Historija i tradicija

Vratili vakufski stan nakon 30 godina: Protiv vakufa i komunisti i “postkomunisti“

Kada je hadži Ahmed Kevkebi napravio džamiju u 16. stoljeću, poznatu kao Mišćinu džamiju u sarajevskom naselju Kovači, ostavio je u vakuf i dva stana, jedan za imama, a drugi za mujezina. Nažalost, vakufi su uvijek bili meta političkih sistema, ali i privatnih interesnih planova koji su vodili ka uzurpaciji i privatiziranju vakufa. Tako su nakon Drugog svjetskog rata stanovi uzurpirani. Prvo je uzurpiran mujezinski stan, a kasnije i imamski.

Iz partizana u vakufski stan

Džemat je krajem 2016. godine uspio vratiti  imamski stan, a uzurpator je ostao živjeti sa suprugom u otetom mujezinskom stanu. Spor je trajao preko trideset godina. Medžlis Sarajevo je finansirao advokata, a cijeli spor je pratio i pomagao advokatu profesor Izet Riđanović, džematlija Mišćine džamije, koji se uključio u proces vraćanja vakufa čim je čuo za ovaj slučaj.

 “Neki partizanski borac je provalio u mujezinski stan i nastanio se. Otac čovjeka, s kojim smo vodili spor, uselio se kasnije u taj stan, davši borcu neki svoj. U to vrijeme u imamskom stanu živio je imam ove džamije Mustafa-ef. Varašanović. Nakon njegove smrti, dok  mu je supruga bila van kuće, ovaj čovjek je provalio i u imamski stan, izbacio stvari imama i njegove supruge pa zakovao vrata kako ona ne bi mogla ući više. Sin ovog čovjeka, s kojim smo do danas vodili spor, nastavio je živjeti u oba ova stana. Na sudu je dokazivao da su mujezinski i imamski uvijek bili jedan stan, ali prvi naš angažirani advokat je dobro primijetio i pitao kako je moguće da su na cijeloj kući ista vrata, osim ovdje na ulazu iz jednog u drugi stan, gdje su drukčija vrata pokazivala da nisu ranije tu bila“, kazao nam je Izet Riđanović, profesor i stalni sudski tumač za engelski i njemački jezik, koji je vjerovatno najzaslužniji za ovaj slučaj povrata vakufske imovine.

Protiv vakufa i komunisti i “postkomunisti“

“Prije trideset godina slučaj je pokrenuo mutevelija Mišćine džamije Šefkija Korić, koji me je zamolio, jer sam i tada bio pri sudu kao sudski tumač, da vidim šta je s ovim slučajem. Našao sam mjesto gdje su se nalazili slučajevi, a sadašnji sarajevski advokat  Potogija je krio ovaj slučaj, gurajući ga na kraj faha, ladice, tako da slučaj nikada ne dođe na dnevni red. Kada sam sa službenicom pregledao fah, našli smo jedan bunt pozivnica za ovaj slučaj“, prisjetio se Riđanović.

Riđanović je zaprepašten odnosom današnjih vlasti prema vakufu.

“Trideset godina mi dobivamo slučaj na Općinskom sudu u Sarajevu, a Kantonalni poništi presudu. Hajd’ što se u komunizmu to dešavalo, ali nije mi jasno što se u ovom sistemu to dvaput događalo, kada je jasno šta je vakufsko, naročito muslimanima u sudu“, kazao je Riđanović.

Kantonalni sud je prije tri mjeseca potvrdio općinsku presudu u korist Medžlisa, odnosno džemata, i imamski stan je vraćen, dok će mujezinski, ipak, ostati u rukama uzurpatora do nekih boljih vremena ili, pak, ljudi poput Riđanovića koji će imati snage za daljnju borbu.

Cijeli tekst u Preporodu od 15. decembra 2016.

Povezani članci