U Fokusu

Gdje stanuju naše princeze: Promišljanja ženske inteligencije

Piše: Semina Huseinspahić

Žene su mnogo puta spomenute u Allahovoj knjizi. On nam ih spominje u kontekstu vezanim za muškarce. Pa imamo žene u svojstvu majki, supruga, družica, kćeri, sestara, a imena nekih saznajemo iz hadisa ili tradicije – Isralijeta, pa tako imamo Havu, Asju, Belkisu, Zulejhu, Hanu, Saru…

One su sve bile nečije majke/supruge/sestre, nisu bile imenovane i ostali smo uskraćeni da čujemo njihov glas? Zašto?
Da li Allah njihovim neimenovanjem želi da ukaže na lepezu naših mogućnosti? Da li Allah tim ukazuje na mnoštvo nasih identiteta?
Da li u meni čuči i Hava i Belkisa i Zulejha- zavisi koju od njih njegujem u vlastitoj ličnosti.
Da li su sve one naši identiteti (harfovi) koji sastavljaju/sublimiraju se u našu ličnost (tekst, glas)? Koju i kakvu ličnost?
Postoje u Kur’anu dvije žene kojima je Allah šaputao na uši. Ako im se Allah obratio, a jeste, da li su one ‘princeze reformacije’?
Ok, nisu objavljenje određenome narodu da djeluju, njihovo polje djelovanja je sasvim drugačije?

„Tako mi onoga koji je stvorio musko i žensko. Zaista je vas trud različit.“ El-Lejl 4. i 5. ajet

Prva od njih je Musaova majka. Opet, spomenuta je u odnosu na svoga sina (čudno o ocu mu ni habera). Spremila je Musaa kako je najbolje mogla, i prema Allahovom naputku spustila ga niz rijeku. Koja hrabrost! Neke majke jos nisu pustile svoje sinove niz rijeku- šteta mogli su biti musa. ( Znate li podatak da današnja djeca sve kasnije progovore jer im roditelji i oni oko njih na svako njhovo ‘kme’ ustaju na noge?!).
Dojite svoju djecu kao i Musaova majka, i pustite ih niz rijeku, bez straha i bez tuge. Sinovi koje pustite niz rijeku se vraćaju vama, o princeze naše.

Čime dojimo nasu djecu? Na koji sedam dušeka spavamo?

”I Mi nadahnusmo Musaovu majku: ‘Doji ga, a kad se uplašiš za njegov život, baci ga u rijeku, i ne strahuj i ne tuguj, Mi ćemo ti ga, doista, vratiti i poslanikom ga učiniti.” (Kur’an -Sura El-Kasas, 7 ajet.)
Druga žena- ‘princeza reformacije’ je Merjem. Imenom oslovljena. Zašto je Merjema jedina žena imenovana u Kur’anu? Čime je Allah dž.š. odlikovao Merjem?
Allah je smjestio par ajeta o Merjemi u suri Ali-Imran (u suri koja nosi ime jedne porodice, u kojoj je Merjem stasala) a kasnije joj je posvetio čitavu suru, po njenom imenu. Zašto Allah nije sa pričom o njoj završio u Porodici, zašto ju je izmjestio iz porodice i dao čitavu jednu suru?
Suru u kojoj izlazi u narod- s čime?
Imranova žena, zatrudnila je u starijim godinama, te se zavjetovala:
”Kada Imranova žena reče:”Gospodaru moj, ovo što je u trbuhu mome ja zavjetujem samo na službi Tebi, pa primi od mene, jer Ti, zaista sve čujes i znaš!“ (Ali Imran 35. ajet)

Šta je to zavjetovala Imranova žena i zašto se razočarala kad je rodila Merjemu? Zašto se razočarala kad joj je Allah dao Merjemu, ženu nad ženama? Allah najbolje zna sta je rodila.

’’Poslije kad je ona rodi, reče: ”Gospodaru moj, rodila sam žensko”- a Allah dobro zna šta je rodila – ”i muško nije isto što i žensko ; nadjela sam joj ime Merjem, i ja nju i porod njezin stavljam pod okrilje Tvoje od prokletog šejtana.”
Da li su ‘princeze reformacije’ kod Allaha uzvišenije?

’’I Gospodar njezin primi je lijepo i učini da uzraste lijepo, i da se o njoj brine Zekerijja. Kad god bi joj ušao Zekerijja u hram , kod nje bi hrane našao. ”Odakle ti ovo, o Merjema?”on bi upitao, a ona bi odgovorila : ”Od Allaha, Allah onoga koga hoće opskrbljuje bez muke.“ (Ali Imran 36. I 37.)

Čime je Allah opskrbio Merjem i zašto ju je stavio u hram u najosjetljivjim godinama. Kojom opskrbom i u kakvim hramovima stasavaju merjeme? Zašto su se svećenici svađali ko će o njoj brinuti u hramu (bacali pera) ,a kasnije kad je plod svoj donijela među njih odbacili su je?
Da li mi odbacujemo plodove žena? Koji grašak leži pod dušecima današnjih princeza?
Allah nam kasnije kaže kako je Merjem odabrao, učinio čistom i uzvisio nad ženama svijeta. Obraća se Merjemi riječima:
„ O Merjemo, budi pokorna svome Gospodaru, ničice padaj pred Njim, i saginji se (sedždu i rukju čini) s onima koji se saginju pred njim“.
Je li nam Allah kaže ovdje pred kime se saginjemo i sa kime?

Suru Merjem je iza sure Kehf. Zašto se poslije pravovjernih mladića koji su bili u pećini, sklonuti od zla idolopoklonstva pojavljuje Merjem?
Je li ono što Merjem donosi ovaj svijet odgovor na ono što se dešavalo/čuvalo u pećini?
Kaze Allah: ”Spomeni u Knjizi Merjemu, kada se povukla od svoje obitelji na jedno mjesto istočno (od Jerusalima)“ (Merjem 15.)
Zašto se Merjem povukla od svoje obitelji/okoline, je li ju nešto tamo sputavalo? Zašto je smjestena istočnije, bliže suncu?
Dalje nam Allah navodi njeno duhovno viđenje, kada je zanijela onoga koga je On učinio znakom- ajetom svijetu.

Koji su to znakovi s kojima dolazi plod Merjemine utrobe?

Interesantno Allah nam dalje daje opis Merjeminog poroda. Ona je na porođajnim mukama kao i svaka žena, i Allah preko meleka kao da je rukovodi kako i šta treba (da li nam Allah ovim opisuje kakva treba biti atmosfera porođaja) pa joj kaze da sebi potrese palmine grane, da će joj pasti hurme, i smjestio ju je u palminu hladovinu pored vrela (Da li znate za najnovija istraživanja ove Allahove blagodati-hurme i njene uloge pri porodu. Mnogi ljekari danas ženama daju hurme pred porod. SubhanAllah). Kako joj Allah ulijeva povjerenje i daje smiraj u tim mukama rijecima:
”Jedi i pij i budi vesela!“ (Merjem 25.)
Dao joj je hurme- da jede, vrelo niže nje da pije i da bude vesela.

Šta to Merjemu čini veselom?

Koji hormoni kolaju njenim krvotokom pa je u tome stanju?
Tokom poroda i dojenja pojačana je sekrecija hormona oksitocina. Osim sto pridonosi kontrakcijama materice i ima ulogu u dojenju, oksitocin ima jos mnogo uloga. Znate li kojih? Interesantno da između ostalog okitocin nam daje povjerenje, emocionalnu inteligenciju, i jos štošta. A bila je na suncu, u prirodi, imala je dovoljno melatonina i endorfina. Uz oksitocin,melatonin i endorfine je vesela. To je sve Merjemi bilo potrebno. Za ono sto dolazi.

Da li današnje princeze umjesto oxitocina imaju graškove?

Merjem se zavjetovala na post i na šutnju. I vratila se u narod. Sta taj narod radi? Kako je oslovljava, ne imenom nego sestro Harunova? Merjem je šutila na sve te poglede, osude, nizine koje joj je narod priredio. Ali je Isa progovorio.
Zašto je Allah dao da Isa progvori?
Zamislite scenu kada narod vrijeđaju jednu ženu, ona im pokaže kolijevku i iz kolijevke progovara glas.
Čije je to glas? Je li to glas ‘princeze reformacije’?
Svaki akt komunikacije je akt hrabrosti u kojoj dajemo sebe dvjema paralelnim mogućnostima: mogućnost da usadimo sjeme koje će dalje rasti i cvjetati i postati prelijep ružičnjak (breathtaking flower of mutual understanding) i druga mogućnost da nas ne shvate i ne razumiju, da nas redukuju na trnje.

Jesmo li mi princeze na trnju?

Šta mislite o klimi komunikcije koja ovdje vlada? Merjem im dolazi, oni jos daju trnje i sipražje a iz njenih napora nastaje najljepsi ruzičnjak. Taj ranjivi proces govora i slusanja, koji bez obzira na rezultat (outcome) će transformmirati nekog od nas.
Isa a.s. je progovorio. Govor kao najvisa umna funkcija. Da li znate da od majčinih gena zavisi koliko će djeca biti pametna? Naime inteligencija se prenosi preko X hromosoma (žene imaju dva XX hromosoma dok muškarci samo jedan). Naučnici su takode došli do otkrića da napredne kognitivne funkcije nasljeđene od oca mogu biti automatski inaktivirane. Kategorija gena nazvanih ”uslovljeni geni” funkcionisu samo ako su prenešeni sa majke.

Da li je zato Isa a.s. rođen bez oca? Da nam ukaže na svo bogatstvo majčinih gena?
Isa a.s. je porođeni/donešeni glas svoje majke.
On govori iz majčinih gena, jer nema oca. Isa a.s. je oslobođeni umni potecijal svoje majke. Da li nam Merjem kaže da na uvrede i sumnje naroda u vlastiti (umni) potencijal ušutimo, jer će naš um progovoriti prelijepim glasom?
Da li nam govori kako se odnositi prema ženi, koja nije orjenitana prema drugome polu, koja ga ne gleda kao totema, i obratno kako muškarci trebaju da se orjenitišu prema ženi koja je sama na svijet donijela onog koji joj je dao glas.
Je li to reforma naših princeza?

Žene gdje je naš glas? Jedna žena je ustala protiv čitavog naroda nakon vrhunca u mukotrpnom porodu iz koje je porođen onaj koji je bio njen glas?
Jesmo li mi našle svoj glas ili smo još u porađajnim mukama rađanja istog?
Je li još spavamo na sedam dušeka?
Kastriramo li ženski um? I kako?
Je li još sumnjamo u njega? Koji je to nasilnik u i oko nas koji to čini, da li smo već razvile štokholmski sindrom?
Da li su nam umne vijuge zakžljale dok vijekovima klimamo glavama? Gdje je tu Merjem? Gdje je glas?
Gdje su naše današnje princeze reformacije?
Allah nas pomogao u dobru!

***

Uključite se u diskusiju na ovom članku na Facebook grupi Pozitivna psihologija s aspekta islama kroz internet radionicu čiji rezultati će biti analizirani kroz novi tekst.

Akos.ba

Povezani članci