Nove tehnologije proizvode generacije nestrpljivih: Zaglupljuje li nas Google?
Piše: Fahrudin Dino Avdibegović
Nije nikakva tajna da živimo u vremenu u kojem se mnoge stvari u našoj svakodnevnici dešavaju izrazito brzo i dinamično. Stotine miliona ljudi je uhvaćeno u beskrajnoj binarnoj spirali u kojoj neumoljivo vladaju društvene mreže kao što su Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn, Reddit, Snapchat i druge. Osim enormne količine digitalnog sadržaja, zajedničko im je to što se sve u njima dešava munjevitom brzinom. Jedan tvit za nekoliko minuta nestaje u beskrajnom moru drugih tvitova, objava na Facebooku se vrlo brzo utopi u mnoštvu drugih objava, vijesti i reklama, a video na YouTubeu zamijeni hrpa novopristiglih i još popularnijih snimaka. Na autostradu virtualne egzistencije nekoliko milijardi ljudi u savremenom društvu treba dodati još i korištenje pametnih telefona preko kojih se dodatno i još brže ulazi u gore navedeni virtualni svijet društvenih mreža.
Prije uspona tehnologija društvenih medija, naučnici i novinari su upozoravali da način na koji koristimo, gotovo sveprisutnu, Google tražilicu ostavlja neurološke i psihološke tragove na korisnicima modernih tehnologija. Američki pisac Nicholas Carr je, sada već poodavno, sebe i svoje čitatelje pitao u jednom članku da li nas Google čini glupima i došao do zaključka da se ljudska inteligencija, kako se sve više oslanjamo na kompjuterske mašine, postepeno degradira u umjetnu inteligenciju, valjda aludirajući na tadašnji nivo računarske “inteligencije”, koji svakako nije bio na nivou koji mašine posjeduju danas. Mnogi ljudi, koji su prije čitali na desetine knjiga godišnje, više nisu u stanju pročitati tekst koji se sastoji od nekoliko paragrafa. Korištenje Google tražilice, koja nam u djeliću sekunde prikaže tražene podatke, učinilo nas je nestrpljivim, pa se zato mnogi od nas ne mogu koncentrisati prilikom čitanja samo nekoliko rečenica, da ne govorimo o pasusima.
Opširnije na portalu Aanaliziraj.ba.