Sigurnosni odgoj u praksi Allahovog Poslanika, a.s.
Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Enes ibn Malik, radijallahu anhu, rekao je: ”Došao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dok sam se igrao sa ostalim dječacima, pa nas je poselamio, zatim me je uzeo za ruku i dao mi pismo (poruku) da odnesem, a on je sjeo pored zida dok se ja ne vratim.” (Ebu Davud)
U drugoj predaji od istog ashaba navodi se da je rekao: ”Došao mi je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dok sam se igrao sa dječacima, pa nas je poselamio, a zatim me je poslao radi neke potrebe. Zbog toga sam zakasnio vratiti se kući, a kad sam ušao u kuću majka me je pitala: ‘Šta te je zadržalo?’ Rekao sam: ‘Poslao me je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, radi neke potrebe.’ Ona je upitala: ‘Šta si to trebao uraditi za Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem?’ Rekao sam: ‘To je tajna.’
Majka mi je rekla: ‘Ne govori nikome tajnu Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.’
Zatim je Enes, radijallahu anhu, rekao: ”Allaha mi, da sam ikome rekao o tome, rekao bih tebi, Sabite.” (Muslim)
U ovoj predaji dolazi do izražaja uloga sigurnosnog odgoja o skrivanju i čuvanju tajni. I kao što je naša obaveza odgajanje djece ispravnom razumijevanju i primjeni Kur’ana i Sunneta, nipošto ne bismo smjeli zanemariti odgoj i edukaciju djece o sigurnosti i navikavati ih (naučiti ih) da znaju sakriti povjerljive stvari i informacije.
Vidimo kako majka Enesa ibn Malika uči svog sina da su tajne velika stvar koja se mora čuvati od ljudi, i kako je Enes ibn Malik, koji je tada imao samo deset godina, ozbiljno shvatio pitanje čuvanja tajni, tako da tu tajnu nije otkrio ni svom učeniku Sabitu el-Bennaniju, već je čuvao tajnu i nakon Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, smrti.
I ma koliko ta tajna bila velika ili mala, potrebno je poduzeti mjere opreza da se ona ne otkrije, da se naši planovi i poslovi ne bi prenosili i prepričavali među ljudima, jer među tajnama i informacijama ima i onih koje mogu biti slaba tačka preko koje neprijatelj može itekako iskoristiti i ucijeniti pojedine muslimane da bi ostvario svoje političke, vojne i druge ciljeve.
Iz predostrožnosti nam je bolje da sve naše poslove čuvamo u tajnosti i ne dajemo informacije osim onima kojih se tiče i samo po potrebi.
U predaji koju prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, a koju je šejh Albani ocijenio vjerodostojnom, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ”Da biste uspjeli u ostvarivanju svojih potreba, pomozite se tajnošću, jer se svima koji posjeduju blagodati zavidi.” (Silsila el-sahiha, III/436.)
Hazreti Alija, radijallahu anhu, rekao je: ”Ne govori se sve ono što se zna, jer svaki govor zahtijeva posebnu publiku, pa ako je publika odgovarajuća, možda vrijeme nije odgovarajuće, a ako je i vrijeme odgovarajuće, možda ono što se govori nije istina.”
akos.ba