EkonomijaU Fokusu

Cydonia – lider u proizvodnji halal dodataka ishrani, biljnih lijekova i kozmetike

Bosna i Hercegovina u segmentu halal ekonomije razvija i halal farmaceutsku industriju u okviru koje djeluje četiri proizvođača: Obrt TIM MED Bosanska Krupa, Sunnah Product doo Cazin, Zlatni Med doo Sanski Most te kompanija Cydonia phytopharmaceuticals koju kroz razgovor sa Edinom Škaljićem, rukovodiocem prodaje predstavljamo za čitaoce portala Halal Magazin.

Cydonia ima 17 proizvoda u sistemu Halal kvalitete.

Kad je nastala kompanija Cydonia, kakav je njen dosadašnji razvoji, koji su proizvodi, koliko zapošljavate radnika?

Kompanija Cydonia phytopharmaceuticals nastala je 1996 godine. Kompanija se razvijala postepeno uz izniman trud i zalaganje, od kućne izrade do danas respektabilnog proizvođača dodataka ishrani, kozmetike sa posebnom namjenom, biljnih ekstrakata, uskoro i medicinskih proizvoda.

Trenutno zapošljava 18 radnika uz 5 vanjskih saradnika.

Proizvodi koji se mogu definisati kao lideri na tržištu su svakako vagitorije sa kantarionovim uljem, Epiprostol-kapsule sa ekstraktom vrbovice, vagitorije sa propolisom, aloe verom i ehinaceom, mast od gaveza, kapsule vrkute, krema protiv fleka i pjega itd. Proizvodimo oko 60 različitih preparata, no najveći je fokus na dodatke ishrani.

Vaši proizvodi su nastali na bogatoj bosanskohercegovačkoj tradiciji krišćenja ljekovitih biljaka i dodatak ishrani. Kako teče proizvodni proces od polja do krajnjeg proizvoda?

Cydonia je spoj tehnologije, tradicionalne recepture i znanja iz oblasti Farmakognozije – jedna od najstarijih farmaceutskih disciplina koja proučava ljekovite tvari prirodnog porijekla i njihovo djelovanje na ljudski organizam.
Jedinstvena činjenica koja izdvaja Cydonia phytopharmaceuticals od ostalih proizvođača jeste upotreba cijelih biljaka i sirovina iz prostora Bosne i Hercegovine. Sirovine su ubrane biljke u netaknutim livadama širom zemlje i kao takve se farmaceutsko tehnološki obrađuju. Mi ih činimo dostupnim kako za bosanskohercegovačko tako i za vanjsko tržište.

Koji je omjer prodaje na domaćem i stranim tržištima i koji je motiv i cilj uvođenja Halal standarda?

Prodaja Cydonia phytopharmaceuticals se uglavnom realizuje na bh tržištu. Približno 70% je u korist domaćeg tržišta. U ovoj godini smo potpisali ugovor o snabdjevanju sa Ukrajinskom veledrogerijom, unazad 10 godina izvozimo u Irsku, Holandiju. Imamo saradnike iz Azerbajdžana i Kuvaita, a uskoro smo i na on-line shopovima u Italiji.
Motiv za uvođenje Halal standarda bio je prvnstveno kao uslov za izvoz u Kuvait, ali dugoročno cilj nam je da naši preparati budu prepoznatljivi kao preparati vrhunske kvalitete i sigurnosti za potrošače.

Gdje se vaši proizvodi mogu pronaći u maloprodaji?

Naše izvrsne preparate možemo pronaći u svim apotekama u BiH, kozmetičkim lancima, drogerijama kao i biljnim apotekama, uskoro će biti dostupno i on-line.

Koji su izazovi u Vašem poslovanju?

Najveći izazov predstavlja činjenica da u trenutnom sazivu snaga na policama apoteka, drogerija i komzmetičkih prodavnica teško možete doći do krajnjeg korisnika sa kvalitetom kao jedinim atributom. Velika se sredstva izdvajaju na lobiranje stranih proizvođača, istovremeno velika je zastupljenost stranih proizvođača u industriji dodataka ishrani.
Teško možemo dobiti potporu domaćih potrošača jer generalno su svi skeptični u kvalitet i sigurnost preparata proizvedenih u BiH. Mi pokušavamo taj stav promijeniti i ukoliko nam potrošači daju svoje povjerenje sigurno će biti zadovoljni kvalitetom naših proizvoda.

Koji je dugoročni plan kompanije Cydonia phytopharmaceuticals u pogledu razvoja kompanije?

Dugoročni je cilj afirmisati kompaniju Cydonia kao kompetentnu proizvodnju dodataka ishrani i svrstati je u lidera fitofarmaceutskih kompanija u BiH.

Mišljenja smo da je fitofarmacija (liječenje bazirano na primjeni biljnih ljekovitih preparata) budućnost u zdravlju ljudi, a svjesni smo bogatstva biljnog svijeta u našoj zemlji imamo jedinstvenu formulu za uspijeh.

Halal Magazin

Povezani članci