Vi ste ovdje
Home > Obrazovanje i odgoj > Brak i porodica > Digitalna tehnologija reprogramira mozak djece

Digitalna tehnologija reprogramira mozak djece

Društvene mreže i tehnologija imaju negativan uticaj na mentalnu i emocionalnu zrelost djece, upozorava neurolog!

Neurolog dr Suzan Grinfild ističe da društvene mreže sprečavaju djecu da nauče da sami razmišljaju, zbog čega mentalno ostaju na nivou trogodišnjaka.

Društvene mreže i video igrice dovode do toga da djeca ne umiju međusobno da razgovaraju niti da misle svojom glavom jer neprestano traže nešto da im odvlači pažnju.

“Mislim da će generacije koje su tome izložene ostati na nivou trogodišnjaka: emocionalno, po pitanju preuzimanja rizika, imaće jako loše socijalne veštine, slab sopstveni identitet i ništa neće moći da im zadrži pažnju”, upozorava ona.

Grinfeld, koja je inače jedan od istraživača na Oksfordu, svoje mišljenje je potkrijepila i studijom iz 2014. godine, koju su proveli psiholozi sa Univerziteta u Virdžiniji i sa Harvarda, koja je pokazala da bi se studenti radije izložili blagom električnom šoku nego da ostanu deset minuta sami bez nečega što bi im odvuklo pažnju.

Ona kaže da je ova studija pokazala da je mladim ljudima potrebna “neprestana stimulacija iz okoline, u svakom trenutku” i to pokazuje da oni više nisu sposobni da budu sami sa svojim mislima.

To može da ima posebno loše efekte na djecu, zbog čega dr Grinfild savjetuje roditeljima da djecu podstaknu na neke aktivnosti – sport ili čitanje, na primjer – kako bi se smanjila izloženost ekranima i stimulisala mašta.

Ekspert za digitalnu detoksikaciju (tužno je što neko time uopšte mora da se bavi!) Tanja Gudin kaže da je potpuno saglasna sa dr Grinfild i ističe kakve su prednosti smanjenog korištenja elektronskih uređaja među djecom.

“Studija provedena na Univerzitetu u Kaliforniji je dokazala da kada su sklonjeni elektronski uređaji iz okruženja djece na sedmicu dana, oni su mogli bolje da razumiju neverbalnu komunikaciju, u odnosu na grupu djece koja je i dalje koristila uređaje”.

Gudin ističe da bi trebalo imati na umu koliko je u životu važna sposobnost razumjevanja neverbalnog jezika – za život uopšte, u školi, na poslu, u vezama, te da bi to možda trebalo da “upali alarm” među roditeljima da ograniče djeci korištenje uređaja.

Grinfildova je inače prije četiri godine izdala knjigu Mind Change u kojoj je tvrdila da digitalna tehnologija reprogramira mozak djece. Tu je napisala da mališani koji prekomerno koriste društvene mreže ili igraju igrice imaju veći rizik oboljevanja od depresije, nedostatka samopouzdanja, a češće i razvijaju narcisoidni poremećaj ličnosti.

Izvor: Mondo

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top