Usreći sebe i druge: Gdje je sreća?
Knjigu smo podijelili na pet poglavlja. Prvo poglavlje nosi naslov: Gdje je sreća?, pa smo raspravljali o tome je li sreća u imetku, ugledu, poslu ili u nečem drugom.
Drugo poglavlje je o imanu kao izvoru prave sreće. U trećem poglavlju smo govorili o načinu kako da usrećimo druge. Četvrto poglavlje je o bračnoj sreći: kako da usrećiš suprugu i kako da supruga usreći muža. U petom poglavlju smo govorili o pesimizmu i potištenosti kao prljanju čistote sreće.
Molim Allaha da ovu knjigu čitaocu, izdavaču i autoru učini srećom na ovom i Budućem svijetu. Allah upućuje na Pravi put.
Dr. Hasan Šemsi Basa
Džedda, 19.05.2000. god., 15. safer, 1421. h.god.
فَلَا تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَلَا أَوْلَادُهُمْ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُم بِهَا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَتَزْهَقَ أَنفُسُهُمْ وَهُمْ كَافِرُونَ
Neka te ne oduševljavaju bogatstva njihova, a ni djeca njihova! Allah hoće da ih njima kazni na ovom svijetu i da skončaju kao nevjernici. (Et- Tevbe, 55) Kazna spomenuta u ajetu je tegoba, bol, briga i bolest, a to primjećujemo kod mnogih čija je preokupacija imetkom i dunjalukom najveća briga i krajnja nada. On kontinuirano pati, duša ga boli, srce mu je umorno, misao zauzeta, ne može se smiriti niti mu razum šta koristi. Muhammed, a.s., je ovo psihološko stanje opisao riječima: "Kome Ahiret bude preokupacija, Allah će mu dati bogatstvo u srcu, dat će mu što želi, a dunjaluk će mu doći a da ga i ne traži. A onom čija preokupacija bude dunjaluk, Allah će učiniti da mu siromaštvo bude među očima, neće mu dati što želi, a od dunjaluka će mu doći samo ono što mu je određeno." (Prenosi Et-Tirmizi) Problem nastaje kada novac čovjeka učini robom, pa se namuči da ga zaradi, umori se čuvajući ga, a Poslanik, a.s., je rekao: „Propao je rob dinara i dirhema, katife i hamise. Ako mu se da — zadovoljan je, u suprotnom nije.”(El-Buhari) Sir Ernest kaže: „Većina ljudi vjeruje da bogatstvo donosi sreću, a ja smatram suprotno. U životu postoje sreće koje su veće od bogatstva. U ekonomskom uspjehu ne postoji ono što je jednako ljubavi prema iskrenoj, dragoj supruzi i sreći sa sretnom djecom.” Neki bogataši ništa manje nisu nesretni od običnih siromaha. Najveće brige su im konzumiranje najbolje hrane i pića, seksualna aktivnost, pribavljanje imetka, najnoviji modeli auta, kupovina najbolje robe. Kad zarone u te užitke, brzo shvate da to ne traje više od nekoliko dana ili sahata. To ih nije sačuvalo negativnosti dosade.”[1] Priča se da je jedan od ranijih vladara bio jako nesrećan. Imao je sve što je htio: puno hrane, pića, ali uzalud. Donesu mu najskuplja jela, ali ga zadesi loša probava hrane. Jednog dana mu predloži jedan od njegovih bliskih ljudi da obuče košulju najsretnijeg čovjeka u kraljevstvu samo jednu noć, pa će postati srećan. Počeli su tražiti najsretnijeg čovjeka dok nisu našli čovjeka punog lica, strpljivog, sretnog. Doveli su ga kralju koji se iznenadio kada je vidio siromaha do tog stepena da nije imao košulju da obuče. Čovjek želi imetak da bi postao srećan, i teži mu, ali skoro da ne može napuniti svoje ruke njime dok ne zaboravi osnov od kog je krenuo i zaboravi da on želi sredstvo. Tako mu imetak postane cilj kom noću i danju žuri, na halal i haram način. Možda se ne može oporaviti od trčanja za tim, kao što kaže profesor Abdullah el-Džuajsin, sve dok ne padne od srčanog udara, i stopala mu ne zastanu sve dok ne upadnu u kabur!
Za sreću u imetku su potrebna dva uslova:
- da je imetak halal, da ga je čovjek stekao svojim trudom i radom, i
- da ga ne troši na harame, jer će u suprotnom imetak biti koban po njega.[2]
Je li sreća u djeci? Nema sumnje da su djeca ukras ovog svijeta:
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا
Bogatstvo i sinovi su ukras u životu na ovom svijetu. (El-Kehf, 46) Međutim, koliko je djece koja su neposlušna roditeljma, i koliko je roditelja stradalo od ruku sinova koji su poželjeli njihov imetak. Zar se pjesnik nije tužan obratio svom sinu, žaleći:
Hranio sam te dok si mali bio, i opskrbio kada si odrastao.
Pružio sam ti svako dobro i blagodat.
Kada bi noću bolovao, bdio bih i ja, nemiran zbog bolesti tvoje.
Kada si odrastao i ostvario cilj kom si težio više ti se nisam nadao.
Uzvratio si mi grubo i osorno kao da si ti meni davao blagodati.
[2] Njihova praksa o sreći, profesor Abdullah el-Džuajsin
Knjigu možete naručiti na e-mail: kupiknjigu@live.com, Cijena 12KM
akos.ba