Dova kao vid psihoterapije
Za razliku od drugih oblika molitve, koji se često svode samo na pokrete ili listu želja, dova je mnogo dublji oblik molitve. Zapravo, većina od najsnažnijih dova u Kuranu čak i ne sadrže nikakav zahtjev od Boga. Umjesto toga skrušeno iskazuju izraze istine kao odgovor na iskušenja i nevolje. Na primjer, kada je poslanik Ejub, a.s., bio pogođen ozbiljnim bolestima i siromaštvom, on je dovio: “Mene je nevolja snašla, a Ti si od milostivih najmilostiviji!” (El-Enbija, 83.)
U islamskoj tradiciji dova predstavljaj sredstvo za pojedince putem kojeg se bore protiv belaja koji ih zadese u životu, prepoznajući iza toga istine koje donose red. To je način na koji vjernici pronalaze smisao što jača njihovo vjerovanje i postaje sredstvo za suočavanje sa događajima koji se dešavaju u njihovim životima.
Klinička psihologija prepoznaje terapeutski značaj mijenjanja struktura verovanja pacijenta koji doživljava mentalne bolesti. Jedna od najčešće korištenih metoda psihoterapije zove se terapija kongitivnog ponašanja koja je dizajnirana da podstakne pozitivna uverenja i ponašanja a utiče i mijenja negativna: “U osnovi to je program za kolaboraciju i individualizaciju koji pomaže pojedincima da identifikuju beskorisne misli i ponašanja i nauče ili se prisjete zdravijih navika i vještina”.
Autor: ZOHAIR ABDUL-RAHMAN
O autoru: Rođen je i odrastao u Torontu, Kanada. Bačelor je iz oblasti sociologije i psihologije. Završio je master studij u oblasti naučne metododologije. Posjeduje idžazetnamu iz oblasti islamske teologije i hadisa. Trenutno radi na medicinskim studijama na Univerzitetu u Queenslandu u Brisbaneu, Australija.
Za Akos.ba preveo Fahrudin Vojić, magistar religijske edukacije