Američki muslimani: Pretpostavlja se da su krivi?
Američki muslimani su zauvijek zarobljeni između „podržavanja terorizma“ i većeg zla.
Piše: Khaled A Beydoun
Od 19. aprila 1995. godine, Oklahoma ima posebno mjesto u američkoj fantaziji o terorizmu. Muslimane u Americi njihov trenutni status glavnih otpadnika iz društva podsjeća na optužbe spram islama nakon događaja u Oklahoma Cityju. Gotovo dvije decenije poslije, isto stanje se ponavlja nakon što se u predgrađu Oklahoma Cityja 25. septembra dogodilo ubistvo. Alton Nolen, 30-godišnji lokalni mještanin, odrubio je glavu Colleen Hufford, bivšoj kolegici u fabrici hrane, iz koje je Nolen nedavno otpušten.
Medijske kuće su odmah nakon jezivog incidenta pokušale povezati ovaj barbarski čin sa počiniteljevim nedavnim prelaskom na islam. Njegov bogati kriminalni dosije je zanemaren kao nevažan, da bi se pažnja javnosti usmjerila ka pretpostavljenoj „krivici“ islamske doktrine.
Naravno, nasilje koje popularizira ISIL i koje uključuje smaknuća, ali nije samo na njih ograničeno, omogućilo je stručnjacima koji imaju vrlo malo uvida u motive zločina da povežu Nolenov čin sa terorističkom mrežom. Osim tog, uloženi su jasni napori da se pronađe veza (bez obzira koliko nategnuta) između američkih muslimana i ISIL-a, što je za zajednicu koja je već pod lupom medija još gore.
Kada je priča o prvom obezglavljivanju na radnom mjestu u SAD-u dostigla vrhunac u medijima, postalo je odvratno jasno da pravi motiv i specifičnu ličnost krivca novinari smatraju nerelevantnim za priču koja je do sada postigla svoj pogrešno usmjereni momentum „zasnovan na terorizmu“.
Ali, ovih dana nijedno breme krivice muslimanske zajednice nije potpuno bez očajno loše i nabrzinu sročenog izvinjenja predvodnika zajednice i imama za zločine počinjene na domaćem terenu ili u inozemstvu.
Politika izvinjenja
Osnovno obilježje koje Vas ovih dana određuje kao muslimana u Americi nije ni vjera ni državljanstvo. Suština američkog muslimanskog identiteta trenutno je kolektivni strah koji se pojavljuje tokom kriza nacionalne sigurnosti. Sve su više ovi „prelazni trenuci, između katastrofe i otkrivanja pravog krivca [za terorizam]“, ti koji najbolje definiraju veliki dio iskustva onoga što znači biti musliman u Americi danas.
Opširnije na portalu Al Jazeere: