Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Zdravlje > Hladno tuširanje: Snažan način za poboljšanje vašeg mentalnog zdravlja

Hladno tuširanje: Snažan način za poboljšanje vašeg mentalnog zdravlja

Da li ste čuli i da li znate šta je hidroterapija? 

Prema statističkim podacima iz Centra za kontrolu i prevenciju (CDC) bolesti, više od 5% Amerikanaca pati od depresije. Za rješavanje ovog sve češćeg i gorućeg problema, medicinski naučnici su u potrazi za alternativnim receptima za antidepresive, piše portal lifehack.org.

Sada zamislite šta bi bilo da je hladan tuš odgovor na njihova pitanja. Mogu vas zamisliti kako se već tresete ako živite u sjevernoj hemisferi ili možda već pokazujete interes ako živite u blizini ekvatora! Možda mislite da pričam gluposti. Međutim, neke zanimljive studije pokazuju da pacijenti koji pate od anksioznosti i depresije zapravo mogu sebi pomoći jednostavnim hladnim tuširanjem.

Hladna voda je korisna za opšte zdravlje

Od zimskih plivača i ljudi koji su učestvovali u pravilno organizovanim medicinskim ispitivanjima, naučili smo zanimljivu činjenicu. Naime, naša tijela reagiraju na hladnu vodu i vole je. Osobe koje su praktikovale tuširanje u hladnoj vodi su zabilježile poboljšanje raspoloženja, manje stresa, više energije i manje bolova od reume.

Kako spriječiti depresiju sa hladnom vodom?

Prema riječima Dr. Nikolai Shevchuka, moramo biti više izloženi toplotnim udarima.On navodi da moramo biti izloženi šok tretmanu sa hladnom vodom, jer to aktivira beta-endorfine i noradrenalin u mozgu. Potonji se koristi u mnogim anti-depresivnim lijekovima. Ovdje imamo prirodni proces koji isto djeluje i to bez ikakvih nuspojava.
Šok od hladne vode je sličan tretmanu sa električnim šokom, i to na mnogo načina. Električni impulsi putuju u velikim količinama iz nervnih završetaka kože do mozga. Hipoteza Dr. Shevchuka tvrdi da ova reakcija može imati blagotvoran učinak na depresiju. Međutim, treba da se uradi potvrda sa još više istraživanja.

Kao dodatni bonus, jedna studija je utvrdila da hladna voda pomaže da se smanji nivo mokraćne kiseline. Ako se ovi nivoi ne drže pod kontrolom, možete patiti od raznih bolesti bubrega.

Još jedan bonus koji je spomenuo dr. Neil Schultz, dermatolog, jeste i taj da će naša koža imati enormne koristi od tuširanja hladnom vodom. Od prvog pranja u toploj vodi a zatim u hladnoj, riješit ćete se crvenila i natečenosti oko očiju. Ovo će vas definitivno oraspoložiti!
Isto istraživanje je pokazalo da izloženost hladnoj vodi ima učinak povećanja gluthathiona što je super antioksidans i pomaže drugim antioksidansima da djeluju na najbolji mogući način. Ova vrsta oksidativne reakcije može ojačati našu otpornost na fizički, emocionalni i mentalni stres.

Kako hladna voda može pomoći u anksioznosti?

Istraživači sa Univerziteta u Osaki su ustanovili da hladna voda prilikom tuširanja ima blagotvoran učinak u smanjenju hormona kortizola. On obično stupa u akciju kada nas obuzme stres i anksioznost. Neke studije pokazuju da hladan tuš može poboljšati našu otpornost na stres.
Naravno, to je i velika ušteda struje, novca, lijekova, vremena i sve to bez nuspojava. Probajte da hladan tuš postane dio vaše radne sedmice.

Za Akos.ba preveo: Jasmin Mujakić

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top