Kolumne i intervjuiU Fokusu

Afan Abazović: Turizam nas izvlači na svjetsku scenu

U sklopu kampanje  portala Akos.ba pod nazivom “Bosna i Hercegovina – moja domovina” sa ciljem afirmacije predstojećeg Dana državnosti Bosne i Hercegovine, antifašističke borbe naroda Bosne i Hercegovine za jedinstvenu domovinu svih njenih naroda i građana redakcija portala donosi vam niz razgovora sa našim istaknutim intelektualcima, javnim ličnostima iz raznih sfera našeg društva i dijaspore.

Piše: Voloder Sanadin

U ovom tekstu možete pročitati razgovor sa zeničaninom Afanom Abazovićem, pravnik koji je angažovan na polju turizma i planinarenja.

Akos.ba: Iako ste po zanimanju pravnik javnosti ste mnogo poznatiji kao turistički vodič i planinar. Vaš rad ima dalekosežne društvene benefite kroz afirmaciju kulturne i prirodne baštine Bosne i Hercegovine. Da li kroz svoj rad vidite napredak u odnosu građana Bosne i i Hercegovine prema svojoj domovini?

Prirodnim i kulturnim ljepotama Bosne i Hercegovine su me zainteresovali roditelji, s kojima sam, zajedno sa sestrom, u djetinjstvu proputovao cijelu domovinu. Samostalno istraživanje, bogata biblioteka, ali i želja da ljepote pokažem posjetiocima ove zemlje, uvjetovali su opredjeljenje da postanem certificirani turistički vodič 2009. godine. Kompletiranje licence sam završio 2017. godine, kada sam stekao zvanje planinarskog vodiča A kategorije. Time sam u jednoj maloj grupi nosilaca oba zvanja, što je jedna posebna čast. Svaki vodič je ambasador države, što je izuzetno odgovoran posao. Hiljade turista, koje sam do sada proveo kroz domovinu, svjedočili su nemjerljivoj ljepoti, šarenolikosti, srdačnosti i toplini ovdašnjeg podneblja, koje je uvijek toplo dočekivalo putnike namjernike.  Svojom aktivnošću pokušavam da istaknem srednju Bosnu, kao regiju od iznimnog značaja za turizam, a oslanjajući se na bogatu historiju ovog dijela zemlje i, na kraju krajeva, jezgro Bosne i Hercegovine. Kombinacija planinarstva i turizma daje potpuno novi izgled i vizualizaciju kulturno-historijskih tačaka, geografskih odlika terena i drugih elemenata. Društvene mreže, pametnim i mudrim korištenjem, potpomažu popularizaciji domaćeg i sigurno su važan alat u promociji, ne samo mog rada, nego i bogatstva Bosne i Hercegovine.

Akos.ba: Mnogi vrijednosti domovine spoznaju kad sticajem raznih okolnosti se nađu vam rodnog kraja. Da je jedan o razloga masovnijeg isljevanaj mladih pored društvene nepravde i nizak nivo znanja i svijesti o sebi, tradiciji, identitetu i kulturi svoga naroda i države?

“Od have, zraka se ne živi”, kako to kaže naša poslovica. Mnogo mladih osoba, pa i mojih prijatelja, otišlo je, sticajem okolnosti, trbuhom za kruhom u zemlje Zapada, tražeći svoje mjesto pod suncem. Ne smiju se okrivljavati, niko ne zna stanje drugog. No ono što bih želio da istaknem jeste veoma mala prisutnost osjećaja poduzetništva i inventivnosti naših mladih. Bosna i Hercegovina, iz godine u godinu, postaje sve posjećenija od strane turista od Kine, Malezije i Indije, preko arapskih zemalja, pa do Amerikanaca. Teško da nešto može poremetiti njihov tempo dolaska, kao što je, nažalost, naše sunarodnike, proizvođače malina, poremetio pad otkupne cijene ovog voća, pa se sada malinjaci masovno uništavaju i preoravaju. Sa turizmom je nešto drugačije, on je samoodrživ, a kvalitet daje rezultate. Nedavno sam upoznao jednog mladog čovjeka iz Donjeg Vakufa, svršenika Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu, koji je, u nedostatku radnog mjesta u struci, zasukao rukave i osposobio jednu staru vodenicu, na kojoj melje žito i pravi brašno, koje distribuira širom Bosne i Hercegovine. Takve priče mi daju nadu da će mladi, u ovoj trci za egzistencijom, prepoznati da se može lijepo zaraditi i ovdje, a ne samo na Zapadu. Na kraju krajeva, nafaku daje Bog, a ne ljudi.

Akos.ba: Vaša poruka za čitaoce portala Akos.ba u povodu 25. novembra Dana državnosti Bosne i Hercegovine.

Kao što nas je britanski Independent proglasio jednom od najpoželjnijih turističkih destinacija za 2019. godinu, tako isto se nadam da ćemo, napokon, shvatiti vrijednosti ove zemlje, lijepo ih upakovati i prezentovati svijetu kao jedan jedinstven brend, jer rijetko gdje se u svijetu može vidjeti da su džamije, crkve i sinagoge u dionici od 300-400 metara, faktički u jednoj ulici. Protiv devijacija se boriti moramo, dolazile one sa bilo koje strane. A ona je Jedna i Jedina i voljeti nju, jedna je velika čast.

Akos.ba

Povezani članci