Vi ste ovdje
Home > Obrazovanje i odgoj > Nauka i tehnologija > Empatija kod medicinskih radnika je glavni uzrok zadovoljstva kod pacijenata

Empatija kod medicinskih radnika je glavni uzrok zadovoljstva kod pacijenata

Studija koja je predstavljena ove godine na godišnjem sastanku Američke akademije ortopedskih hirurga (AAOS), povezuje pacijenta sa suosjećanjem (empatijom) doktora sa poboljšanjem učinka i zadovoljstva sa medicinskom brigom.

U ovoj studiji, 112 novih bolesnika (sa prosječnom dobi od 51 godinu) na Massachusetts General Hospital, odnosno na odjelu za ortopediju, su ocjenili interakciju sa svojim hirurgom.Osim toga, pacijenti su bili testirani na zdravstvenu pismenost, pod uvjetom da pruže sociodemografske podatke, te su odgovarali na pitanja o svojim zdravstvenim problemima i o depresiji, piše portal sciencedaily.com.

Šezdeset i pet posto zadovoljstva pacijenta je pripisano doktorskoj empatiji, navodi se u rezultatima ove studije. Na ovo zadovoljstvo nije uticalo vrijeme čekanja za sastanak, vrijeme čekanja u uredu, vrijeme koje je provedeno sa hirurgom, niti da li su pacijenti tražili drugo mišljenje, zdravstvenu pismenost ili vlastiti izbor doktora.

„Iako su neophodne mnoge tehničke vještine za pravilnu ortopedsku hirurgiju, ovo istraživanje pokazuje da je empatija doktora najbolja prilika da se pacijent što ugodnije osjeća,“ rekao je ortopedski hirurg i glavni istraživač, dr.med. David Ring.

“U prethodnim studijama, imali smo problema sa određivanjem šta to posebno pridonosi zadovoljstvu pacijenata, tako da je rezultat ove studije koji objašnjava 65 posto varijacija u zadovoljstvu sa empatijom, stvarno impresivan.”

Dr. Ring je rekao da bi hirurzi trebali biti trenirani kako bi mogli što učinkovitije koristiti suosjećanje unutar komunikacijske strategije sa pacijentima. Empatija također pomaže da se hirurg okruži sa osobljem koje je vješto i stručno osposobljeno za učinkovitu komunikaciju i službu za pacijente.To je posebno važno jer je zdravstvo sve više vezano za zadovoljstvo pacijenata.

“Moji pacijenti i ja smo imali velike koristi od mog treniranja, te smo postigli učinkovitiju komunikacijsku strategiju,” rekao je dr. Ring.

Za Akos.ba preveo Jasmin Mujakić

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top