Sihir i zavist: Tajne sile u kosmosu
Uzvišeni Allah stvorio je univerzum i postavio principe po kojima se on održava. I sve što je u univerzumu ima svoje principe i pravila po kojima on funkcioniše. Čovjek, isto tako, ima sistem koji odgovara njegovoj ulozi i mjestu koje mu pripada u ovozemaljskoj egzistenciji. Sve što je u funkciji pribavljanja koristi čovjeku također ima svoja pravila po kojima se upravlja kada je u pitanju.
Uzvišeni je u kosmosu učinio neke pojave mogućim i realnim bez utjecaja čovjeka, dok je druge učinio mogućim i zbiljnim tek uz djelovanje čovjeka kao činioca. U primjer prvih ubrajamo one pojave koje bez ikakve naknade daruju čovjeku obilje svojih blagodati, kao što su sunce, mjesec, zvijezde, vjetar, kiša…
U primjer drugih pak spadaju one pojave koje se realiziraju tek onda kada se ispuni uzročno-posljedični slijed događanja na Zemlji, a to znači da ako prethodno poduz- meš trud, i ostvarit ćeš rezultat, a ukoliko izostane taj tvoj angažman, nećeš ništa dobiti. Tako, naprimjer, ukoliko se potrudiš u obradi zemlje i odabereš kvalitetno sjeme za sjetvu, dobit ćeš unosnu žetvu.
Međutim, ako je ne budeš kvalitetno obrađivao, ostavljajući je bez tvog kultiviranja, onda nećeš imati ništa od nje. Isto tako, da bismo došli do nalazišta minerala i ruda u dubinama planina, potrebno je formirati rudnike, i tek tako doći do rudnog blaga. Ali, ako ništa ne poduzmemo na tom planu, onda nećemo doći u posjed tog blaga. I to je slučaj sa svim drugim pojavama u životu, tj. potrebno je da izvršiš sve pripreme kako bi došao do rezultata.
Ovo naprijed kazano važi u svijetu ljudske populacije. Međutim, pored ljudi, egzistiraju i neka druga stvorenja u čijem svijetu ne važe pravila i principi koji važe za ljude. Za džina, naprimjer, s obzirom na materiju od koje je stvoren, a to je vatra, važe druga pravila. Pa tako, recimo, on je u stanju proći kroz zid, pojaviti se u bilo kojem obliku, jer za njega važe druga pravila i zakonitosti.
Meleki su pak stvoreni od svjetlosti, i za njih važe druga pravila koja im omogućuju da obavljaju svoju funkciju uspinjanja na nebo i ponovnog silaska na Zemlju. Naravno, sve je to moguće Allahovom odlukom, a na temelju sistema koji je uspostavio i koji važi u svijetu meleka. Kada je riječ o materiji, razumu je u potpunosti otvoren prostor istraživanja i otkrivanja znamenja koje je Uzvišeni Allah rasprostro po Zemlji. Razumu je ostavljen prostor da preko posmatranja i eksperimenta otkriva te znakove. Međutim, domen razuma zaustavlja se kod vanjskih, materijalnih pojava u univerzumu, dok sve ono što je izvan granica materije ne može biti predmet razumskog istraživanja, već se informacije o tome moraju uzeti od Onoga Koji nas je obavijestio o tom nevidljivom svijetu.
Gajb, nevidljivi svijet, jeste područje koje Uzvišeni nije učinio predmetom istraživanja razuma. Pa tako, recimo, o svijetu meleka, razum nas ne može izvijestiti, niti nam predočiti konkretan opis i oblik meleka. Nije nam u stanju reći koji je to sistem življenja kojem podliježu, koliki je njihov životni vijek, kao i brojna druga pitanja? Isti je slučaj s džinima, svejedno radilo se o pokornima, ili pak o onim nepokornima, a to su šejtani, koji ne prihvataju Božiji zakon.
Ljudski razum nije u stanju pružiti nam informaciju ni o ovim stvorenjima. A evo kako nam Uzvišeni Allah daje sliku strahota džehennemske patnje i upoznaje nas sa zekkum- drvetom koje će biti hrana stanovnika Džehennema:
“To je drvo koje će usred Džehennema rasti; plod će mu poput glava šejtanskih biti.” (Es-Saffat, 64-65)
Uzvišeni se u predočavanju strahota Džehennema poslužio primjerom šejtanskih glava, koje, iako niko od nas svojim očima nije vidio, izazivaju u čovjeku strah i nelagodu. U prilog tome svjedoči i činjenica da ukoliko dovedeš više slikara i zatražiš od njih da ti naslikaju šejtana, svaki će predočiti različitu verziju šejtanovog lika. Međutim, iako će njihove vizije izgleda šejtana biti u potpunosti različite, svi će oni u svojim slikama ukazati da je njegov izgled zastrašujući i grozan.
Uzvišeni nam želi predočiti svu strahotu džehennemske patnje, te koristi riječi
…poput glava šejtanskih…
koje imaju za cilj izazvati jezu, i unijeti strah od kazne Allahove, Njemu se utječemo, u srce onoga ko ih prouči.