DuhovnostIslamske temeU Fokusu

U susret zadnjoj trećini ramazana

Nadam se da uživate u blagodatima mjeseca ramazana i da ga na najbolji mogući način provodite izvršavajući propisane ibadete i čineći dobra djela; potvrđujući tako svoju pripadnost uzvišenoj vjeri dini-islamu.

Vele da sve što je lijepo i korisno kratko traje i brzo prođe. Tako se i mi polako približavamo posljednjoj trećini mjeseca ramazana. Ova trećina, koju je Muhammed,a.s., okarakterizirao kao vrijeme oslobađanja od džehennemske vatre, počinje prisjećanjem na jedan od najvažnijih događaja iz povijesti lslama. Taj je događaj poznat kao Jevmu-l- Feth ili Oslobođenje Mekke. Sjećanje je to na 20. Ramazan, 8. godinu po hidžri ili 630. godinu, računajući vrijeme po Isau, a.s., kada su se muslimani nakon 8 godina provedenih u izbjeglištvu u Medini, pobjedonosno vratili u Mekku i bez kapi prolivene krvi u najsvetijem gradu konačno srušili bastion krivovjerstva i neznanja te uspostavili svjetlo tewhida i šerijata. Muhammed, a.s., je tom prilikom amnestirao neke od najvećih neprijatelja islama i muslimana donoseći svojim sugrađanima, ali i svim ljudima, poruku mira, reda i pravde te jednakosti svih ljudi pred zakonom. (Ne zaboravimo da su ga ti isti sugrađani pokušali ubiti u vlastitom domu a kasnije i uništiti misiju islama u nekoliko bitaka koje su organizirali protiv muslimana.) Muhammed,a.s., kada je bio najjači znao je oprostiti; jedino se borio protiv onih koji su uporno i planski narušavali red i zakon te grubo kršili šerijat.

Ramazanskim oslobođenjem Mekke samoj Kabi je vraćena iskonska i nezamjenjiva uloga Kuće tevhida i islamske duhovne centrale za koju su vezane i kojoj su okrenute sve džamije i mesdžidi svijeta ali u isto vrijeme i sva muminska srca i njihove misli. Nakon 20. Ramazana 630. godine Kaba će ponovno postati i do Sudnjega dana, ako Bog da, ostati simbol, znamenje i svjedočanstvo tevhida, slobode, povjerenja i svemuslimanskog okupljanja i jedinstva. Zato je važno da se sjećamo Jevmu-l-Fetha i govorimo o njegovim porukama.

U ovoj zadnjoj trećini, koja je pred nama, po preporuci Allahova Poslanika, a.s., mi ćemo, ako Bog da tragati i za Lejletu-l-Kadrom , blagoslovljenom noći koja po kur’anskom tekstu vrijedi više nego hiljadu mjeseci. U toj je noći, 610. godine u pećini Hira, na brdu svjetlosti, Muhammed, a.s., preko meleka Džibrila primio svoju prvu kur’ansku Objavu sadržanu u prvih pet ajeta sure Aleq.

Isto tako, po preporuci ili sunnetu Muhammeda,a.s., kako bi na najbolji način iskoristili blagoslovljeno vrijeme traganja za Lejletu-l-Kadrom, u zadnjoj trećini mjeseca ramazana muslimani izvršavaju ibadet itikafa, što podrazumijeva da se jedna učena i pobožna osoba osami u džamiji i provede taj period u intenzivnom ibadetu, klanjajući, učeći Kur’an i moleći Allaha, dž.š., za sebe, svoj džemat i sve muslimane. Naravno, i mi kod svojih kuća, u svojim stanovima, također možemo organizirati jednu vrstu itikafa gdje ćemo intenzivnije klanjati nafile, učiti Kur’an i dove i vrijeme provoditi sjećanjem na Allaha, dž.š., tražeći oprosta za svoje grijehe i razmišljajući o Ahiretu koji neminovno slijedi.

I NE ZABORAVIMO! U ramazanu, kao ni u jednom drugom mjesecu, imamo priliku promijeniti i odrediti svoju sudbinu, zadobiti ili, ne do Allah, izgubiti Vječnost. Imamo priliku osloboditi se okova dunjaluka; učiniti slobodnim naš um, naš sluh, naš vid. Ramazan je prilika kada možemo osloboditi svoje biće i učiniti ga pokornim Stvoritelju svjetova. A samo se tako postiže istinska sloboda i spas.

Piše: Mirza ef. Mešić, imam zagrebačke džamije

Akos.ba

Povezani članci