas IZ u BiH što bolje pozicionira unutar same sebe i u bh. i globalnoj javnosti jeste središnji interes autora knjige. Uvodeći novi rječnik, stručni komunikološko-mediološki vokabular, metode i tehnike istraživanja (anketu, upitnik, intervju, SWOT-analizu) autor uvodi i nove ideje i njihove moguće primjene unutar svih organa, institucija i svakog pojedinca Islamske zajednice. Taj famozni interni PR, toliko potreban a toliko nedostatan u svim segmentima djelovanja i rada IZ na terenu; ali također još famozniji eksterni PR ili što bolje medijsko pozicioniranje “na svakom koraku”.

“Pomodne” teme današnjeg vremena

Ljudi i njihove zajednice odvajkada žele da budu prihvaćeni. Niko normalan ne voli stigmatizaciju, porugu ili “loše habere”. Muslimani i njihove zajednice po svijetu također. I baš suprotno tome, i danas, kao i nakon 11. septembra 2001. (rušenje World Trade Centra u New Yorku), žrtve su najstrašnije stigmatizacije, satanizacije, odstrjela i ponižavanja, prije svega, u medijskom prostoru kao dominantnom prostoru današnjeg komuniciranja. Savremeni muslimani žrtve su najstrašnijih efekata primijenjene islamofobije, “kleševa civilizacija” i spinovanja (skretanja pozornosti mase s neke problematične činjenice na sporedne teme, tako da je javnost spremna u svakom trenutku odustati od razumnih pitanja u zamjenu za temu koju ponudi spin-doktor).

 

Knjiga tretira, rekla bih, sve “pomodne” teme današnjeg vremena, počev od ženskog pitanja, selefizma, terorizma, socijalnog aktivizma, nevladinih organizacija, mladih, kadrovskih mjerila, lustracije, intelektualizma te samjerava njihovo pozicioniranje unutar i izvan IZ-a, ali i odnos IZ prema svima. Za mjerenje stavova o svim pitanjima koja obrađuje autor je proveo ambicioznu anketu među hiljadu ispitanika u BiH, među Bošnjacima, Hrvatima i Srbima, te analizirao njihov mogući utjecaj na buduće ponašanje IZ-a. Zaključci su manje-više očekivani, barem za bolje ponavaoce prilika unutar IZ u BiH – da IZ treba više biti misionarska, a manje akademska i politička. Autor je pod značajnim utjecajem zapadnih autora i moglo bi se kazati da idealizira okcidentalni pojam ljudskih prava, što je, prema njegovom obrazovnom backgroundu, i logično…

Opširnije na portalu NV:

Od grandiozne historijske uloge do najstarije institucije ovdježivućih muslimana

Mladi autor iz Tuzle, doktor komunikologije Emir Džambegović, u gusto koncipiranom istraživačkom naumu i nadasve empirijski utemeljenom istraživanju i potom sročenom rukopisu propituje Islamsku…

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top