Vijesti iz zemlje

Otvoreno pismo autoprevoznika iz Bosanske Krajine

Poštovani,

pišem Vam u ime Krajišnika, ljudi koji su prepoznatljivi kao vrijedni i poduzetni građani BiH, čije su općine u vrhu po broju registrovanih poslovnih subjekata. Ljudi koji su se historijski brinuli sami o sebi, a posljednjih desetljeća pokazuju kako se ne čeka da država omogući idealne uslove poslovanja, pa ni osnovne predpostavke za poljo-privredu i transport proizvoda van BiH. I pored toga oni se sami edukuju i informišu, udružuju i organiziraju, te razmjenjuju znanja i iskustva. Za razne proizvode pronalaze tržište po EU i kao izvoznici donose novac iz drugih država, što je više nego vrijedno spomena i hvale.

S tim u vezi, podsjećamo na više nego komšijski odnos prema Hrvatskoj, koji je na našu ekonomsku štetu. Pa vam skrećemo pažnju u vezi edukacije i informisanja Policije (granične i lokalne) koja bi u skladu sa zakonima tražila CEMT ali i druge potrebne dozvole za strane špedicije-transportere koji ulaze i kreću se po BiH. Time bi imali isti tretman kao što i bh. špediteri-transporteri imaju po Hrvatskoj, Sloveniji i drugim državama EU, a što danas nije praksa. Policija nije dovolja edukovana i informisana, te ažurna pa strane špeditere-transportere ne kontorlira adekvatno, jer prilikom ne ispunjavanja zakonski i tehnički normi mogla bi da ih kazni hiljadama maraka. U suprotnom podstičemo ih da ulaze u BiH kao nelojalna konkurencija, što šteti ionako lošoj privredi i ekonomskoj situaciji.

Krajnje je vrijeme da se ekonomisti konsultuju i matematički dokažu kako su neka pojeftinjenja ustvari povećanje budžeta, a ne obratno. Tako ako dođe do povećanja finansijskih obaveza ka državi prilikom registracije, održavanja, nafte i drugih troškova, Krajiški špediteri-transporteri biće prisiljeni da (gorivo, gume itd.) kupujemo van BiH. Da firme registruju po državama EU i tako milionske PDV i druge iznose uplaćuju i troše van BiH, što će direktno i indirektno biti na štetu desetina firmi i stotinu porodica, koji su u lancu međusobne ekonomske ovisnosti i saradnje.

Također, neophodno je da uputite prigovor Hrvatskoj carini, jer posljednjih mjeseci neodgovorno odugovlače preglede i administrativno tehničke procedure. Često IT “greškama i padom sustava” špeditere-transportere zadržavaju satima, što je predugo i neprihvatljivo u privredi i na dinamičnom i zahtjevnom tržištu. To prouzrokuje kašnjenja i plaćanja kazni za nepoštovanje termina isporuka, ali i prekide ugovora za naše privrednike – izvoznike i loš poslovni imidž u svijetu biznisa za bh. privrednike.

Mi, kao građani, nevladine organizacije, privredni subjekti i udruženja privrednika, te mediji i drugi kolektivi zahtjevamo vaše konkretne odgovore i aktivnosti u vezi rješavanje pomenutih problema. 

Špediteri i transporteri iz Bosanske krajine

UG „Bosanske krajine“ u Sarajevu

 

Dostavljeno na adrese:

Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, ministar Mirko Šarović

Ministarstvo vanjskih poslova BiH, ministar Ivan Crndak

Ministarstvo sigurnosti BiH, ministar Dragan Mektić

Ministarstvo prometa i komunikacije, ministar Denis Lasić

Ministarstvo unutrašnjih poslova FBiH, ministar Aljoša Čampara

Uprava za indirektno oporezivanje BiH, direktor Miro Džakula

Vanjskotrgovinska komora BiH, predsjednik Nemanja Vasić

Akos.ba

Povezani članci

Back to top button