Ustrajnost na Pravom putu
Allah, dž.š., na dva mjesta u Kur,anu naređuje Svom Poslaniku, s.a.v.s., da bude ustrajan na pravom putu, putu islama. U suri Hud, Allah,dž.š., kaže:
,,Ti idi pravim putem, kao što je naređeno!“(Hud, 122.)
,,I budi ustrojan, onako kako ti se naređuje, a ne povodi se za prohtjevima njihovim!“(Eš-Šura, 15)
Istikamet znači biti postojan i stabilan na istina koja je objavljena od Allaha, dž.š., i Njegova Poslanika, s.a.v.s., ne prelazeći granice dozvoljenog, klonit se onoga što je zabranjeno i ići samo pravo i ne skretati sa tog puta.
Ibn-Mes,Ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., u prisustvu ashaba na pijesku povukao jednu pravu liniju i rekao im da ona predstavlja pravi put koji vodi Allahu, dž.š., zatim je sa lijeve i desne strane tog puta povukao krivudave linije i rekao im da su to putevi na čijem krajevima su šejtani koji pozivaju da se ide tim putevima,potom je proučio sljedeći ajet:
,I doista, ovo je prvi put moj, pa se njega držite i druge puteve ne slijedite, pa da vas odvoje od puta Njegova: eto, to vam On naređuje, da biste se grijeha klonuli.“(El-En,am,153.) (Ahmed, Bejheki, Ibn-Hibban)
Pod pojmom istikamet se prije svega misli na postojanost srca u imanu, vjeri u Allaha, dđ.š., da radi Allaha voliš ili ne voliš, Njega se bojiš, samo u Njega uzdaš i od Njega pomoć moliš. Da pored Allaha nikoga ne uzimaš za boga, pomagača niti sudiju. Allahov Poslanik, s.a.v.s.,kaže:
,,U tijelu ima jedan organ, ako je on ispravan , čitavo tijelo je zdravo, a ako on nije zdrav, i ostali dio tijela je obolio. To je srce.“ (Buhari i Muslim)
Istikamet podrazumjeva i stalni nadzor nad svojim jezikom, jer Ahmed bilježi hadis u kojem stoji: ,,Tako mi Allaha, čovjek neće biti potpunog imana dok mu srce ne bude postojano, a srce mu neće biti takvo sve dok mu jezik ne bude postojan u vjeri.“ (Ahmed). Riječi izgovorene jezikom su dokaz onoga što se nalazi u čovjekovom srcu.
Zatim slijedi postojanost ostalih organa, ruku, nogu, očiju, ušiju itd. U islamu su oni mehanizmi čovjeku za činjenje dobrih dijela, stalno i u svakoj prilici. To obuhvata i čovjekovo ponašanje, njegov moral i etiku koji moraju biti u skladu sa porukama ove uzvišne vjere, kako bi postigli ličnu sreću i zadovoljstvo na oba svijeta.
Istikamet ne znači imunost na grijehe, jer svaki čovjek griješi, ali oni koji posjeduju istikamet brzo se pokaju, učinu tevbu, nastoje da odmah nakon grijeha urade dobro djelo i vrate se na kolosjek pravog puta.
Za osobe koje budu postojane u svojoj vjeri islamu Allah dž.š., je pripremio sljedeće počasti: ,,Onima koji govore: , Gospodar naš je Allah, a zatim ustraju na tome, dolaze meleki: ‘Ne bojite se i ne žalostite se i radujte se Džennetu koji vam je obećan. Mi smo zaštitnici vaši u životu na ovom svijetu, a i na onom; u njemu će imati sve što duše vaše zažele, i što god zatražite-imat ćete, bit ćete počašćeni od Onoga koji prašta i koji je Milostiv’.“ (Fussilet, 30-32)
Sufijan ibn Abdillah, r.a., prenosi da je upitao: ,,Allahov Poslaniče,reci mi nešto o islamu da poslije tebe više nikoga ne pitam!“ Allahov Poslanik, s.a.v.s.,reče: Reci: ,Ja vjerujem u Allaha, pa na tome čvrsto ustraj!“ (Muslim).
Izvor: ”Osnove islamskog morala i ponašanja”
Autor: Hamid Indžić
Za Akos.ba pripremila: Medina Vajnoga