Predstavljanje knjige “Plamena zavjesa” autora Elmira Spahića

Portala Akos.ba vas poziva na predstavljanje prve knjige mladog autora Elmira Spahića pod nazivom “Plamena zasvjesa” u četvrtak 20.12.2018. godine u Galeriji “Preporoda”, (Titova 54), u 19 sati.

Cijena knjige (sa tematskim bookmarkom): 15 KM

Faecbook event.

DIO RECENZIJE:

Poezija Elmira Spahića progovara epizodama iz svakodnevnice, ali osvijetljenim tako da postaju zaista vrijedne prikazivanja. Autor nenametljivo poetski obrađuje sitne životne momente, pripisujući im tako željenu bitnost. Neobično mnogo pažnje posvećuje jeziku, svaki detalj je na svome mjestu s posebnim razlogom. Ne plaši se biti arhaičan u svome iskazu, ali arhaičnost pojedinačnih leksema upotrijebljena je u novom i drugačijem kontekstu, donekle čak i nadograđuje njeno standardno značenje. Jezik nije sveden na nivo iznošenja informacije, o njemu se misli kao o najvažnijem gradivnom elementu poezije, ta intencija autora jasno je vidljiva i vrlo uspješno provedena. S druge strane, autor se ne boji niti kreativnosti u jeziku, pa često iznenađuje vlastitim tvorenicama, koje su druga osobenost njegove poezije. Nevjerovatno je da autor u samo nekoliko pjesama pokazuje svoje poetičke tendencije i gradi vlastitu prepoznatljivost, i što je još važnije, gradi je koliko hrabro, toliko i uspješno.

Proza je često i lirična, u nekim segmentima čak podsjeća na Andrićevu prozu Jelena, žena koje nema. Sve u zapisanoj prirodi je neuhvatljivo, pomalo nestvarno, postoji samo u naznakama, kao vječne tajne kojima se pisci približavaju. Proza nije potpuno lišena ni historičnosti, ali autor nastoji ne biti jednoznačan prema prošlim vremenima. Historiju posmatra kao nešto u čemu nije sudjelovao, ali što ga je umnogome odredilo. Najkraće rečeno, knjiga je ovo o Čovjeku u vremenu, ali i svijetu i vremenu u Čovjeku.
Amela Balić, MA

BIOGRAFIJA

Elmir Spahić rođen je 19. marta 1992. u Sarajevu. Diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Sarajevu na Odsjeku za književnosti naroda Bosne i Hercegovine i Odsjeku za bosanski, hrvatski i srpski jezik. Književnokritičke i književnohistorijske radove objavljivao je u nekoliko naučnih časopisa, pored čega je uređivao i priređivao knjige i domaćih i stranih autora. Saradnik je ili član nekoliko naučnih, stručnih i kulturnih ustanova i časopisnih redakcija. Živi u Sarajevu. Asistent je scenaristi u Altruist Artsu. Knjiga Plamena zavjesa (pjesme, pripovijetke) njegov je prvjenac.