Liderstvo i menadžment

Tajna uspješne komunikacije: Nastojte prvo shvatiti drugoga a onda biti shvaćeni

Komunikacija je najvažnije životno umijeće. Skoro svaki budan trenutak provodimo komunicirajući. Ali razmislite o ovome: proveli ste godine učeći kako čitati i pisati, godinama ste svladavali umijeće govora. A što je sa slušanjem? Kakvu ste obuku ili obrazovanje imali iz područja slušanja kako biste duboko razumjeli drugo ljudsko biće na osnovu pojedinačnog kriterija?
Mali broj ljudi je istinski obučen za slušanje. Čak i da jesu, uglavnom je to obuka iz tehnike etike ličnosti, odvojena od karaktera i odnosa, koji su neophodni za autentično razumijevanje druge osobe.

Ukoliko želite ostvariti uspješnu interakciju sa mnom, da utječete na mene – ili na vaše ukućane, susjeda, šefa; kolegu, prijatelje – prvo morate da razumijete. A to ne možete postići samo pomoću tehnike. Ukoliko osjetim da koristite neku tehniku, ukoliko osjetim dvoličnost, manipulaciju, pitat ću se zašto to radite, koji su vaši motivi, i neću se osjećati dovoljno sigurno da vam se povjerim.

„Nastojte prvo shvatiti druge a onda biti shvaćeni” zahtjeva značajnu promjenu u paradigmi. Obično tražimo prvo da nas drugi razumiju. Većina ljudi ne sluša s namjerom da razumije; oni slušaju s namjerom da uzvrate. Ili govore, ili se pripremaju da govore. Filtriraju sve kroz vlastitu paradigmu, čitajući svoju biografiju u životima drugih ljudi. Zato nastojte prvo shvatiti druge a tek onda biti shvaćeni.

Stephen R. Covey

savjetnikuspjeha.com

Povezani članci

Back to top button