Islamske temeU Fokusu

Organizujte malu porodičnu medresu u ramazanu

Mjesec ramazan, osim različitih oblika ibadeta je i mjesec aktivizma i zalaganja.

Nažalost, određeni dio muslimana, mjesec ramazan provede u izležavanju i spavanju, „ubijajući“ tako vrijeme do iftara, a tokom noći, postaju noćne ptice i tako ostaju budni do sehura, uglavnom uz TV program ili korištenje interneta, posebno omladina i djeca.

Naša djeca nakon kraćeg vremena, zapadaju u stanje dosade i lijenosti, tako da se postepeno gubi volja za bilo kakvim aktivnostima. Ako našu djecu, ne učinimo aktivnim članovima porodične zajednice, onda će to neko učiniti umjesto nas, kao što su sati bespotrebnog interneta, bezvezni TV programi, ulica, svakakvo društvo. Jedan od načina, da vaš ramazan učinite zanimljivim i veoma korisnim, jeste organizovanje male porodične medrese ili mini škole, u kojoj će da učestvuje čitava porodica.

Za ovu aktivnost, koja bi trajala od prvog dana ramazana pa sve do bajrama, potrebno je uraditi sljedeće:

– Održavanje radnog sastanka na kojem će da prisustvuju članovi porodice
– Izrada nastavnog plana i programa za ramazansku medresu
– Odrediti predmete koji će se izučavati
– Odrediti predavače za svaki predmet
– Vremensko određivanje izvođenja nastave
– Završni ispiti i nagrade

U prijatnoj atmosferi, nakon zajedničkog akšam namaza, porodica će održati radni sastanak.
Jedan od roditelja, treba da iznese ideju pred ostale članove porodice. Pošto je u pitanju mjesec ramazan, predmeti ili gradivo, koje će se izučavati, treba da budu vjerskog sadržaja. Plan i program, obuhvatao bi učenje novih lekcija i ponavljanje starih a zajedno sa djecom, i roditelji bi obnovili određene stvari.

Odmah da naglasim, da roditelji, koji će imati uglavnom ulogu predavača, ne moraju imati završenu vjersku školu ili nešto posebno vjerski obrazovani. Svaka od nastavnih lekcija, može da se kvalitetno pripremi putem interneta ili određenih knjiga, tako da svaka porodica, bez obzira na nivo vjerskog znanja, može da organizuje malu ramazansku medresu (školu).

Za podučavanje i obnavljanje gradiva, uzeti nekoliko mektebskih ili vjeronaučnih predmeta, kao što su: Kur’an, islamsko vjerovanje i obredi, ahlak (moral i ponašanje) i Sira (životopis Poslanika, a.s.)

– Kur’an – Kad je u pitanju Kur’an, tu postoje dvije opcije podučavanja. Prva je, da neko od roditelja ili djece, zna učiti u Kur’anu. Onaj ko bude znao najbolje, taj treba da bude mualim predmeta Kur’an. Njegov je zadatak da preslušava učenje i ponavljanje određenih sura. Uzeti zadnji džuz, te ponoviti sure ili nove naučiti, ako ništa one kraće. Druga je, da niko u porodici ne poznaje arapsko pismo. Onda će članovi porodice, kad budu časovi Kur’ana, čitati prevod značenja i o njemu razgovarati. Posebno staviti akcenat na kur’anska kazivanja o poslanicima. Učenje, ponavljanje i čitanje Kur’ana, održavalo bi se u halki.

– Islamsko vjerovanje (akida) i obredi (fikh). Ovaj dvostruki predmet, sadržavao bi ponavljanje imanskih i islamskih šartova. Tako bi neko od članova porodice, pripremao časove o imanskim šartima (vjerovanje u Allaha, meleke, poslanike, knjige, Sudnji dan i Božije određenje) a drugi član o islamski šartima (kelime i šehadet, namaz, post, zekat i hadž). Kod ovog predmeta, lekcije ne trebaju biti opširne, samo osnovne stvari. Staviti akcenat, recimo kod obrade namaza i posta, šta to kvari namaz i post, šta kvari abdest, šta su ruknovi a šta šartovi namaza i sl.

– Časove o moralu i lijepom ponašanju. Ove časove, treba držati sa posebnom pažnjom. Ukazati na principe islamskog ponašanja koji utječu na izgradnju ličnosti, društva i porodične harminije. Tokom obrade ovih časova, poseban akcenat staviti na: pokornost prema roditeljima, komšiji, nemuslimanu, životinjama. Opasnost od kockanja, alkohola, duhana. Izgradnja ličnosti korz: stid, skormnost, dobrotu, pomaganje potrebnih i sl.

– Sira (životopis Muhammeda, a.s.). Kad je u pitanju Poslanikov životopis, izbarati najznačajnije događaje iz njegovog djetinjstva, mladosti, život prije Objave, tokom poslanstva u Meki, boravak u Medini, vojni pohodi i drugi primjeri. Kod ovog predmeta, ne treba koristiti klasično čitanje knjige ili suhoparno predavanje. Treba sa mehkoćom u glasu, prepričavati određene trenutke, kako bi se polaznici više uživili.

Predavači, ne moraju biti samo roditelji, mogu i djeca, posebno ako su stariji, jer su već prošli mektebsko gradivo, vjeronaučne lekcije a i više imaju iskustva sa inernetom. Posebno će biti zanimljivo, dok sin ili kćerka, predaju određenu lekciju, a otac i mama slušaju kao učenici.

Članovi porodice, treba da se dogovore oko termina održavanja časova. Možda da to bude poslje podne namaza. Svaki dan, jedan predmet u trajanju od 45 min., ne više. Lekcije, ne treba da budu opširne, treba da budu zanimljive, kao što smo već kazali, cilj je porodično druženje, ponavljanja gradiva i da se nešto novo nauči. Bilo bi poželjno, tokom izlaganja, osnovne stvari zapisivati, ili kopirati primjerak, te podijeliti polaznicima.

Tri dana, pred kraj ramazana, svi polaznici male kućne medrese, treba da imaju slobodno, kako bi se pripremili za završne ispite. Svaki predavač, treba da napravi završni test. Učenje Kur’ana, posebno će se testirati.

Rezultate objaviti prvog dana bajrama, te uručiti nagrade svim polaznicima.

Na kraju, članovi porodice, mogu da se počaste zajedničkom večerom, kao uspješna završnica jednomjesečne ramazanske škole (medrese).

Za Akos.ba piše: Saudin Cokoja

Povezani članci

Back to top button