Historija i tradicija

Prva pruga u BiH izgrađena je na kraju osmanske vlasti

Još 1872. godine Bosna i Hercegovina je dobila prvu željezničku prugu. Iako je ta pruga povezivala malu razdaljinu između  Banja Luke i Dobrljina koja je iznosila 104 kilometra njena namjena je trebala biti znatno veća u budućnosti.

Naime, Osmansko carstvo imalo je cilj da ova pruga bude jedna od tranzitnih zona u budućem putu od Carigrada prema Beču. Ipak, kretanja na evropskoj političkoj sceni nisu dopustila da Osmansko carstvo ovu ideju sprovede u djelo jer je već 1878. godine Austro-Ugarska okupirala Bosnu i Hercegovinu čime je izgradnja ove pruge morala da sačeka.

Austro-Ugarskoj u prvim godinama vladavine svakako nije bio cilj da Bosnu i Hercegovinu približi zemlji koja je njome dugo vremena upravljala, tako da je ovaj projekat ipak ostao samo „mrtvo slovo“ na papiru.

Danas mnogo godina poslije izgradnje prve pruge u Bosni  i Hercegovini infrastrukturalno stanje naših željeznica veoma je loše. Stare i dotrajale pruge izgrađene tokom postojanja bivše Jugoslavije već su odavno prevaziđene i nisu za moderne i brze vozove kakve možemo vidjeti u svijetu o čemu se godinama unazad puno govori, a na poboljšanju stanja u praksi se veoma malo radi.

Za Akos.ba priredio: Admir Lisica

Povezani članci

Back to top button