Imaju svoj recept: U Živinice investiraju Nijemci, Austrijanci, Italijani
Općina Živinice zadnjih godina je sve atraktivnija za strane investicije. U Poslovnoj zoni Ciljuge II krajem mjeseca bi trebala krenuti proizvodnja dijelova za elektrogeneratore koji će se prodavati u Americi. Radi se o američko-njemačkoj korporaciji Hennig.
Počela je sa radom i Fabrika za preradu ribe BH Fish koja je nedavno dobila i potrebnu dokumentaciju za izvoz ribe na tržište Evropske unije.
U Živinicama djeluje i fabrika koja proizvodi vatrogasna vozila po najmodernijim njemačkim standardima i normama.
NOVA RADNA MJESTA
Općinski načelnik Samir Kamenjaković za poslovni portal Akta.ba kaže kako je ovo samo dio investicija. Imaju najavljene razgovore sa investitorom iz Italije koji se bavi proizvodnjom namještaja. Oko investiranja pregovara se i sa kompanijom Rosch, koji se bavi proizvodnjom medicinskog materijala. Ukoliko dođe do dogovora ova investicija bi mogla započeti do kraja godine.
Sve ove investicije su veoma važne za Živinice, a njihovom pokretanju najviše je doprinijela reforma uprave koja je bila usmjerena prema biznisu.
“Otvoren je Centar za biznis i uveli smo mnoge mogućnosti za brže administrativno pokretanje. Za dva sata izdajemo dozvolu za obrt. Urađena je preraspodjela poslovne zone”, kaže Kamenjaković, pojašnjavajući kako se nalaze među najpovoljnijim općinama za ulaganje u BiH. “Planirano je zapošljavanje 1.500 ljudi u roku od dvije-tri godine.”
Osvrćući se na Centar za biznis kaže kako je to mjesto za pružanje usluga svim privrednicima, bilo da se radi o domaćim ili stranim investitorima, postojećim poduzetnicima ili građanima koji se namjeravaju baviti biznisom. Mjesto gdje svaki poduzetnik ili osoba koja želi da se bavi biznisom zna gdje se treba obratiti za informacije, stručnu pomoć ili razgovor.
Također, Centar je i mjesto okupljanja poslodavaca kako zajednički rade u cilju razvoja novih ideja i planova za biznis.
Osim ulaganja u fabrike, a sve u cilju zadržavanja mladih u Živinicama, Općina je pokrenula mini inkubator za start-up kompanije u okviru kojeg mladi mogu da razvijaju svoje poslovne ideje.
Za ovu namjenu do sada je iz budžetske kase izdvojeno 200.000 KM.
TURIZAM – NEISKORIŠTEN DRAGULJ
Osim privrednog uspona koji je napravljen u Živinicama, načelnik kaže kako u ovom kraju želi probuditi turizam koji je jedan neiskorišteni dragulj.
“Pri kraju je izrada Strategije razvoja turizma, a sa Vladom Italije i NVO CIPS su ušli u projekat ‘Biodiverzitet za lokalni razvoj – inovativni model participativnog upravljanja zaštićenim pejzažom Konjuh’, vrijednog preko dva miliona maraka. Pomenuti projekat ima za cilj promociju područja Zaštićenog pejzaža ‘Konjuh’ koji povezuje općine Živinice, Banovići i Kladanj”, kazao je načelnik.
Kako bi unaprijedili izletište Drenik potpisan je i ugovor za prvi autoput za bicikle koji će imati sjedište u Živinicama.
Ono što žele da prati turizam je gastro-turizam, te je urađena knjiga o receptima ovoga kraja.
Kako bi sve ove projekte uspjeli pratiti, podigli su i akcenat kulture na veći nivou, te su u zadnjih godinu dana imali više od 100 visoko rangiranih kulturnih događaja.
E. Ko.