Kolumne i intervjui

Završava li Facebook aktivizam na jednom lajku?

Piše: Mersiha Drinjaković

Još prije tri godine, Kevin Lewis, profesor sociologije na Univerzitetu Kalifornija u San Diegu, Kurt Gray, profesor psihologije na Univerzitetu Sjeverna Karolina, te Jens Meierhenrich, profesor međunarodnih odnosa na londonskoj Školi ekonomije i političkih nauka, zaključili su da Facebook aktivizam završava na jednom ‘lajku’, odnosno, da to nije baš efikasan način usmjeravanja ljudi na neki humanitarni cilj. Oni su proučavali kampanju za pomoć Darfuru, pokrenutu putem platforme Cause.com koja omogućava korisnicima da se pridruže i doniraju sredstva za neki humanitarni cilj koristeći Facebook. Od milion korisnika koji su se pridružili toj humanitarnoj akciji putem Facebooka od maja 2007. do januara 2010. godine, 99,76% nikad nije učinilo ništa više od jednog običnog lajkanja, dok 72,19% onih koji su se pridružili akciji nikad nije pozvalo svoje prijatelje s Facebooka da se također pridruže akciji.

Kao i svako istraživanje, i ovo je podložno propitivanju kad stvari postavite u drugačije okolnosti. Sjetimo se poplava u regionu iz maja 2014: Facebook se pojavio kao višestruko korisna platforma putem koje su korisnici pomagali unesrećenim u realnom vremenu. Pomagalo se svakome i svuda, a Facebook je bio “štab” u kojem su se razmjenjivale informacije i apeli za pomoć – koji su, u najvećem broju slučajeva, završavali hepiendom.

Opširnije na portalu Analiziraj.ba.

Povezani članci