Ekonomija

Prištinski aerodrom postao najprometniji u regiji

Prištinski aerodrom bio je najprometniji u bivšoj Jugoslaviji tokom prvog kvartala 2021. godine, postigavši ​​prekretnicu prvi put u istoriji.
Takođe je postao prvi aerodrom u bivšoj Jugoslaviji koji je označio kraj mjesečnog pada broja putnika, koji je započeo kao rezultat pandemije koronavirusa, izvještava Ex-Yu Aviation.

U martu su brojke porasle za 23,3% u 2020. godini. Aerodrom je tokom januara – marta prevozao 330.787 putnika, u poređenju sa oko 283.000 u drugoplasiranom Beogradu i 148.991 putniku u trećerangiranom Skoplju. Međutim, aerodrom u Prištini, kao i Beograd, imao je bolje rezultate od ostalih glavnih evropskih aerodroma, uključujući Budimpeštu, Prag, London Gatwick, Luksemburg, Larnaku i Maltu, da nabrojimo samo neke.

Prištinski aerodrom bio je otporniji na pad u uslovima Covid-19 od većine ostalih u regiji, jer ovisi o velikom obimu prometa dijaspore sa sjedištem u Europskoj uniji, a zauzvrat im je dozvoljen ulazak u zemlju prebivališta, sitao kao i njihovoj domovini. Nadalje, parlamentarni izbori pomogli su brojkama u februaru kada se veliki broj onih koji žive u inostranstvu, posebno iz Švicarske, vratio u domovinu da glasa.

Pandemija je promijenila uobičajeni protok prometa na aerodromima u bivšoj Jugoslaviji. Pored toga što je Priština postala najprometnija tokom prvog kvartala, Skoplje je preteklo Zagreb, postajući treće po prometu, dok su i Sarajevo i Tuzla pretekli Ljubljanu, a Slovenija je i dalje među najugroženijim tržištima na kontinentu.

Glavni operativni direktor aerodroma u Prištini Gokmen Aritay rekao je krajem prošle godine za EX-YU Aviation News: – Naš promet se uglavnom oslanja na dijasporu koja živi i radi u inostranstvu, što znači da većina njih ima državljanstvo i/ili boravišnu dozvolu zemalja u kojima žive. Na osnovu navedenih razloga, naši putnici nisu toliko pogođeni ograničenjima dokumenata, dok se njihova želja da dođu i posjete svoje porodice na Kosovu nastavlja uprkos pandemiji. To je jedan od glavnih razloga što su brojke putnika zabilježile manji pad u odnosu na druge regionalne aerodrome.

Prištinski aerodrom je u procesu proširenja piste sa 2.500 na 3.000 metara, dok će njegov Instrument Landing System (ILS) biti nadograđen iz kategorije II u kategoriju IIIb, omogućavajući slijetanje aviona u nepovoljnijim vremenskim uslovima. Očekuje se da će projekt, koji je odgodila pandemija, biti završen krajem ljeta.

indikator.ba

Povezani članci