U Fokusu

„Duh Bosne“ kao izvozna šansa

Moderne nacije crpe i temelje svoju snagu na svome bogatom povijesnom nasljeđu. Po mom mišljenju 21. stoljeće će biti neka vrsta nadmetanja velikih i zanimljivih priča koje će moderne nacije uspjeti ispričati i na taj način nametnuti se globalnom tržištu.

 Piše: Adis Hasaković

Zamoljen iz uredništva ovog cijenjenog časopisa (ICPE Journal – International Center for Promotion of Enterprises, Ljubljana) da napišem nekoliko redaka o tome šta nas pokreće i motivira da budemo još bolji u nastupu i prodorima na inozemna tržišta, odlučio sam podijeliti mišljenje sa čitateljima na jedan pomalo nekonvencijalan i za BiH atipičan način, barem kada je riječ o posljednjih dvadesetak godina.

Rat, slike patnje, progona, zločina najgore vrste i na koncu genocid u Srebrenici, a potom medijsko napuhivanje mirnodopskog stanja kao pred- , a ne post- konfliktnog, sa porukama da je BiH „ne moguća misija“ i da se ništa dobro u njoj ne dešava, uticali su na formiranje svijesti kako izvan, tako i unutar BiH kao o zemlji i državi slučaju, koji treba uvijek iznova rješavati i nikada joj zapravo ne dati šansu da postane normalna.

Uspjeh AS GROUP, kompanije koja je za manje od 20 godina sa tri narasla na 2.700 zaposlenih, sa možda i najvećim brojem brandova u regiji čije vrijeme izgleda tek dolazi u prehrambenoj industriji, govori suprotno.

Mnogi ovih dana postavljaju slično pitanje – kako?

Moj odgovor je: poštenje, rad, umijeće i hrabrost.

Dakle…

Obraz nije đon, ne govori se mnogo, ali je zato riječ je dukat. Pravila se poštuju i ljudi se uvažavaju. To, složit ćete se ne može škoditi poslu. Naprotiv.

Radi se puno i sa smislom. Nema rasipanja energije. Fokus je veoma važan. Drugim riječima, zna se šta se hoće.

Ko umije nemu dvije, kaže naš narod. Ova kompanija je dokazala da umije.

Sreća ne prati toliko hrabre, koliko hrabri žele biti sretni. Jednom se živi, a djela su trajna.

Bosna je odvijek bila zemlja hrabrih, sposobnih, vrijednih i poštenih ljudi.

Upravo takva je i AS GROUP.

A, zbog ljepote različitosti kojom su ova zemlja, ovi ljudi i ovo podneblje počašćeni, sve što nastane u njoj, posebno je i zanimljivo svima. Zato smatram, da Bosna i Hercegovina ima jedan od najvećih potencijala u okruženju. Bosna je vrlo rijetka zemlja, a ljudi koji žive u njoj posebni, sa vrijednostima koje su ukomponovali u nešto što se zove “bosanski duh” – a koji se može u najkraćem još i nazvati ljepotom različitosti. Smatram stoga, da je upravo duh Bosne izvosna šansa, i to ne samo u kulturološkom, umjetničkom, društvenom, već i u privrednom (industrijskom) smislu.

Moderne nacije crpe i temelje svoju snagu na svome bogatom povijesnom nasljeđu. Po mom mišljenju 21. stoljeće će biti neka vrsta nadmetanja velikih i zanimljivih priča koje će moderne nacije uspjeti ispričati i na taj način nametnuti se globalnom tržištu.

Ipak, kako stvari funkcioniraju kada je riječ o konkretnim nastupima na inozemnim tržištima kada je riječ o AS GROUP?

Odluka o tome donosi se na osnovu istraživanja tržišta. Sagledavaju se potrebe konkretnog inozemnog tržišta, i na osnovu toga donosi se odluka o ulasku na konkretno tržište. Tada se pristupa stavaranju potrebnih uvjeta kako bi ulazak na tržište bio što optimalniji.

Pri tome treba istaći da ne biramo mi tržišta, već da nova tržišta biraju nas. Naša osobenost, naša strateška opredjeljenost postali su do te mjere prepoznatljivi, da inozemni kupci i partneri idu prema nama u najvećem broju slučajeva, i pokušavaju ostvariti konkakt. Nastojimo opravdati povjerenje prije svega kvalitetom naših brandova, ali i svim ostalim bitnim momentima kada je izvoz na inozemna tržišta u pitanju, kao što su poštivanje termina isporuke, administracijskih obaveza, marketinška podrška.

Stoga se strategija AS GROUP nastupa na inozemnim tržištima temelji na bogatom bosanskohercegovačkom kulturno – historijskom nasljeđu, koje se prije svega odnosi na ljepotu i raznolikost bosanskog kulinarstava i prirode. Smatramo da smo kao takvi sa brandovima kao što su Zlatna džezva, Zlatni puder, Klasove jufke, Tajna začini, čorbe, somuni, te čitav niz autohtonih konditotrskih proizvoda popit baklave, hurmašica, kadaifa, kao i sa vodom Oaza, itd., kompetentni za pravu bosansku kafu i bosanska jela.

A biti uspješan i konkurentan ne može se bez kompetencija.
To je ono što mi nudimo svijetu u 21. stoljeću i u čemu prepoznajemo šansu i argumentaciju da naše vrijeme uistinu tek dolazi.

Sjedište AS GROUP je u Tešnju, a sačinjavaju je AS, Napredak i Vemal iz Tešnja, Klas i Sprind iz Sarajeva, Vispak iz Visokog, Mlin i pekara Ljubače iz Tuzle, i Fortitudo iz Travnika. Kompanija zapošljava 2.700 radnika, a ukupan godišnji promet je oko 220 miliona KM. Grupacija posluje u okviru tri divizije: prehrambena industrija, trgovina i tekstil. AS GROUP je vlasnik brandova kao što su Klas, Zlatna džezva, Tajna, Laganini, Bosanski lokum, Zlatni puder, Stampi, Imperijal kocka, Master, Kent, Oaza, Sprind, zatim Viscafe, Vispak Espresso, Begova čorba, Trokutino, Sarko rolat, itd.  

 

Akos.bA

Povezani članci