U Fokusu

Ramazan i odnosi sa javnošću: Kako napisati pozitivne novinarske priče

“Mediji su protiv muslimana”

“Trebamo da bojkotiramo medije jer su izvor islamofobije”

“Nikoga u korporativnim medijima ne interesuju naši članci!”

Dok su ovi sentimenti i generalizacije uobičajeni u muslimanskoj zajednici, promišljanje o njima, te njihovo propagiranje ne pomaže našem cilju.

Predrasude medija i islamofobična retorika zasigurno postoje, te je teško negirati da postoji antimuslimanska agenda kod pojedinih novinara i medija.

Međutim, zaposleni u medijskim kućama i novinari su ljudi poput nas, te njihovim uključivanjem u autentične ljudske priče, stvari se mogu preokrenuti.

Mediji u SAD-u i Kanadi su stalno u potrazi za originalnim pričama vrijednim izvještavanja o muslimanima koji vole mir i žive svoju vjeru u Svjevernoj Americi.

Ključni razlog zašto se naše priče ne objavljuju ili ne budu prezentovane u mainstream medijima jest taj što ne znamo kako kreirati i plasirati priče koje su “vrijedne izvještavanja”. Mediji nisu zainteresirani za prikaz islamskog učenja ili koja moralna načela propagira naša vjera! Nije ih briga za medijsko pokrivanje događaja ili manifestacija.

Za medije, najbitnija stvar su pokazatelji gledanosti, koja se prevodi u dolare. Što je izvornija, ljudska i uzbudljivija priča, to je veća šansa da ćete dobiti dio medijskog prostora.

Dakle, kako stvaramo vijesti “vrijedne izvještavanja”?

Budući da javno mnijenje o islamu i muslimanima u SAD-u i Kanadi je sve manje pozitivno, a muslimani svjedoče o oštrom porastu diskriminacije, Ramazan je jedinstveno vrijeme za uključivanje medija.

S obzirom na činjenicu da period Ramazana i bajrama predstavlja skoro 4 do 5 sedmica “blagdana” za muslimane, ovim putem se pruža izvrsna prilika za prikazivanje islama i muslimana u pozitivnom svjetlu.

Nekoliko stvari koje morate imati na umu o vijestima i člancima koje želite osmisliti za produktivne odnose s medijima ovaj Ramazan i bajrame.

Vaša priča bi trebala da:

  • Bude ljudskija, a manje u stilu filozofiranja ili propovijedanja (dajte Ramazanu i islamu ljudsku notu prikazujući priču o osobi, porodici ili zajednici)
  • Ima lokalnu vezu (lokalni stanovnik, posao, mesdžid ili zajednica)
  • Bude što je više moguće jedinstvena i zanimljiva (Prvi Ramazan obraćenika, iftar u Gradskoj vijećnici, slavna osoba koja je posjetila mesdžid ili ramazansko dobrovoljno dijeljenje hrane)
  • Pokaže značajne brojeve koje vaša priča obuhvata (broj ljudi u komšiluku ili gradu koji poste ili broj ljudi koji sudjeluju u nekom događaju)
  • Bilo bi idealno da bude kontrastirana na pozadinu mržnje, terorizma i islamofobije (kako će ova priča o Ramazanu pomoći kreirati pozitivnu sliku o islamu i muslimanima? Kako će ovo pomoći da Amerika ili Kanada postanu bolje?)
  • Razmotri načine povezivanja sa nekim lokalnim ciljem koji je bitan zajednici ili tekućim društvenim problemom u gradu, a koji tangira zajednicu (#BlackLivesMatter, beskućništvo ili izbori)
  • Razmislite o uključivanju ili pozivanju VIP ili slavne osobe da biste povećali vjerodostojnost priče (gradonačelnik, radio voditelj, sportista, izvršni direktor lokalne javne kuhinje, ili lokalni lider međureligijske zajednice)
  • Fokusira se na kulturne dimenzije Ramazana i bajrama (raznolikost, multikulturalizam, hrana, porodica ili duh zajednice)

18 ideja za priču potencijalno novinarski “vrijednu izvještavanja”

  1. “Prvi Ramazan u životu preobraćenika na islam” – pozovite medijske kuće da pokriju čitav ciklus od sehura do teravih-namaza i da kontrastiraju sa njegovim/njenim životom prije nego je ta osoba prigrlila islam.
  2. “Dan u životu mladog muslimana u toku Ramazana” – prikazati kako Ramazan odgaja i humanizira mlade muslimane, te kontrastirati sa uobičajenim prikazom muslimanske omladine kao ekstremista itd.
  3. “Duh davanja” – u kojoj bi bio prikazan poduzetnik musliman (prikaz velikodušne donacije od poduzetnika muslimana u toku Ramazana za cilj/uzrok koji je bitan zajednici. Pretvorite ovo u godišnju tradiciju).
  4. “Pozovite svog komšiju na iftar” – u mesdžidu ili u kući.
  5. “Ramazanska kuhinja” – serijal koji bi prikazao iftare različitih kultura svakog dana/sedmice.
  6. “Ramazanska narodna kuhinja” – priča o lokalnoj narodnoj kuhinji (prikazati muslimane kako skupljaju i dostavljaju hranu).
  7. “Iftar sa našim komšijama beskućnicima” – organizirati podjelu obroka u najvećoj narodnoj kuhinji u gradu za vrijeme iftara.
  8. “Kampanja za jaču porodicu” – za vrijeme Ramazana, uraditi saopštenje za medije i pokrenuti kampanju, prikazujući kako Ramazan zbližava porodice i jača njihovu povezanost.
  9. “Muslimani koji poste za “BlackLivesMatter” okupljanje – mirne demonstracije kao podrška Afroamerikancima ili Kanađanima.
  10. Dan otvorenih vrata mesdžida – preko vodećih medija za masovno oglašavanje objaviti dan otvorenih vrata u nekoliko džamija koje su spremne i otvorene za ovu vrstu saradnje, te uključiti kratka predavanja u kojima bi posjetioci učestvovali, obilazak džamije, različita hrana i mali pokloni za sjećanje.
  11. “Iftar ili proslava bajrama” – događaj koji bi ugostio gradonačelnika, vijećnike ili parlamentarce
  12. “Proslava bajrama za sve” – pozovite javnost i medije da uživaju i proslave dan bajrama sa zajednicom
  13. “Nasmiješi se svom bratu” – Ramazanska kampanja (dizajnirate letke i postere sa nasmiješenim muslimanima u cilju promocije osmijeha i prijateljstva jer je Ramazan. Kampanja bi trebala da bude viralna na svim društvenim mrežama).
  14. “Živite jednostavno, tako da drugi mogu jednostavno da žive” – Ramazanska kampanja (prikažite kako muslimani mogu da provedu dan bez vode i hrane 12 do 18 sati)
  15. “Zdrava ishrana” – Ramazanska kampanja
  16. “Zeleni Ramazan” kampanja – pokažite kako vaš lokalni mesdžid pravi iftare i teravih-namaze koji su ekološki prihvatljivi.
  17. “Iskusite dan melodičnog Kur’ana” – pozovite najbolje učače Kur’ana u gradu da svojim melodičnim glasom podijele lijepu poruku Kur’ana sa medijima i javnosti. Na ovom događaju neka bude i izložba Kur’ana.
  18. “Međureligijski dan posta” – Okupite Jevreje, kršćane, hinduse, sikhe, budiste i druge vjerske vođe i grupe da proslave tradiciju posta u svim vjerama. Na kraju posta, organizirati zajednički iftar za čitavu zajednicu.

Stvaranje i objavljivanje  ramazanske priče vrijedne objavljivanja zahtijeva značajno planiranje i rad, ali je vrijedno uloženog rada i truda.

Neka svijet vidi ljepotu tvoje vjere i kulture. Neka svi to dožive! Što ima tu da se krije?

 Piše: Taha Ghayyur

Izvor: soundvision.com

Usluge prijevoda teksta: Congress Service Center – Sarajevo Office

Skenderpasina br.1, Sarajevo

Tel. ‎+387 33 267 250

Fax. ‎+387 33 267 251

E-mail: office.sa@kscnet.com

 akos.ba

Povezani članci