Alija Izetbegović: U 20. stoljeću majka se vodi kao “lice koje ne radi”, svrstana je sa ostalim “neradnim elementima”
”Objasnite vašem sugovorniku da i mi nismo zadovoljni stanjem i položajem žene u islamskoj porodici i društvu, ali ne zato što on nije evropski, nego zato što nije dovoljno islamski.” (A. Izetbegović, oktobar ’68)”
Tražeći poštovanje za majku, tražimo prije svega da ona sama sebe poštuje. Žena koja je rodila, podigla i vaspitala djecu – ne gleda li i ona sama ponekad na ono što je učinila kao na nešto što je manje vrijedno od rada jedne inžinjerke, veterinarke ili radnice na telefonskoj centrali. Stav društva nameće joj i podržava kod nje ovakva uvjerenja.” (A. Izetbegović ’68)”Postoje apsurdni primjeri žene koja služi u kafani ili gaji kuniće i može za taj svoj rad ostvariti penziju, a žena koja je rodila i podigla troje, četvero i više djece, ne može iz samog tog fakta izvoditi nikakva prava. Nekada se rimski plemić klanjao prolazeći pored trudne žene iz naroda, iskazujući tako svoje poštovanje prema budućoj majci, a u statistikama XX stoljeća majka se vodi kao “lice koje ne radi”, svrstana je dakle sa ostalim “neradnim elementima”. Postoje škole za balerine, krojačice, pa čak i manekenke; ne postoji, međutim, škola za majke, kao što ne postoji za nekvalificirane radnike. Dotjerali smo dotle da bi uvođenje predmeta “materinstvo” za djevojke u školama za opće obrazovanje, odmah bilo okarakterizirano kao otvorena povreda načela ravnopravnosti spolova u školstvu. Može se slobodno reći da je majčinstvo u novom vijeku društveno nepriznato, ono je “privatna stvar” neposredno zainteresiranih lica.” (A. Izetbegović ’68)
Akos.ba