Ekonomija

Školske klupe iz Gračanice u evropskim učionicama, ali ne i u našim

Zahvaljujući Ingratu d.o.o. školski namještaj iz gračaničke tvornice može se kupiti diljem Evrope. Kompanija je kao i mnoge u našoj zemlji od svog osnivanja do danas prolazila kroz različite faze razvoja. Bilo je padova i uspona, međutim jasna strategija razvoja, konstantno ulaganje u tehnologiju i obuku kadrova, pozicionirali su Ingrat među vodeće proizvođače namještaja za javne ustanove u našoj regiji.

Osjetan uspon desio se krajem 2009. godine, kada je Ingrat ugovorio izvozno orjentisane poslove sa kupcima iz EU. Od te godine Ingrat je najvećim dijelom izvozno orjentisan sa tendencijom da i dalje očuva lidersku poziciju u proizvodnji školskog namještaja u BiH i susjednim ex-YU zemljama.

Liderska pozicija

Emir Nišić, direktor Ingrata u razgovoru za eKapija.ba kaže kako njihova misija jeste da učvrste lidersku poziciju prvenstveno u BiH i zemljama u okruženju, obzirom da su višegodišnjom saradnjom sa inostranim kupcima modernizirali školski namještaj, odnosno oni već pet godina proizvode europski školski namještaj, a želja menadžementa Ingrata je da taj isti namještaj bude u najvećoj mjeri i u našim školama.

Da se učešće na sajmovima itekako isplati dokazuje njihov primjer. Nastupom na Sajmu IMM Colonge 2014 stupili su u kontakt sa mnogobrojnim potencijalnim kupcima.

Trenutno imaju stabilne INO kupce i iz godine u godinu usvajaju nove tehnologije i nove proizvode sa postojećim kupcima, čime kontinuirano povećavaju realizaciju.

“Početkom ove godine smo imali veoma uspješne poslovne sastanke sa potencijalnim novim kupcima iz više europskih zemalja, koji su rezultat našeg izlaganja na ranije pomenutom sajmu namještaja u Njemačkoj. Drugim riječima, uspješnost naše firme se ogleda u tome da smo ozbiljnim i odanim pristupom poslu trenutno se doveli u poziciju da INO firme nas pronalaze a ne mi njih”, tvrdi prvi čovjek Ingrata.

Krize nema u Ingratu

Globalnu ekonomsku krizu je osjetio svaki poduzetnik u BiH, neki manje a neki više. Na svu sreću u Ingratu kažu da su to poprilično dobro podnijeli, obzirom da rade za kupce iz prilično stabilnih i ekonomski prosperitetnih zemalja.

“Realno posmatrajući, globalna ekonomska kriza, odnosno recesija prema mom mišljenju je zaustavila nekontrolisano zaduživanje privrede kod komercijalnih banaka, posebno nesposobnih menadžera koji su kredite koristili u neposlovne svrhe, a s druge strane ohrabrila i ojačala poziciju firmi koje su imale uspješne i realne ekonomske programe i sposobne menadžere”, pojašnjava Nišić.

Krize nema u Ingratu, a to sve kako zbog dobrog menadženta, tako i zbog proizvoda koje odlikuje izbalansiran odnos kvaliteta i cijene.

“Konstantan dijalog i saradnja sa certificiranim, pouzdanim i renomiranim proizvođačima materijala je naš prioritet. U proizvodnji se koriste samo materijali vrhunskog kvaliteta. Samim tim zaista nemamo prepreka u plasmanu naših proizvoda kupcima koji žele idealan spoj kvaliteta, cijene i postprodajnog servisa.”

U odnosu na evropske kupce u BiH nažalost zbog nestabilne političke i ekonomske situacije, preglomaznog državnog aparata, ne izdvaja se dovoljno budžetskih sredstava za školski namještaj, a i ono što se planira vrlo je neizvjesno za izvršenje, čime je njihovo poslovanje na domaćem tržištu poprilično otežano.

“Kvalitet i cijena našeg namještaja privlači dovoljno pažnje na domaćem tržištu, ali kao što znate nabavke školskog namještaja u ustanovama se vrše po zakonskoj proceduri Zakona o javnim nabavkama, koji je po nama veoma loše koncipiran i iskreno se nadamo da će predloženi novi Zakon o javnim nabavkama u znatnoj mjeri otklonuti nedostatke starog zakona”, dodaje Nišić.

Misija: Osposobljeni i motivirani kadrovi

Uspješna tvornica namještaja Ingrat d.o.o Gračanica osnovana je krajem 1995. godine. Njihova misija je da razvijaju, proizvode i tržištu ponude kvalitetne, cijenom konkurentne, atraktivne i funkcionalne proizvode. Teže ka tome da stvore pozitivnu i predvidivu radnu sredinu, svjesni da nijedan program nije moguće izvesti bez dobro osposobljenih i odgovarajuće motiviranih kadrova.

“Mi smo iskreni, transparentni i  fokusirani na potrebe naših potencijalnih kupaca, bez obzira da li je u pitanju opremanje javnih ustanova ili drugih radnih prostora. Opredijeljeni smo za dijalog i fleksibilnost, kako sa našim kupcima, tako i sa našim poslovnim saradnicima.”

Nišić kaže kako je njihov dugoročni cilj da Ingrat kao proizvođač namještaja bude lako prepoznatljiv na tržištu i da njihovi proizvodi budu sigurni i ekonomski prihvatljive investicije za sve naše kupce.

“Naša konkurentnost i pozicija-kako na domaćem, tako i na globalnom tržištu, ogleda se i ogledati će se u: Kvalitetu naših proizvoda, dobroj usluzi i servisu, atraktivnim i inovativnim proizvodima, konkurentnim cijenama i zadovoljnim kupcima”, naglašava Nišić u razgovoru za eKapiju.

Elvira Kokor

ekapija.ba

Povezani članci