U Fokusu

Lilium Clothing – ljubav prema zemlji pretvorena u biznis ideju

Dobro nam je poznat ravnodušan odnos stanovnika BiH prema njenoj bogatoj kulturnoj baštini

Takvu nemarnost još više pojačavaju globalizacijski trendovi koji su se slili u našu zemlju u poratnom periodu. Lilium Clothing predstavlja promociju naše domovine, njene kulturne jedinstvenosti, povratak samosvojnosti, kroz modni brend koji je kreirao Vejsil Karamujić.

Razgovarao: Jasmin Krluč

Kako je počela priča „Lilium Clothing?

Studirajući geografiju, putujući i upoznavajući svoju zemlju kroz njenu historiju shvatio sam koliki potencijal „leži“ u njenoj jedinstvenosti. Sve ove stvari u meni su probudile inspiraciju za kreiranjem modnog brenda. Poslovna kreativnost mladih ljudi u drugim zemljama regiona i Evrope nerijetko je zasnovana na domoljublju, dok se u BiH takva vrsta poslovnog poduhvata tek počinje razvijati. Veliko ohrabrenje da se upustim u cijeli projekat dala mi je dizajnerska edukacija u oblasti DTP-a (desktop publishinga). Konkretno, moja poslovna priča počinje u septembru 2014. godine izradom prvog dizajna. Bila je to kombinacija historijski veoma bitne 1189. godine sa najreprezentativnijim simbolom Bosne – ljiljanom. Kompletno dizajnersko rješenje pratio je natpis: „Domovina ljiljana, zemlja Bosna“. U tom periodu ostvario sam saradnju sa prijateljem koji se bavi štampanjem. Materijale, uz kroj, radio sam uz pomoć jedne domaće firme. Poslovanje sa tim ljudima traje i dan-danas. Taj prvi proizvod, majica, predstavlja moj prvi korak u svijet biznisa.

Kakve su bile reakcije na Vaš poslovni poduhvat?

U početku ideju su podržali moji najbliži prijatelji i rodbina. Bilo je tu i onih koji su gledali pesimistično na cijelu stvar. Međutim, nikada to nije bio razlog da posumnjam u uspjeh samog projekta. Prve reakcije ljudi na moje proizvode su bile pozitivne, i davale su mi do znanja da sve ide u pravom smjeru.

Kojom ste se poslovnom formulom vodili ?

Ustrajnost i kreativnost mogu nadomjestiti nedostatak „ozbiljnijeg“ kapitala. Mene je to razmišljanje i vodilo kada sam se odlučio na sve ovo. Znate i sami da mnogi mladi ljudi u našoj zemlji imaju odlične poslovne ideje, ali se rijetko odluče da ih sprovedu u djelo zbog toga što misle da je za uspjeh potreban veliki novac. Moramo shvatiti da su svi značajniji uspjesi počeli malim poslovnim koracima. Onog trenutka kada uklonite te barijere iz svoje glave možete početi razmišljati poslovno, i rezultat neće izostati.

Da li postoji potražnja za Vašim proizvodima izvan Vašeg grada i BiH?

Na početku prodaja je bila u lokalnim okvirima, ali zahvaljujući kvalitetnoj promociji ljudi iz drugih gradova su postali zainteresovani pa se i potražnja shodno tome povećala. Također, s obzirom da mi imamo i mnogo ljudi u dijaspori vremenom sam počeo dobijati narudžbe i izvan granica naše zemlje. S ponosom mogu reći da se proizvodi „Lilium Clothing“ nose u Austriji, Švicarskoj, Holandiji i drugim zemljama gdje danas žive naši ljudi.

Razmišljate li da uskoro proširite svoje poslovanje?

S obzirom da se trenutna promocija i prodaja obavlja preko Facebook-a (posjeti: Lilium Clothing) u narednom periodu imam u planu izradu web stranice koja će omogućiti šire poslovanje. Vremenom se stvorila i potreba za prostorijama u kojima će biti dostupni svi proizvodi. Za takvu vrstu poduhvata potrebna su značajnija finansijska sredstva, te se nadam da ću ovaj cilj ostvariti u što skorijem vremenu. Najveća satisfakcija bila bi mi zapošljavanje kreativnih i mladih ljudi sa kojima bih timskim radom postigao veću konkurentnost na modnom tržištu.

poslovnisvijet.ba

Povezani članci