U Fokusu

Hutba: Kuće vjernika su kuće rahatluka

Braćo i sestre u islamu! Tema današnje hutbe je Mu’minske kuće su kuće rahatluka. Želja mi je da kroz ovu veoma važnu temu inša-Allah potaknem sve nas na to da donesemo čvrstu odluku da naše kuće učinimo pravim mu’minskim kućama, a to su kuće mira, bogobojaznosti, rahmeta, ljubavi, rahatluka, samopouzdanja i napretka.

 

Jedna od Allahovih, dželle še’nuhu, blagodati ljudima su i njihove kuće, kao što stoji u prvom dijelu 80. ajeta Sure En-Nahl:

 وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ بُيُوتِكُمْ سَكَنًا…

Allah vam daje da u kućama svojim stanujete (budete mirni)… 

Blagodat rahatluka i duševnog zadovoljstva u svojim kućama i stanovima je braćo i sestre jedna od najvećih blagodati, kojih veliki broj nas nije ni svjestan, pa zato razmislimo o onima koji ne posjeduju to sa čime nas je Allah, subhanehu ve te’ala, počastio!

Mu’minska kuća je braćo i sestre jedna vrsta medrese, koledža i univerziteta i iz nje izlaze korisni članovi uže i šire društvene zajednice, u njoj se odgajaju dobri i poslušni sinovi i kćeri, hafizi, daije, imami, vođe, alimi, sudije, doktori, političari, ministri, direktori, komandanti, vojnici, policajci, biznismeni, radnici, majstori, vozači, čuvari, zemljoradnici, čobani, čestite muslimanke, majke, domaćice, odgajateljice, profesorice i doktorice.

Da li su braćo i sestre naše kuće, mjesta našeg rahatluka ili su ne dao Allah mjesta bihuzurluka i nezadovoljstva? Je li dovoljno napraviti konfornu kuću i hvaliti se njenom veličinom i  ljepotom, a ne učiniti je pravom mu’minskom kućom? Zato se postavlja pitanje: Kako izgraditi kuću u kojoj ćemo se osjećati rahat, kuću u kojoj će njeni materijalni nedostaci biti neprimijetni i nebitni pored duhovnih vrijednosti sa kojima ćemo se sa našim ukućanima osjećati sretnim, kako prevazići prepreke koje se nalaze između članova porodice, kako da pregradni zidovi u našim kućama budu samo fizičke naravi, a da u našoj međusobnoj komunikaciji ti zidovi ne postoje i kako izgraditi atmosferu međusobnog poštivanja i povjerenja?

Da bi naša kuća ili stan bili mjestom smiraja i sreće, moramo ih graditi ili kupovati isključivo od halal imetka i opremati je opet samo od halal zarađenih sredstava, ali prije nego se odlučimo za gradnju ili kupovinu kuće ili stana potrebno je da povedemo računa o lokaciji i budućem komšiluku i da mislimo o tome da ona bude što bliže džamiji, školi i ambulanti.

Slijedeći bitan korak u našim životima je odabir bračnog druga, a prilikom te važne životne odluke, potrebno je imati na umu hadis Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji bilježi imam Ibn Madždže: 

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: “لَا تَزَوَّجُوا النِّسَاءَ لِحُسْنِهِنَّ فَعَسَى حُسْنُهُنَّ أَنْ يُرْدِيَهُنَّ، وَلَا تَزَوَّجُوهُنَّ لِأَمْوَالِهِنَّ فَعَسَى أَمْوَالُهُنَّ أَنْ يُطْغِيَهُنَّ، وَلَكِنْ تَزَوَّجُوهُنَّ عَلَى الدِّينِ، وَلَأَمَةٌ سَوْدَاءُ ذَاتُ دِينٍ أَفْضَلُ.” (ابن ماحه)

Prenosi Abdullah ibn Omer, radijallahu anhuma, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ne ženite žene zbog njihove ljepote, možda će ih ljepota unakaziti i ne ženite ih zbog njihovih imetaka, možda će ih imeci upropastiti, već ih ženite zbog njihove vjere, a crna robinja vjernica je od njih bolja!“ (Ibn Madždže)

Draga moja braćo i sestre, koliko muslimana i muslimanki prilikom sklapanja braka vode računa o tome da njihov budući bračni drug bude na prvom mjestu mu’min ili mu’minka?

Islam podstiče vjernike da izgrađuju i uljepšavaju svoju kuću obavljanjem namaza, učenjem Kur’ana i zikra, muhabetom sa mu’minima koji ga zijarete i on njih zijareti i lijepim savjetima članovima porodice, komšijama i prijateljima. U hadisu koji bilježi imam Muslim stoji:

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: “مَثَلُ الْبَيْتِ الَّذِي يُذْكَرُ اللَّهُ فِيهِ وَالْبَيْتِ الَّذِي لَا يُذْكَرُ اللَّهُ فِيهِ كَمَثَلِ الْحَيِّ وَالْمَيِّتِ.” (مسلم)

Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Primjer kuće u kojoj se spominje Allah i kuće u kojoj se ne spominje Allah, poput je primjera živog i mrtvog.“ (Muslim) 

Koliko li je braćo i sestre muslimanskih kuća danas mrtvo i gluho, zbog toga što se u njima ne spominje Allahovo, subhanehu ve te’ala, ime, tj. koliko je muslimanskih kuća i stanova pretvoreno u staništa džina i šejtana, koliko danas muslimanskih kuća bez svijesti i znanja o tome ima kao podstanare vojske šejtana koji zajedno sa ukućanima jedu haram hranu, koji se dodatno hrane iz neopranog suđa, koji uživaju u nepometenim i zapuštanim kućama i stanovima, koji zajedno sa njima slušaju muziku, prate koncerte, šoue, izbore misica i mistera, razvratne serije i filmove, koji sa njima glasaju za tako-zvane zvijezde, koji sa njihovom djecom surfaju po internetu, koji se sa njima šminkaju, lakiraju nokte ili ih nadograđuju, ugrađuju pilsinge u noseve, usne, obrve i stomake, čupaju obrve i razgolićuju se i šejtani bez bilo kakvih obaveza za plaćanje stanarine ili režija uživaju i razmnožavaju se? Takve kuće napuštaju meleci, osim onih meleka koji vjerno bilježe ono što se u njima dešava, kako bi njihovim stanarima na Sudnjem danu bila data njihova knjiga i bilo im rečeno: إِقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا „Čitaj svoju knjigu! Ona ti je danas dovoljna za polaganje računa!“ (Suretu El-Isra’; 14.) Stanovnici takvih kuća su neraspoloženi, ljuti, nenaspavani, gladni, žedni, nezadovoljni i puni bijesa i mržnje. 

Mu’minska kuća je čista od slika po zidovima, od kipova i pasa i po noj ne hodaju džunubi (neokupani), u skladu sa hadisom koji bilježi imam Nesaija: 

عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ  أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: “لَا تَدْخُلُ الْمَلَائِكَةُ بَيْتًا فِيهِ صُورَةٌ وَلَا كَلْبٌ وَلَا جُنُبٌ.” (النسائي)

Prenosi Alija ibn Ebi Talib, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Meleci ne ulaze u kuću u kojoj su slika, pas ili džunub!“ (En-Nesai) 

U mu’minskoj kući nema mjesta neislamskim običajima i oponašanju drugih, što potvrđuje hadis koji bilježi imam Ebu Davud: 

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: “مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ  (أبو داود)

Prenosi Abdullah ibn Omer, radijallahu anhuma, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ko oponaša neki narod, on je njihov!“ (Ebu Davud)

Braćo i sestre, oživimo naše kuće učenjem Kur’ana, nafilama, islamskim sadržajima, poslušnošću našim roditeljima ako su živi, a dovama ako su preselili, islamskim odgojem naše djece, svakodnevnim nasihatima članovima naših porodica, uz podsjećanje ko su i zašto su na ovome svijetu, zajedničkim čuvanjem džemata u džamijama, slanjem djece u mektebe, čuvanjem rodbinskih veza, pažnjom prema komšijama, pomoći siromasima i jetimima i stalnom brigom šta smo mi i naši ukućani pripremili za Ahiret!

Molim Allaha, subhanehu ve te’ala, da nas učvrsti na putu islama, da pomogne našoj braći u Palestini i svim ugroženim muslimanima, da onima koji sebe smatraju muslimanima, a pri tome ubijaju muslimane i nedužne ljudi, koji nisu ubili nikoga da pameti i srca im očisti od mržnje i pretjerivanja, da nas sačuva iskušenja koja ne možemo podnijeti, da naše kuće učini kućama rahatluka i pravog islamskog življenja, da se smiluje našim umrlim roditeljima i precima, da našu djecu i potomke učini prvacima ummeta, da nam oprosti grijehe i uvede nas u obećani Džennet, u društvu sa poslanicima, iskrenim, šehidima i dobrim ljudima!

وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللهِ!

Hatib Nezim Halilović Muderris

Džamija Kralj Fahd Sarajevo

14.8.2015.

Akos.ba

Povezani članci