13 postupaka kojima štetite svom automobilu
Dosta vozača radi stvari kojima nesvjesno šteti svom limenom ljubimcu. Oni koji imaju automobil znaju da je on dio njihove svakodnevnice i olakšava im život, te žele da se osjećaju sigurno na cesti dok se njime voze i nastoje da ga redovno održavaju. Zbog toga se upoznajmo sa postupcima koji štete našem automobilu pa da to izbjegavamo:
1. Da samostalno popravljamo neki kvar koji ne znamo popraviti jer postoji opasnost pa pokvarimo i ono što je bilo ispravno;
2. Vožnja automobila sa polunapuhanim gumama. Provjeravajmo povremeno pritisak zraka u gumama jer performanse guma u velikoj mjeri zavise od ispravnog stepena napuhanosti.
3. Naglo ubrzavanje i naglo kočenje. To bespotrebno povećava trošenje goriva i kočnica.
4. Okretanje automobila pod ručnom kočnicom. To bespotrebno troši gume i dijelove trapova automobila.
5. Običaj da kočimo u zadnji momenat, a ne polahko dok se približavamo vozilu ispred sebe na semaforu;
6. Ostavljanje automobila osunčanog cijeli dan na visokim temperaturama može dovesti do topljenja plastičnih dijelova unutrašnjosti vozila
7. Neredovno održavanje automobila koje podrazumjeva tzv. mali servis – promjena motornog ulja nakon pređene određene kilometraže (poželjno nakon 10.000 kilometara) i svih filtera (goriva, ulja, unutrašnjeg prostora, zraka) i tzv. velikog servisa – promjena remenja i zatezača.
8. Prevoz kabastih stvari na krovu automobila
9. Forsiranje motora dok nije postigao radnu temperaturu. Motorno ulje dok je hladno nema dovoljno dobru viskoznost te ne podmazuje dijelove motora u toj mjeri koja odgovara velikim brojem okretaja radilice i klipova. Ovo je posebno važno u zimskom periodu kada treba voziti lagano prvih 10 minuta vožnje.
10. Vožnja automobila na “rezervi”. Takva praksa može rezultirati kvarom pumpe za gorivo koja sa dna rezervoara može povući talog koji se gomila od goriva.
11. Ignorisanje lampica upozorenja (žutih i crvenih). Dosta vozača pravi grešku ignorisanja sigurnosnih upozorenja jer je automobil još uvijek u voznom stanju. Međutim, ignorisanjem jednog problema, vrlo često se dešava da se problem udvostruči ili utrostruči te i sama popravka košta mnogo više nego da smo na vrijeme riješili prvi problem.
12. “Ležanje na kvačilu” podrazumjeva pritiskanje i držanje pritisnutim kvačilo manuelnog mjenjača dok stojimo na semaforu ili negdje drugo. Kada stojite izbacite automobil iz brzine i povucite ručnu ili držite nožnu kočnicu. Držanje kvačila duže vremena opterećuje set kvačila čiji servis/zamjena nije nimalo jeftina.
13. Nepotezenje ručne kočnice na parkingu. Da biste obezbijedili vozilo da ne krene, posebno na uzbrici/nizbrdici, obavezno nakon gašenja motora, a prije izlaska iz vozila, potegnite ručnu kočnicu i ubacite u brzinu. Sjetite se da je dosta vozača ostalo bez svojih limenih ljubimaca koji su zbog nepažnje prilikom parkiranja završili u rijeci, moru ili na kraju neke nizbrice.
Izvor: topcarsmagazine.com
Redakcijski prijevod sa engleskog jezika
Akos.ba