Liderstvo i menadžmentU Fokusu

Šta je content marketing ili marketing sadržaja?

Termin koji je značajnije prisutan nešto duže od 8-9 godina, Content Marketing ili marketing sadržaja predstavlja kreiranje takvog sadržaja čiji je primarni cilj da ostavi utisak, proizvede relevantnu vrijednost i na taj način „proda“ ideju proizvoda određenoj ciljnoj grupi, za razliku od tradicionalnog marketinga čiji je cilj da proda sam proizvod.

Piše: Ivana Ćirković za portal ivanacirkovic.com

Iako nije tu od jučer, Content Marketing je posebno u fokusu zadnjih nekoliko godina iz prostog razloga što stari načini marketinga i reklamiranja više „ne piju vodu“ i nisu dovoljni.

Ljudima je preko glave napadnog reklamiranja, marketing poruke koje su izvikane i prežvakane XY puta, komunikaciranje samo radi prodaje; javnost želi smisao, želi pažnju, želi zabavu i dobru informaciju.

Content Marketing može biti u formi članka, blog posta, ebooka, videa, infografika, PPT prezentacije na SlideShareu, newslettera, emaila, izvještaja.. i ima jasan cilj da poveća vidljivost Brenda /proizvoda/ usluge/ličnosti, stvori međusobnu povezanost i razumjevanje zarad uspostavljanja kvalitetnog odnosa koji se kruniše prodajom/konzumiranjem onoga što prodajete.

Znajući da nam je pažnja kao u zlatne ribice i da tradicionalne metode nisu učinkovite kao ranije, Content Marketing može i jeste način da izazovemo i zadržimo pažnju – pružajući sadržaj koji je jasno targetiran, smislen i relevantan i koji ima značenje i vrijednost za onog kojem je namjenjen.

Kako sve ovo i dalje nekima može djelovati nejasno i zbunjujuće, evo primjera koji će lakše dočarati o čemu pričam .

Sigurna sam da ste ne samo naletjeli na neki od ovih videa, već i znate pesmicu napamet (čak i vaša ili komšijska deca). Prisutne od 2012., ove naizgled morbidne pesmice kao iz neke igrice su, u stvari kampanja australijske železnice za podizanje svjesti o bezbjednosti na prugama ? I, ako niste znali, kampanja je bila (i ostala) toliko uspješna, da je smanjila nesreće i stopu smrtnosti za čak 21% i doprinijela da 1 milion mladih obeća da će povesti računa o bezbednosti u blizini pruga i voznog saobraćaja!

ŠTA I KAKO CONTENT MARKETING RADI?

Imate proizvod ili uslugu za koju želite da se čuje i proda – krećete od ideje. Ideju pretvarate u sadržaj koji potom promovišete radi prikupljanja posjetilaca od kojih pravite potencijalne kupce.

Kreirate dodatni sadržaj koji treba da im je zanimljiv, relevantan i bitan, zainteresujete ih dovoljno dobro da vam ostave kontakt informacije (ebookovi, newsletteri, webinari..). Ako ste i to uradili kako treba, daljim osmišljavanjem i kreiranjem relevantnog sadržaja zainteresovane posetioce ćete impresionirati i konvertovati u potencijalne kupce i korisnike vaših usluga. Jednostavno, zar ne?

Znači, Content Marketing:

prikuplja podatke potencijalnih klijenata

povećava vidljivost i prepoznatljivost

gradi kredibilitet

gradi bazu kupaca

Nadam se da vam je ovaj tekst pomogao i podstakao da, ako već niste, krenete sa Content Marketingom.

akos.ba

Back to top button