Književni kutak

‘Vjera za sva vremena’ – nova knjiga Zakira Naika na bosanskom jeziku

Zakir Naik “Vjera za sva vremena” transkripti tribina i debata  

Preveo i uredio: Senad Redžepović

El-Kelimeh, Novi Pazar, 2013. 488 str.  tvrdi uvez, 22 cm

PREDGOVOR

Dok sam čitao rukopis knjige dr. Zakir Naika Vjera za sva vremena,prevedene na bosanski jezik na um mi je padala zbirka fetvi na arapskom jeziku Fatava Hindiyyeod nekoliko tomova štampana u Istanbulu u štampariji Muharema Bošnjaka prije više od sto godina. Otkupio sam sedamdesetih godina prošlog stoljeća bogatu biblioteku kadije Gaće iz Fojnice i u njoj je bilo i ovo kapi­talno djelo bez koga se nije mogao zamisliti rad ni jednog kadije, muftije, muderrisa i sposobnijeg imama. Indija sto­ljećima rađa i odgaja velike učenjake čije znanje je dopira- lo do Istanbula i Bosne. Dovoljno se sjetiti plejade alima iz Kandehlevija u Indiji čija sedjela kod nas danas prevode i čitaju. Profil dr. Zakira Naika odgovara veličini učenjaka iz ranijegvremena kojeje davala Indija.

Bio sam oduševljen beskompromisnim stavom o sva­kom pitanju koje mu je dolazilo na repertoar tokom njego­vih tribina koje on drži po Indiji i drugim dijelovima svijeta, sve do SAD-a. On ima profil velikog savremenog islamskog misionara, da’ije, koji redovno izlazi pred desetine hiljada slušalaca, sa njima se sučeljava odgovarajući na najkontro- verzija pitanja kojima se danas bave muslimani i oni koji se zanimaju za islam, bilo da ga žele upoznati, ili da rade protiv njega.

Ovaj savremeni islamski učenjak i misionar govori ne­koliko svjetskih jezika. Perfektno vlada informacijama koje koristi u svojim predavanjima i diskusijama, u dokazima i odgovorima. Muslimani govore velikim brojem jezika koji pripadaju raznim jezičkim porodicama kao što su in- do-evropska, afro-azijska, malajo-polinežanska, uralo-altajska, nigero-kongoaška, ibero-kavkaška i neke druge. U središtu je kulturalne zone muslimanskog svijeta: arapske, iranske, turske, indo-pakistanske, malajske, indonezijsko- polinezijske, crno-afričke, zona tzv. „perifernog islama” i kulturalnih zona dijasporalnih muslimanskih zajednica. Na svim tim zonama našao se i okušao dr. Zakir Naik. Svugdje je pozivan i u svakom dijelu svijeta je viđen. Vjerni je i kom­petentni sljednik rahmetli Ahmeda Didata, svoga vjernog učitelja u da’vi.

U svakom vremenu među muslimanima se javljaju tri skupine ljudi od kojih jedna pozitivno predstavlja učenje islama, druga pogrešno razumije Vjeru i odvodi u zabludu ljude, a treća Vjeru iskorištava za svoje dunjalučke interese i time daje povoda neprijateljima islama da djeluju i go­vore protiv njega. Dr. Zakir Naik smatra da o islamu mogu govoriti kompetentni ljudi, oni koji će koristiti pozivanju na Pravi put riječju i primjerom, a neće biti negativni do te mjere da sve što čine rade „bolje” od najtvrdokornijih ne­prijatelja islama.

Hvala Allahu, na bosanskome jeziku je objavljeno ne­koliko knjiga dr. Zakira Naika u izdanju respektabilne izda­vačke kuće „El-Kelimeh” iz Novog Pazara. U tim izdanjima su preneseni cjeloviti prijevodi nekih njegovih održanih tribina na raznim mjestima u svijetu. Izdavanje njegovih knjiga je značajan interes alima – da’ija.

Dok sam čitao rukopis knjige dr. Zakira Naika Vjera za sva vremena,u pitanjima sam očekivao grešku ali se, ipak, nije desila. Bio sam zadovoljan njegovom sposobnošću da na ravni izazova bude na braniku islamskih vrijednosti i da na pitanja zainteresiranih ima kvalitetan odgovor. Ova metoda je na ravni kur’anskih izazova gdje se ukazuje na problem i daje odgovor a onda se oponentima ponudi da to pobiju ako mogu. Zahvaljući tome na stotine je njegovih slušalaca koji su u toku trajanja tribina donosili odluku da se vrate islamu jer su u njemu i rođeni i da budu muslimani do kraja svoga života i svoj Šehadet izgovore pred dr. Zakirom. To je veličanstveno i sami vrh tih mubarek događaja!

Dr. Zakirova filozofija pozivanja u islam je: neće niko zažaliti ko se Allahu, dž.š., pokorio; neće imati ni najmanje štete ako se bude harama klonio; i neće biti ponižen ko dušu svoju očisti i pobožnošću je ukrasi i oplemeni. Po­četak njegovog misijskog rada je bio težak, do kraja ne­izvjestan kao let ptice u trenutku snažnog uragana. Vidio je veliko neprijateljstvo prema islamu i na to neadekvatne odgovore muslimana. Odlučio je da ide putem plemenitih ashaba, znajući da će Allahova pomoć biti izdašna a pomoć od ljudi nedovoljna. Vremenom, rezultati rada njego­ve organizacije i samog njega su bili dobri. Sada djelovanje ovakvih islamskih djelatnika ima globalne razmjere.

Dr. Zakir kaže da bi muslimani trebali imati najveći broj da’ija, jer Uzvišeni kaže u Kur’anu: Na put Gospodara svo­ga mudro i lijepim savjetom pozivaj i s njima ne najljep­ši način raspravljaj! (En-Nahl, 125) Nažalost, kaže on, mi muslimani ne radimo svoj posao kako treba. Osim toga, na zapadnim medijima se vodi žestoka kampanja protiv isla­ma i muslimana. Zablude o islamu su dostigle epidemijske razmjere. Svaki musliman je dužan boriti se protiv ovih za­bluda najuvjerljivijom argumentacijom.

Bez obzira na to, uvjeren je on, radili muslimani svoj posao ili ne, Allah je obećao da će Njegova vjera biti gor­nja: On je poslao Poslanika Svoga s uputom i vjerom istini­tom da bi je uzdigao iznad svih vjera. A Allah je dovoljan Svjedok! (El-Feth, 28.) Uzvišenom Allahu nije potrebna ni­čija pomoć da bi se ovo ostvarilo. On daje priliku svakome da čini dobro za ovu vjeru i učestvuje u promociji Pravoga puta kako bi na njega izašli svi ljudi. Muslimani su nemarni zato što nedovoljno razumiju poruke Kur’ana, a samo kroz razumijevanje kur’anskih poruka moguće je spoznati sve što je potrebno za dobro na oba svijeta: A ko govori ljepše od onoga koji poziva Allahu, koji dobra djela čini i koji go­vori: “Ja sam doista musliman!” (Fussilet, 33.)

Izdavaču preporučujem da bez odlaganja izda ovu knji­gu, čime bi se iznova osvježavali hizmećari islamske misli i oni koji tragaju za Istinom.

Sarajevo, 27. oktobra 2013.

Recenzent: Muharem Omerdić

 

 

O AUTORU

Doktor Zakir Abdul- Kerim Naik je ro­đen 18. oktobra, 1965. godine u Mumbaju, u Indiji, gdje je završio osnov­no i srednje obrazovanje, te opću medicinu i hirurgiju na Univerzitetu u Mumbaju. lako je završio medicinu, po­stao je jedan od najpoznatijih internacionalnih predavača na temu islama i kompara­tivnih religija. Svaka osoba koja prisustvuje dijelu njegovih predavanja kada mu prisutni postavljaju pitanja, bit će iznenađena i zadivljena njegovom vještinom iznošenja stavova i otklanjanja zabluda i nesuglasica u vezi islama, citirajući napamet Kur’an i vjerodostojne hadise. Za svaki citirani ajet ili hadis citira i redni broj.

Ne samo da poznaje Kur’an i mnoge hadise napamet, već i sve verzije Biblije, Talmud i Toru (svete jevrejske knji­ge), Mahabharatu, Bagvad Gitu i Vede (svete hindu knjige), i još mnogo ostalih knjiga, dajući jako zadivljujuće odgo­vore na pitanja, u skladu sa razumom, logikom i naučnim dokazima. Naučio je napamet na stotine i hiljade stranica iz knjiga različitih oblasti, i veoma je upućen u mnoge naučne discipline, poputfizike, hernije, matematike i biologije.

Doktor Zakir Naik je postao posebno poznat po ubjedIjivim odgovorima na izazivajuća, a ponekad i provokativna pitanja od strane prisutnih slušalaca na njegovim predava­njima, naročito od strane nemuslimana. Uzgred, imajte na umu da on nema 78, već 48 godina!

Proteklih godina, Zakir Naik je održao preko 1.500 pre­davanja, tribina i javnih debata na temu islama i kompara­tivnih religija u Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi, Velikoj Britaniji, Saudijskoj Arabiji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Kuvajtu, Kataru, Bahrejnu, Južnoj Africi, Mauritiusu, Australiji, Maleziji, Singapuru, Hong Kongu, Tajlandu, i još veliki broj predavanja u Indiji.

Zabilježio je velike uspjehe u javnim debatama sa po­znatim predstavnicima drugih religija. Posebno se pamti njegova uspješna rasprava sa dr. Vilijamom Kembelom na temu Kur’an i Biblija u svjetlu nauke,koja je održana 1. apri­la, 2000. godine u Čikagu.

Zakir Naik je osnivač i predsjednik neprofitne Islamske istraživačke organizacije, koja je osnovana 1991. godine. Šejh Ahmed Deedat, rahmetullahi alejhi, širom svijeta po­znati govornik o islamu i komparativnim religijama, nazvao je Zakira Naika Deedat Plus,1994. godine. Maja mjese­ca, 2000. godine, dodijelio mu je priznanje za postignute uspjehe u da’vi, sa porukom: Sine, ono što si ti postigao za četiri godine, ja nisam uspio postići ni za četrdeset. Elham- dulillah!

 

Knjigu možete naručiti na e.mail kupiknjigu@live.com za područje Sarajeva.

Cijena 25KM

Prodajna mreža El-Kelimeha: Saradnici kod kojih se mogu naći izdanja El-Kelimeh: 

Srbija

El-Kelimeh, Novi Pazar, +381 20 334 020, 064 16 222 84, 064 889 1780,         kelimeh@gmail.com

BiH

Sarajevu:        kupiknjigu@live.com

Visoko: 061 804 016,         bhmisk@gmail.com

Kakanj: NTV Kakanj, 061 788 069,         marketing@ntvic.ba

Travnik: Džamija Kalibunar, 061 763 884,         sakac@hotmail.com

Srebrenik i okolina: 061  634 953

Tuzla:  Knjižara IZ, 061 423 320,          hrustan79@yahoo.com

Bihać:  061 770 170         fuad_baltic@live.com

Crna Gora

Ulcinj: +382 69 493 832,         suad_ef@yahoo.com

Podgorica: +382 69 018 203

Rožaje:  +382 69 518 056,         skenderovic@mail.com

Makedonija

Skoplje:  +389 77 632 187, +389 75 458 486, +389 70 652 906          dzevadhot@hotmail.com

Austrija

Beč: +43660 435 7348,         plavi-pr@hotmail.com

Švicarska

Cirih: +41 79 640 1255,         amko_ch@hotmail.com

Sengalen: +41 78 751 1691, +41 71 931 7023,

Arau: +41 76 603 1592,         el_batar@hotmail.com

Njemačka

Manc: +49 17 676 477 777,         e.ljajic@hotmail.de

USA

slatkisunet@hotmail.com

Australija

+61 412 190 997,         sifet.omerovic@bigpond.com

+61 412 137 607,         zijad_glamocic@hotmail.com

 

SADRŽAJ

PREDGOVOR…………………………………………………………………… 5

SMISAO ŽIVOTA…………………………………………………………….. 11

Izgubljeni putnik……………………………………………………………. 13

Glumci i biznismeni bez cilja………………………………………….. 14

Osnovno pitanje……………………………………………………………. 16

Treba li Allahu veličanje…………………………………………………. 17

Zahvalnost – srž poštovanja……………………………………………. 18

Svrha života na ovome svijetu……………………………………….. 21

Kako se polaže ispit……………………………………………………….. 22

Pouzdanje u Allaha………………………………………………………… 23

I.S.L.A.M……………………………………………………………………….. 24

Ahmed Deedat – čovjek koji mi je promijenio život…………. 27

Kako razmišlja većina…………………………………………………….. 30

Centar života…………………………………………………………………. 31

Najveći čovjek svih vremena………………………………………….. 37

Radosne vijesti………………………………………………………………. 38

Moj početak misije, rezultati i planovi……………………………. 40

Zaključak………………………………………………………………………. 43

PITANJA I ODGOVORI…………………………………………………….. 46

Prihvaćanje islama………………………………………………………… 46

Udaja muslimanke za nemuslimana……………………………….. 47

Kako izgleda pravi musliman………………………………………….. 48

Vjerujem u sve religije……………………………………………………. 50

“Dokaz” da je Kur’an falsifikat………………………………………… 52

Kritike na račun Zakira Naika…………………………………………. 54

Želim prihvatiti islam pred Zakirom Naikom…………………… 56

JEDINSTVO ISLAMSKOG UMMETA…………………………………. 59

Važna, specifična i osjetljiva tema………………………………….. 61

Temelji jedinstva…………………………………………………………… 62

Početak razilaženja………………………………………………………… 64

Ne mogu svi biti uvijek u pravu……………………………………… 65

Primjer doticanja žene…………………………………………………… 66

Izgovaranje riječi Amin u namazu…………………………………… 69

Razilaženja velikih imama………………………………………………. 70

Niko od nas se ne može porediti sa njima………………………. 71

Šta je rješenje………………………………………………………………… 72

Kom pravcu pripadamo…………………………………………………. 73

Ja sam 100% hanefijskog mezheba………………………………… 75

Ja sam 100% malikijskog mezheba…………………………………. 76

Ja sam 100% šafijskog mezheba…………………………………….. 77

Ja sam 100% hanbelijskog mezheba………………………………. 78

Imami nisu izmišljali mezhebe……………………………………….. 79

Slijepo slijeđenje……………………………………………………………. 80

Samo jedna ispravna skupina…………………………………………. 82

Ne postoje “selefije”………………………………………………………. 83

Nesuglasice sa šejhom Albanijem…………………………………… 85

Svako novo ime donosi nove podjele……………………………… 88

“U kojoj si organizaciji?”………………………………………………… 91

Pitanje tekfira……………………………………………………………….. 91

Mi smo samo muslimani……………………………………………….. 93

KO JE AUTOR KUR’ANA………………………………………………….. 97

Muhammed, s.a.v.s., nije osnivač islama………………………… 99

Čudo za sva vremena…………………………………………………… 100

Tri mogućnosti…………………………………………………………….. 101

Muhammed, a.s., nikada nije proglasio svoje autorstvolOl

Imetak kao motiv………………………………………………………… 102

Žudnja za položajem, moći, slavom i vodstvom…………….. 104

Oslobađanje i ujedinjenje Arapa…………………………………… 107

Moralna reforma…………………………………………………………. 109

Teorija o epileptičnosti………………………………………………… 114

Teorija umišljenosti……………………………………………………… 115

Teorija o prepisivanju iz Biblije…………………………………….. 117

“Muhammed je učio Kur’an od rimskog kovača”…………… 117

“Muhammed je učio Kur’an kod Vereke, Hatidžinog

rođaka”………………………………………………………………………. 118

“Muhammed je često razgovarao sa jevrejima i

hrišćanima”…………………………………………………………………. 119

“Muhammed je učio Kur’an od jevreja i hrišćana koje je

upoznao van granica Arabije”………………………………………. 119

Logički dokazi da Poslanik, s.a.v.s., nije učio Kur’an od

Jevreja i hrišćana…………………………………………………………. 120

Poslanik, s.a.v.s., je bio nepismen…………………………………. 120

Tada nije postojala Biblija na arapskom………………………… 121

Sličnosti između Kur’ana i Biblije………………………………….. 122

Muslimani vjeruju u četiri Božije knjige………………………… 122

Naučna usporedba Kur’ana i Biblije………………………………. 124

Stvaranje kosmosa za šest dana…………………………………… 124

Prvoje nastao dan a zatim Sunce………………………………….. 124

Stvaranje Zemlje, Sunca i Mjeseca……………………………….. 125

Vegetacija stvorena trećeg, a Sunce četvrtog dana……….. 125

I Sunce i Mjesec su izvori svjelosti?………………………………. 125

Adam/Adem, a.s., prvi čovjek na Zemlji, je živio prije 5.800 godina?        126

Nuh, a.sv i Potop………………………………………………………….. 127

Musa, a.sv i Faraon………………………………………………………. 128

Kur’an nije knjiga koja kazuje priče………………………………. 129

Muhammed, a.sv ne može biti istovremeno i lažov i

luđak………………………………………………………………………….. 133

Muhammed, a.sv ne može biti istovremeno i obmanjivač i

falsifikator…………………………………………………………………… 133

Mitomanija…………………………………………………………………. 134

Nove informacije u Kur’anu…………………………………………. 135

“Kur’an je obmana”……………………………………………………… 136

Svjesno brane svoju zabludu………………………………………… 136

Objava ne protivrječi razumu………………………………………. 137

Kur’an podstiče na diskusiju………………………………………… 137

Crpljenje svih alternativa……………………………………………… 137

Test neispravnosti……………………………………………………….. 138

KUR’AN MORA BITI UČEN SA RAZUMIJEVANJEM………….. 147

Najčitanija knjiga koja se čita bez razumijevanja…………… 149

“Ne razumijem arapski jezik”……………………………………….. 150

“Mnogo sam zauzet”……………………………………………………. 153

Pismo iz daleka……………………………………………………………. 154

Kur’an je i za muslimane i za nemuslimane…………………… 155

“Kur’an trebaju razumjeti samo učenjaci”…………………….. 158

Upustvo za upotrebu…………………………………………………… 161

“Što manje znam – manje sam odgovoran”…………………… 163

Ekstremni slučajevi……………………………………………………… 164

Primjer magarca koji nosi knjige………………………………….. 164

Učenje Kur’ana na svečanostima………………………………….. 166

Lažni poštivaoci Kur’ana………………………………………………. 166

Neopravdani izgovori………………………………………………….. 169

Dvije vrste učenjaKur’ana…………………………………………….. 169

Najbolji poklon……………………………………………………………. 170

Zaključak…………………………………………………………………….. 171

PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 173

Duhovno liječenje……………………………………………………….. 173

Zašto postoji ovoliko religija………………………………………… 176

Sve što čitate – čitajte sa razumijevanjem…………………….. 177

Čemu vjera, kad i bez nje možemo biti dobri ljudi!?……… 179

Kur’an trebaju čitati i muslimani i nemuslimani……………. 185

Zašto je petak odabrani dan………………………………………… 186

Zabrana braka između muslimanke i nemuslimana………. 187

Mnogoboštvo u svetim knjigama…………………………………. 188

Žrtvovanje životinja…………………………………………………….. 189

Nema posrednika u dovi……………………………………………… 192

Zašto se muslimani mole pet puta dnevno…………………… 193

Bog čini ono što On hoće…………………………………………….. 195

Kur’an se ne slaže sa Darvinovom teorijom…………………… 196

Žene u Afganistanu……………………………………………………… 197

Razlika između Isusa, a.s., i Muhammeda, s.a.v.s………….. 198

EKONOMIJA BEZ KAMATE……………………………………………… 203

Definicija kamate………………………………………………………… 206

Objava rata od Allaha………………………………………………….. 210

Ciljevi islamskog ekonomskog poretka…………………………. 211

Ekonomska stabilnost u okviru islamskih principa………… 211

Univerzalno bratstvo i pravda……………………………………… 212

Jednaka raspodjela dobara………………………………………….. 213

Individualna sloboda u kontekstu društvenog

blagostanja…………………………………………………………………. 214

Začarani krug………………………………………………………………. 215

Posao bez morala………………………………………………………… 215

Koncentracija moći……………………………………………………… 216

Islamsko bankarstvo……………………………………………………. 216

Socijalna pravda………………………………………………………….. 217

Moralan posao……………………………………………………………. 217

Cirkulacija novca…………………………………………………………. 218

Tačka razilaženja…………………………………………………………. 218

Principi islamskog bankarstva……………………………………… 219

Šta klijent dobija u islamskoj banci………………………………. 220

Finansiranje projekata…………………………………………………. 222

Banka nema pravo miješati se u poslovne odluke…………. 222

Mušarika – partnerstvo ……………………………………………….. 223

Muraheba-sistem………………………………………………………… 223

El-idžara……………………………………………………………………… 224

Kardi-hasen…………………………………………………………………. 225

Najbolji biznis……………………………………………………………… 226

PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 227

Pozitivna nula……………………………………………………………… 227

Stambeni krediti………………………………………………………….. 227

Haram u dobrotvorne svrhe…………………………………………. 228

Uzimanje i davanje kamate su isto……………………………….. 230

Tekući računi………………………………………………………………. 231

Da li su “provizija” i kamata isto?…………………………………. 232

Posao u neislamskoj banci…………………………………………… 233

Podmićivanje i kamata………………………………………………… 234

Životno osiguranje………………………………………………………. 235

AKO TVOJA ETIKETA POKAZUJE KO SI, NOSI JE……………… 237

Neobična tema……………………………………………………………. 239

“Dobro jutro”………………………………………………………………. 240

Svaka religija ima svoja obilježja………………………………….. 246

Dovoljno je da vas vide……………………………………………….. 247

Najgora psovka na svijetu……………………………………………. 248

Obilježje muslimanke………………………………………………….. 249

Ime kao obilježje…………………………………………………………. 251

Etiketa kao poslovna politika……………………………………….. 252

Nove vrste obilježja…………………………………………………….. 253

PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 255

Šta ako su nam životi ugroženi…………………………………….. 255

Nazivanje selama nemuslimanima……………………………….. 256

Kad nešto zabranjujete, nađite dokaz da je zabranjeno 259

Pesimisti i optimisti…………………………………………………….. 260

Brijanje brade, radi boljeg dojma…………………………………. 261

Svi smo Allahovi………………………………………………………….. 262

Nošenje gulabije………………………………………………………….. 263

Kada pokvarene djevojke nose hidžab………………………….. 264

Zašto pokrivene muslimanke ostaju neudate……………….. 265

Dužina brade………………………………………………………………. 265

Prisila u vjeri……………………………………………………………….. 266

MEDIJI I MUSLIMANI…………………………………………………… 269

Definicija medija…………………………………………………………. 271

Ujecaj medija………………………………………………………………. 272

Počast i odgovornost…………………………………………………… 273

Podvale u levhama……………………………………………………… 275

Laž, doista, nestaje………………………………………………………. 276

Dnevno ispiranje mozgova…………………………………………… 277

Možemo, ali se ne trudimo………………………………………….. 278

Ako vi nećete – ima ko hoće…………………………………………. 280

“Nepristrasno” protiv islama………………………………………… 282

Uspavani muslimani……………………………………………………. 283

Informatika i mediji…………………………………………………….. 284

Novi pristup: odgovori na zablude……………………………….. 285

Odgovor u tri faze……………………………………………………….. 287

Profesionalci……………………………………………………………….. 288

Tehnike pozivanja u islam……………………………………………. 289

Najpametniji da se bave da’vom………………………………….. 289

Perfekcija……………………………………………………………………. 290

PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 292

Koji prijevod odabrati………………………………………………….. 292

Klanje životinja……………………………………………………………. 292

Novinarstvo i islam……………………………………………………… 294

0 mu’džizama nema rasprave………………………………………. 296

Islam je najbolji, ali muslimani nisu……………………………… 296

Dobro obrazovanje je ključ uspjeha……………………………… 299

Zabranjene zone …………………………………………………………. 301

Boljeje reći “Allah” nego “Bog”…………………………………….. 302

Može li muslimanka držati predavanja…………………………. 303

Da li je bilo Objave u Indiji…………………………………………… 304

TERORIZAM I DŽIHAD………………………………………………….. 309

Islamska perspektiva…………………………………………………… 311

Fundamentalizam……………………………………………………….. 311

Dobri fundamentalisti………………………………………………….. 312

Manipulacije u rječnicima……………………………………………. 312

Svaki musliman treba biti terorista………………………………. 313

Jedna osoba, jedno djelo – dva nadimka……………………….. 314

Džihad – drugo veliko pitanje……………………………………….. 315

Dobar i loš džihad……………………………………………………….. 316

“Sveti rat”…………………………………………………………………… 317

Džihad u Kur’anu…………………………………………………………. 318

Šejtanove stope…………………………………………………………… 320

60.000 knjiga protiv islama…………………………………………. 322

Muslimani na meti medija…………………………………………… 323

Izigravanje sa Kurbanom……………………………………………… 324

Rat u drugim knjigama………………………………………………… 326

Mit o širenju islama sabljom………………………………………… 328

Sablja intelekta……………………………………………………………. 330

Procentualni porast svjetskih religija 1934-1984. godine 330

Povećano interesovanje nakon 11. septembra……………… 331

PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 333

“Sveti rat” i krstaši………………………………………………………. 333

Bin Laden i islam…………………………………………………………. 334

Zašto Allah stvara hendikepirane ljude…………………………. 338

Napadi u kojima stradaju nedužni ljudi………………………… 340

Političari su u svim problematičnim kombinacijama…….. 343

Državni zakoni…………………………………………………………….. 345

Homeinijevi politički trikovi…………………………………………. 346

Tolerancija ili kukavičluk……………………………………………… 348

Rušenje budističkih spomenika……………………………………. 349

DA’VAILI UNIŠTENJE……………………………………………………. 353

Šta je “da’va”………………………………………………………………. 355

Zajednica srednjeg puta ……………………………………………… 357

70.000% profita………………………………………………………….. 358

Bit ćete zamijenjeni drugim narodom…………………………… 359

Gdje vam je ljubomora!?……………………………………………… 360

Postali smo vreća za udaranje……………………………………… 362

Uzvratite udarac………………………………………………………….. 364

“Opravdanja”……………… 365

“Vama vaša vjera, a meni moja”…….. 368

“U vjeru nema prisile”…………………………………………………. 369

Uslovi ulaska u Džennet………………………………………………. 371

Da’va kao jedan od uslova…………………………………………… 372

Obećana pobjeda………………………………………………………… 372

PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 375

Program da’ve…………………………………………………………….. 375

Kako odgovoriti hrišćanskim misionarima……………………. 376

Zašto nismo uporni kao hrišćani…………………………………… 379

Kakoih zaustaviti…………………………………………………………. 380

Podstičite na dobro koje i sami činite…………………………… 380

Da li je da’va pojedinačna obaveza………………………………. 382

UPUTSTVA ZA DAIJE……………………………………………………. 385

Definicije da’ve……………………………………………………………. 387

Definicija islaha…………………………………………………………… 387

Razlika između da’ve i islaha……………………………………….. 387

Vrste da’ve………………………………………………………………….. 387

Mediji u službi da’ve……………………………………………………. 388

Efikasnost različitih tipova medija………………………………… 389

Zahtjevi da’ve……………………………………………………………… 390

Živa riječ……………………………………………………………………… 390

Da’va na individualnom nivou……………………………………… 390

Iniciranje da’ve……………………………………………………………. 391

Da’va na javnom nivou………………………………………………… 393

Struktura i sadržaj islamskog predavanja……………………… 394

Početak………………………………………………………………………. 394

Uvod u temu………………………………………………………………. 395

Sadržina predavanja……………………………………………………. 395

Zaključak…………………………………………………………………….. 396

Kako održati impresivno i autentično predavanje…………. 397

Još nekoliko važnih napomena…………………………………….. 398

Šta morate izbjegavati…………………………………………………. 399

Preleminarne pripreme………………………………………………… 400

Pripremanje sadržine predavanja…………………………………. 400

Istraživanje………………………………………………………………….. 401

Generalna proba………………………………………………………….. 402

Tehnike odgovaranja na pitanja publike……………………….. 403

Pravila sesije……………………………………………………………….. 403

Način odgovaranja na pitanja………………………………………. 404

Uvod u odgovor………………………………………………………….. 404

Sadržina odgovora………………………………………………………. 406

Zaključak…………………………………………………………………….. 407

Važne napomene…………………………………………………………. 408

Pripreme za pitanja i odgovore…………………………………….. 409

Tehnike odgovaranja na pitanja…………………………………… 410

Neuobičajene okolnosti……………………………………………….. 411

IZBOR IZ PITANJA I ODGOVORA……………………………………. 415

Namaz za imamom bez brade………………………………………. 417

Teravih-namaz od osam rekata…………………………………….. 417

Prekidanje posta………………………………………………………….. 419

Učenje Kur’ana za umrle………………………………………………. 419

Odbijanje supružnika u postelji…………………………………….. 420

Posjeta groblju 15. ša’bana………………………………………….. 421

Društveno-korisni rad………………………………………………….. 423

Nekoliko pitanja o dodirivanju mushafa……………………….. 426

Da li je imenica “Allah” muškog roda……………………………. 428

Nikab – prekrivanje lica muslimanke…………………………….. 429

Citiranje Biblije radi da’ve…………………………………………….. 433

Odnos prema roditeljima…………………………………………….. 438

Zašto islamski misionari nisu aktivni poput hrišćanskih 440

Vjerovanje u Isusa……………………………………………………….. 444

Pantalone iznad članaka………………………………………………. 447

Sporazumni razvod braka…………………………………………….. 448

Bogata supruga……………………………………………………………. 450

Sredstva kontracepcije………………………………………………… 452

Dozvola prve žene ………………………………………………………. 455

Kada je zabranjeno klanjati………………………………………….. 457

Ženidba ehli-kitabijkom……………………………………………….. 458

Farbanje kose……………………………………………………………… 460

Žene u džamijama……………………………………………………….. 461

Lunarni kalendar…………………………………………………………. 463

Logika u islamu……………………………………………………………. 464

Ako muž nestane…………………………………………………………. 465

Zašto unuci ne nasljeđuju…………………………………………….. 465

Posao za ženu……………………………………………………………… 466

Islam će zavladati svijetom………………………………………….. 466

Međuvjerski sukobi……………………………………………………… 467

Islam u svijetu……………………………………………………………… 468

Ahmed Deedat…………………………………………………………….. 468

Tajna dobrog pamćenja……………………………………………….. 468

Ljekar ili islamski učenjak…………………………………………….. 469

„Zašto vi (muslimani) ograničavate Božiju moć?”………….. 469

Ko je stvorio Boga ………………………………………………………. 470

Obilježavanje rođendana i godišnjica……………………………. 471

O AUTORU………………………………………………………………….. 475

Povezani članci